|
کدخبر: 323220

قیمت ارز دیجیتال/قیمت رمز ارز/قیمت بیت کوین

تحول در دنیای کریپتو / فناوری جدید در راه است!

فته می شود که فناوری جدید می تواند دنیای کریپتو را متحول کند.

اقتصاد تحول در دنیای کریپتو / فناوری جدید در راه است!

بازار رمز ارزها، تحولات بسیاری را پیدا کرده است و درحال حاضر بیشتر فعالیت های اقتصادی و مبادلات تجاری با رمز رازها صورت می گیرد.

کارشناسان معتقدند که بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ دستخوش تحولات چشمگیری خواهد شد. پیشرفت‌های فناورانه جدید، نویدبخش بهبود عملکرد و کاربرد ارزهای دیجیتال و همچنین، رفع چالش‌های مهم حال حاضر این بازار است. یکی از مهم‌ترین این پیشرفت‌ها، توسعه پروتکل‌های قابلیت همکاری (Interoperability) است.

این پروتکل‌ها شبکه‌های بلاکچین مجزا را قادر می‌سازند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده، داده‌ها را به اشتراک بگذارند و همکاری داشته باشند.

قابلیت همکاری، ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) مختلف را به هم پیوند می‌دهد و با رفع مشکل تقسیم نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال، تجربه‌ای روان‌تر و کاربرپسندتر را برای معاملات رقم می‌زند.

با افزایش قابلیت همکاری، کل بخش بلاکچین نیز غیرمتمرکزتر شده و منجر به تجربه‌ای بدون نیاز به اعتماد برای کاربران خواهد شد که در نتیجه، وابستگی به صرافی‌های متمرکز را نیز کاهش خواهد داد.

پولکادات و کازماس نمونه‌های خوبی از این مدل فناوری هستند. پولکادات با استفاده از ساختار نوآورانه پاراچین به چندین بلاکچین امکان می‌دهد تا در یک شبکه واحد با یکدیگر تعامل داشته باشند.

این روش، علاوه بر تسهیل ارتباط و اشتراک‌گذاری داده، امنیت کل شبکه را نیز تقویت می‌کند. از طرفی، مفهوم “اینترنت بلاکچین” ارائه شده توسط کازماس نیز بر نقش حیاتی قابلیت همکاری، در تحقق شبکه غیرمتمرکز و مقیاس‌پذیر ضروری برای موفقیت وب ۳ تأکید می‌کند.

رشد امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) نیز مهر تاییدی بر پتانسیل انقلابی قابلیت همکاری در دنیای فناوری بلاکچین است. قراردادهای هوشمند و صرافی‌های غیرمتمرکز، به رکن اصلی بخش دیفای تبدیل شده‌اند و امکان وام‌دهی، استقراض و معامله‌ همتابه‌همتا را بدون نیاز به واسطه‌های مالی، ارائه می‌دهند.

کریپتو، تفاوت زیادی با سایر ارزهای دیجیتال دارد. تکنیک‌های رمزنگاری استفاده شده در کریپتو «خرج مضاعف» (Double Spend) ارزها را تقریبا از بین برده است. بسیاری از کریپتوکارنسی‌ها از یک سیستم غیرمتمرکز و توزیع شده برای تایید و ثبت تراکنش‌ها استفاده می‌کنند و ارزهای جدید نیز در فرآیند ثبت تراکنش‌ها استخراج می‌شوند. در بخش‌های بعدی این مقاله ویژگی‌های خاص کریپتو چیست را به صورت کامل و جامع آموزش می‌دهیم.

هر کاربر عادی برای اتصال به شبکه باید کیف پول دیجیتال داشته باشد. کیف پول دیجیتال، در واقع کلید دسترسی به دارایی‌های هر شخص در بلاک چین است. برای حفظ امنیت دارایی‌ها در بلاک چین، از رمزنگاری کلید نامتقارن استفاده می‌شود. بنابراین، کیف پول ذچیزی به جز یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی نیست. کلید خصوصی، کلیدی است که برای رمزگشایی پیام‌های دریافتی و امضای پیام‌های ارسالی استفاده می‌شود. اما کلید عمومی در اختیار دیگران قرار می‌گیرد تا با استفاده از آن پیام خود را به ما ارسال کنند.

در پاسخ به سوال پیام در کریپتو چیست باید گفت که منظور از پیام در این سیستم، انتقال دارایی است. بنابراین، شما کلید عمومی کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهید تا برای شما مقادیر مورد نظر را ارسال کنند. آن‌ها اطلاعات مربوط به مقدار سکه انتقالی و شواهدی مبنی بر مالکیت دارایی توسط فرستنده را در پیام خود قرار داده و با کلید خصوصی خود امضا کرده برای شما می‌فرستند. شما با کلید خصوصی خود پیام را دریافت می‌کنید و اطلاعات فرستاده شده را مشاهده می‌کنید و در صورت تایید شما آن‌ها وارد چرخه تایید و ثبت در بلاک چین می‌شوند.

منبع: رمز ارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها