|
کدخبر: 323605

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

بورس سقوط کرد / خبرهای مهم تاثیرگذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران به سطح ۲،۲۴۵،۴۴۵ واحد رسید. این عدد نشان می‌دهد که شاخص کل بازار نسبت به روز قبل با بیش از ۱۵ هزار واحد کاهش یافته است. این افت قابل توجه در شاخص کل منجر به کاهش قابل توجهی در ارزش کل بازار می‌شود.

اقتصاد بورس سقوط کرد / خبرهای مهم تاثیرگذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳، بازار بورس تهران با شاخص کل با کاهش قیمت‌ها مواجه بود. این کاهش در قیمت‌ها منجر به تغییر رنگ بسیاری از نمادهای معاملاتی شد و آنها به رنگ قرمز تغییر کردند. رنگ قرمز، نشانگر کاهش قیمت نسبت به قیمت قبلی سهم است و به این ترتیب نشانگر کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این وضعیت ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش فشرده توسط سرمایه‌گذاران باشد که به دلیل اخبار و شرایط اقتصادی در حال فروش سهام خود هستند. تنزلات قیمت در بازار بورس می‌تواند ناشی از عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی باشد که تأثیر قابل مشاهده‌ای بر بازار سرمایه دارند.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۱۰ هزار واحد ریخت. نمادهای بورسی مانند خاور، آریان، وسپهر، هرمز، فزر، وهور و زاگرس تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۶ اسفند ۱۴۰۳

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش بیشتر شد تا با ریزش ۱۰۳۸۱ واحدی به ۷۵۹ هزار و ۸۲۷ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل
 

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱۵ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۷,۸۶۶,۲۹۶.۲۴۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۰,۹۹۰.۰۳۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۰.۵۸۷ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز خاور، آریان، وسپهر، هرمز، فزر و وهور هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۴ فروردین ۱۴۰۳

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و عضو شورای‌ عالی اصل۴۴ قانون اساسی با اعلام این که باید نقش مداخله‌ای و تصدی‌گری دولت به حداقل برسد، اظهار داشت: مردمی سازی اقتصاد و ورود مردم در عرصه اقتصاد برای سرمایه‌گذاری جزو اهداف مهم اصل ۴۴ قانون اساسی است که باید مورد توجه قرار بگیرند.

روند منفی تشکیل سرمایه در دولت سیزدهم معکوس شد

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان این که یکی از متغیرهای بنیادین رشد اقتصادی میزان تشکیل سرمایه ثابت است و در دولت دوازدهم درمجموع ۳۳ درصد کاهش تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داشتیم، گفت: در دو سال اخیر بیش از ۸ درصد افزایش را شاهد هستیم و در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ تشکیل سرمایه در بخش ماشین آلات ۶.۱ درصدی و در بخش ساختمان هم ۲.۹ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: بنابراین گزافه نیست بگوییم مجموعه پیامدهای سرمایه های منفی و صفر را پشت سر گذاشته ایم اما نباید نسبت به این مساله غره شویم و در همین راستا برنامه دولت برای سال ۱۴۰۳ برنامه هایی در جهت تقویت روند سرمایه گذاری در کشور اتخاذ می کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها