|
کدخبر: 322870

بیمه تامین اجتماعی/تعرفه بیمه/بیمه دستفروشان

فروشنده های دوره گرد بیمه خواهند شد

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اعلام کرد که دستفروشان با دریافت مجوز مشاغل سیار از طریق درگاه ملی مجوزها قادر به بیمه‌شدن خواهند بود.

اقتصاد فروشنده های دوره گرد بیمه خواهند شد

در این باره، سعید بیگی توضیح داد که با هماهنگی دولت، دستفروشان می‌توانند ابتدا از طریق درگاه ملی مجوزها مجوز مشاغل سیار را دریافت کرده و سپس از طریق سامانه اپلیکیشن شهرزاد مطلع شوند. بیگی افزود که پس از شناسایی و شناسنامه‌دار شدن دستفروشان، آنها بیمه خواهند شد و با گرفتن مجوز از درگاه ملی مجوزها قادر به دریافت جواز کسب از طریق اتحادیه می‌باشند. همچنین، در مورد موضوع دستفروشان و سد معبر، او بیان کرد که این دو مسئله باید از هم جدا شده و در بحث سد معبر، نارضایتی مردم وجود دارد، اما دستفروشان مسئله مستقلی هستند.

دستفروشی از آن دسته مشاغل است که در این مدت، حوادث بسیاری را تجربه کرده است و اکنون خبر از رسمی شدن این شغل به گوش می رسد. افرادی که تاکنون بساط گستری می کردند و اقدام به کسب روزی و ترس از جمع شدن بساط توسط شهرداری داشتند، اکنون می توانند با خیال راحت این فعالیت را انجام دهند. امید است تا فعالیت این افراد بدون حاشیه بماند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل از آغاز رسمی شدن شغل دستفروشی در تهران خبرداد. بیگی گفت: سعی میکنیم دستفروشی ساماندهی شود چرا که اسایش مردم را برهم می‌زد از بیست نقطه، دوازه نقطه ساماندهی شد، مثل تجریش، تهرانسهر، صابونیان، خیابان اردستانی و پانزده خرداد و...؛ موضوع دستفروشی، چون مساله قدیمی است حتما نیازمند کار بنیادی‌تر دارد، از این رو جلسه متعددی با اصناف و وزارت کار و اقتصاد داشتیم.

 حسین نظری معاون خدمات شهری امروز ١۶ اسفند ۱۴۰۲ در نشست خبری در بوستان یاس فاطمی به آبیاری هوشمند و کاشت درختان مثمر اشاره کرد و گفت: عید فطر را در پیش داریم دومین جلسه مراسم عید را برگزار کردیم، تا برای حضور گسترده مردم برنامه ریزی کنیم و مردم در آرامش حضور داشته باشند.

بیگی گفت: سعی میکنیم دستفروشی ساماندهی شود چرا که اسایش مردم را برهم می زد از بیست نقطه، دوازه نقطه ساماندهی شد، مثل تجریش، تهرانسهر، صابونیان، خیابان اردستانی و پانزده خرداد و...؛ موضوع دستفروشی چون مساله قدیمی است حتما نیازمند کار بنیادی تر دارد، از این رو جلسه متعددی با اصناف و وزارت کار و اقتصاد داشتیم اما خبر جدید اینکه برای اولین بار مجوز فعالیت سیار را روی درگاه ملی قرار دادیم تا افراد پس از ثبت نام و درج مشخصات و فضای مورد نیاز برای آنها برنامه ریزی کنیم تا به شکل رسمی به آن بنگریم.

در این مراسم علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان ها در خصوص مراسم سیزده بدر هم گفت: پارک ها بسته نیست.

وی همچنین به اجرای کمربند سبز شهر تهران اشاره کرد و گفت:  کارهایی در این زمینه صورت گرفت و به دنبال توسعه فضای سبز هستیم.

در ادامه جلسه امروز رضا محمدی  مدیر عامل سازمان پسماند شهر تهران به برف ۵ روزه تهران اشاره کرد و گفت: هیچ یک از سایتهای هواشناسی برخی روزها برف را پیش بینی نکرده بودند، اما برف آغاز شد و برودت هوا به منفی ٩ درجه رسید، برودت هوا چنان بود که ماشین آلات مکانیزه نمیتوانست حرکت کند، همان زمان هم ابراز نگرانی کردم و معاونین خدمات شهری ١٠  منطقه را با ماشین شن و نمک به خط کردیم و ساعت ٣ بامداد ٢٠٠ دستگاه ماشین برف روب از مناطق معین وارد منطقه یک کردیم تا خیالمان راحت شد.

محمدی با بیان اینکه بیش از ٣  متر برف در کوچه ها دپو داشتیم گفت: برای اینکه شهروندمان در منزل حبس نشود نگران بودیم، ٣٠  سانت برف آمد با برودت  منفی ٩ و طی ۴ ساعت مشکل لغزندگی را در خیابان اصلی نداشتیم، در کوچه ها هم برف را  حمل میکردیم. اینکه واکنش رسانه ها اینگونه باشد اجحاف است!

منبع: هم میهن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها