|
کدخبر: 322928

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت پپه

بی توجه قورباغه به روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال!

همزمان با این رشد قیمتی، ارزش بازار و حجم معاملات پپه نیز در ۲۴ ساعت گذشته، به ترتیب ۱۴ و ۴۷ درصد رشد داشته است. به این ترتیب، پپه با ارزش بازار ۴٫۲ میلیارد دلاری خود، اکنون در جایگاه ۳۵ بازار قرار دارد.

اقتصاد بی توجه قورباغه به روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال!

در بحبوحه افزایش احساسات مثبت در بازار کریپتو، میم کوین محبوب پپه (PEPE) رکورد تاریخی خود را شکست و برای اولین بار، قیمت آن از ۰٫۰۰۰۰۱ دلار فراتر رفت.

بر اساس داده‌های بازار، قیمت پپه در بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه، به ترتیب ۱۴، ۵۰ و ۸۱۰ درصد رشد داشته است.

همزمان با این رشد قیمتی، ارزش بازار و حجم معاملات پپه نیز در ۲۴ ساعت گذشته، به ترتیب ۱۴ و ۴۷ درصد رشد داشته است. به این ترتیب، پپه با ارزش بازار ۴٫۲ میلیارد دلاری خود، اکنون در جایگاه ۳۵ بازار قرار دارد.

عوامل مختلفی به صعود اخیر قیمت پپه کوین کمک کرده‌اند، از جمله:

۱. اثر ایلان ماسک: ایلان ماسک به تازگی توییتی را با تم پپه قورباغه منتشر کرده که به گمانه‌زنی‌ها و کنجکاوی پیرامون میم کوین پپه منجر شده و رشد قیمت آن را به همراه داشته است.

۲. ثبات و انعطاف‌پذیری بالقوه پپه: پلتفرم‌های ردیابی اخیرا از ارسال تریلیون‌ها توکن‌ PEPE به صرافی‌های متمرکز توسط نهنگ‌ها خبر داده‌اند. علی‌رغم نوسانات اخیر قیمت، پپه انعطاف‌پذیری خوبی را از خود نشان داد و به سرعت برگشت که اعتماد فعالان بازار به این میم کوین را تقویت می‌کند.

۳. سود باز (OI): بر اساس داده‌های پلتفرم Coinglass، سود باز قراردادهای آتی پپه با ۲۶٫۶۹ درصد افزایش، به ۱۴۷٫۵۴ میلیون دلار و حجم معاملات آتی آن نیز با رشد قابل‌توجه ۴۸٫۴۹ درصدی به ۱٫۳۸ میلیارد دلار رسیده که نشان‌دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران است.

در این میان، میانگین‌های متحرک نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه از یک مومنتوم قوی و احتمال افزایش بیشتر قیمت برای پپه خبر می‌دهند. شاخص مکدی (MACD) نیز نشان می‌دهد که احتمال ادامه افزایش قیمت PEPE وجود دارد.

با این حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) پپه در حدود ۷۹٫۷۳ قرار دارد که نشان می‌دهد این میم کوین ممکن است بیش از حد خرید شده باشد که به طور بالقوه، می‌تواند باعث اصلاح قیمت شود.

ارز دیجیتال پپه با نماد اختصاری PEPE، جدیدترین و البته پر سر‌و‌صداترین میم‌ کوینی است که ارزشِ بازارش در کمتر از ۳ هفته چندین برابر شد و از ۱۰ هزار دلار به یک میلیارد دلار رسید. این توکن با الهام از شخصیت محبوب Pepe the Frog، با هدف پیشی گرفتن از میم‌ کوین‌های معروفی مانند دوج‌ کوین و شیبا راه‌اندازی شد و با اینکه که پیش‌بینی دقیق قیمتی برای آن، امری محال است، اما برخی احتمال می‌دهند که در آینده‌ ارزش بازار رمزارز پپه، با دوج‌ کوین برابری کند. ارز دیجیتال پپه در زمان انتشار این مطلب رشدی بیش از ۱۲ برابری را نسبت به قیمت اولیه خود، تجربه می‌کند.

ارز دیجیتال پپه چیست؟

پپه کوین (PEPE) یا همان رمزارز پپه، که در اواسط آوریل ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد، میم‌ کوینی است که تیم توسعه‌دهنده‌ آن برای راه‌‌اندازی، از شخصیت محبوب قورباغه پپه، الهام گرفته است. هدف از راه‌اندازی این ارز دیجیتال، رشد مجدد بازار میم ‌کوین‌ها و سبقت گرفتن از توکن‌هایی است که در گذشته با مضمون سگ (Inu) در بازار میم کوین‌ها تسلط پیدا کردند. پپه کوین، راه‌اندازی مرموز، مخفیانه و بدون پیش‌فروش داشت و به عنوان کوینی برای مردم معرفی شد.

حساب رسمی پپه در توییتر، این توکن را به عنوان میم‌‌ترین میم‌ کوین موجود توصیف کرد و اضافه می‌کند که:

    دوره سگ‌ها به پایان رسیده است!

گزاره‌ بالا، اشاره‌ای به نسل قبلی میم ‌کوین‌ها، مانند دوج‌ کوین است که ارز دیجیتالی بسیار محبوب به حساب می‌آید. همانطور که گفتیم، نام ارز دیجیتال پپه از قورباغه‌ای معروف به همین نام الهام گرفته و در ابتدا هم توسط مت فیوری در سال ۲۰۰۵ ایجاد شد. مت فیوری راه‌اندازی رمزارز پپه را با جنبش سیاسی Alt-right و سایر گرایش‌ها مرتبط معرفی کرده و درست مانند چندین توکن مشابه دیگر، این توکن هیچ ارتباط رسمی با فیوری یا شخصیت کارتونی اصلی ندارد.

رمزارز پپه توسط کاربری ناشناس ایجاد و در توییتر محبوب شد. قرارداد توکن پپه در Etherscan نشان می‌دهد که سازنده‌ی این میم‌ کوین، حسابی کاربری با آدرس ۰x۲afae۷۷ بوده که توکن و نقدینگی اولیه را در بلاک ۱۷۰۴۶۱۰۵ مستقر کرده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها