|
کدخبر: 323240

سهام عدالت/ سود سهام عدالت/ بازار سرمایه

سود سهام عدالت این افراد واریز می شود + جزئیات

رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور اعلام کرد که سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ واریز خواهد شد و به حساب آنها منتقل خواهد شد.

اقتصاد سود سهام عدالت این افراد واریز می شود + جزئیات

عسگر توکلی اظهار کرد: این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را تشکیل می‌دهند، به دو شرکت سرمایه‌پذیر تعلق دارند و سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشده است.

وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.

رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور اظهار کرد: مطابق انتظار و برنامه‌ریزی انجام‌شده در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ با تلاش دولت برای عمل کردن شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای واریز به حساب سهامداران، بخش زیادی از این سود به حساب سهام‌داران واریز شد؛ اما سهامداران یک یا دو شرکتی که باید سود سرمایه خود را به‌موقع به حساب سهامداران واریز می‌کردند، از دریافت سود در این مرحله جا ماندند.

وی توضیح داد: اگر برای واریز سود پایان سال ۱۴۰۲ به حساب سهامداران، منتظر این دو شرکت می‌ماندیم، شاید توزیع سود انجام نمی‌شد.

او اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده، بقیه افرادی که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد سهامداران زیر پوشش سهام عدالت کشور است و سود سال ۱۴۰۱ را دریافت نکردند، در سال ۱۴۰۳ این سود به حساب آنها واریز خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور به موضوع پیامک‌های جعلی برخی سودجویان در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ارسال پیامک‌های جعلی توسط سودجویان و کلاهبرداران باعث شده تا برخی سهامداران و افرادی که هنوز ثبت نام نکرده‌اند، به دفاتر سهام عدالت مراجعه کنند.

توکلی با تاکید بر اینکه تا زمانی که دولت ساز و کار مربوط به ثبت نامی‌های جدید برای عضویت در سهام عدالت را مشخص نکند، هیچ ثبت نام جدیدی نداریم، بیان کرد: هر زمانی که ثبت نام و شرایط افراد جدید مشخص شود، از سوی دولت، سازمان خصوصی‌ساز، سازمان بورس و شورای عالی بورس و سهام عدالت کشور اعلام خواهد شد.

وی افزود: افراد سودجو و کلاهبردار به بهانه ثبت نام‌های جدید یا واریز سودهای مرحله جدید، از سهامداران درخواست شماره شبا یا شماره کارت می‌کنند که صد درصد اینگونه اقدام‌ها، سودجویانه و کلاهبرداری است و انتظار می‌رود مردم هوشیار باشند، توجهی به پیامک‌های جعلی نکنند که از آنها می‌خواهند وارد لینک یا آدرس سامانه‌ای شوند، چون حساب آنها هک یا توسط هکرها خالی خواهد شد.

مجمع سهام عدالت دو استان سال گذشته برگزار شد

در نهایت هم گره برگزاری مجامع سهام عدالت سال گذشته باز شد و اولین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ برای استان خراسان شمالی برگزار و بنابر اعلام سازمان بورس با حضور ۵۲.۱ درصد از سهامداران همراه شد دومین مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد و در این مجمع نیز ۶۳.۲ درصد از سهامداران مشارکت داشتند.مجامع سهام عدالتی که مجید عشقی رئیس سازمان بورس در خصوص شکل برگزاری آن هم مطرح کرده بود: مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم حضوری و هم الکترونیکی و از طریق سامانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خواهد بود، اما رای‌گیری کاملا الکترونیکی است.

در ادامه هم حمید رضا دانش کاظمی عضو شورای عالی بورس به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: طبق مصوبه شورای عالی بورس تا ابتدای شهریور سال ۱۴۰۳ کل مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید برگزار شود

اما اهمیت مشارکت و حضور سهامداران در مجامع سهام عدالت چیست؟ موضوعی که مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امیدواریم سهامداران مشارکت خوبی را در این انتخاب داشته باشند چرا که انتخاب آن‌ها سبب می‌شود هیات مدیره خوب و قوی انتخاب شود که این موضوع می‌تواند بر سودآوری سهام آن‌ها اثرگذار باشد.

مهدی حاجی‌وند افزود: هر چقدر هیات مدیره کاربلدتر و توانمندتر باشد قطعا شرکت بهتر مدیریت می‌شود و با عملکرد مطلوب‌تر سودآوری سهامدار هم افزایش پیدا می‌کند. در کل مشارکت در تصمیم گیری از جمله مواردی است که افراد با حضور در انتخابات سهام عدالت می‌توانند در آن نقش داشته باشند.

همانطور که پیش‌تر اعلام شد بر اساس مصوبه شورای عالی بورس باید مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تا ابتدای شهریور امسال برگزار شود بر این اساس باید چراغ برگزاری مجامع سهام عدالت یکی پس از دیگری روشن شود در همین راستا هم، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شرکت سرمایه‌گذاری استانی گیلان سهامداران خود را برای ۱۶ فروردین جهت شرکت در مجمع دعوت کرده است بنا است استان خراسان جنوبی هم از سهامداران خود برای مجمع دعوت کند. نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تغییری نکرده و مشابه دو مجمع دیگر برگزار خواهد شد.

جعفری در پاسخ به این پرسش که مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها تا شهریور ۱۴۰۳ به پایان خواهد رسید؟ می‌گوید: حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهیم و جلسات توجیهی را با استان‌ها برگزار کردیم جلسه توجیهی با حدود ۱۰ استان در سال ۱۴۰۲ داشتیم در نهایت حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهیم که در چارچوب مصوبه شورای عالی بورس مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار شود.

منبع: اقتصادآنلاین
  • سلام خدیجه ارسالی در

    باسلام من سهام عدالتی به صورت برگه ای دا رم به مبلغ یک میلیون تومان چرا برام با ق یمت ۵۰۰هزار تومانی سود میریزن به کجا مرا جعه کنم ممنون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها