|
کدخبر: 322881

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت بیت کوین

سقوط بیت کوین به ۵۵ هزار دلار / ماجرا چیست؟

به محض خروج خالص سرمایه از این ۹ صندوق ETF، اولین اصلاح واقعی را خواهید دید. بنابراین فکر می‌کنم در حال حاضر، هر معامله‌گری در حال تماشای ورود و خروج سرمایه به صندوق‌های ETF بیت‌کوین است. البته پارامترهای زیادی در دنیای بیت‌کوین وجود دارد، اما اکنون مردم بر اساس صندوق‌های ETF تصمیمات معاملاتی خود را می‌گیرند.

اقتصاد سقوط بیت کوین به ۵۵ هزار دلار / ماجرا چیست؟

مدیرعامل گلکسی دیجیتال، مایک نووگراتز (Michael Novogratz)، در مصاحبه‌ روز چهارشنبه با CNBC اعلام کرد که بعید می‌داند قیمت بیت‌کوین دوباره به زیر ۵۵,۰۰۰ دلار سقوط کند.

او گفت:

    من فکر می‌کنم این یک سطح جدید است، مگر اینکه اتفاقی دراماتیک رخ دهد.

وی اشاره کرد که ما در حال کشف قیمت‌های جدید هستیم و اگر به نمودارها نگاه کنید، ۱۰۰,۰۰۰ دلار می‌تواند یک هدف قیمتی برای بیت‌کوین باشد.

نوووگراتز معتقد است تا زمانی که ورود خالص سرمایه به ۹ صندوق‌ قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین در آمریکا، ادامه‌دار باشد، قیمت این ارز دیجیتال همچنان صعودی خواهد بود.

او افزود:

    به محض خروج خالص سرمایه از این ۹ صندوق ETF، اولین اصلاح واقعی را خواهید دید. بنابراین فکر می‌کنم در حال حاضر، هر معامله‌گری در حال تماشای ورود و خروج سرمایه به صندوق‌های ETF بیت‌کوین است. البته پارامترهای زیادی در دنیای بیت‌کوین وجود دارد، اما اکنون مردم بر اساس صندوق‌های ETF تصمیمات معاملاتی خود را می‌گیرند.

این مدیرعامل با اشاره به نوسانات زیاد و بازار پرالتهاب بیت‌کوین و همچنین نرخ تأمین مالی بالا می‌گوید در چنین شرایطی باید منتظر اصلاح قیمتی باشید، اما بعید است به زیر ۵۰,۰۰۰ تا ۵۵,۰۰۰ دلار بگردیم.

نوووگراتز پیش از این نیز با اشاره به سهولت خرید بیت‌کوین از طریق صندوق‌های ETF، از افزایش تقاضا برای این ارز دیجیتال خبر داده بود. او معتقد است که افزایش تعداد خریداران در مقایسه با فروشندگان، عاملی برای رشد قیمت بیت‌کوین به شمار می‌رود.

۹ صندوق ETF اسپات بیت کوین عبارتند از:

• Blackrock’s Ishares Bitcoin Trust (IBIT)

• Fidelity Wise Origin Bitcoin Fund (FBTC)

• Ark ۲۱shares Bitcoin ETF (ARKB)

• Bitwise Bitcoin ETF (BITB)

• Invesco Galaxy Bitcoin ETF (BTCO)

• Wisdomtree Bitcoin ETF (BTCW)

• Vaneck Bitcoin Trust ETF (HODL)

• Franklin Bitcoin ETF (EZBC)

• Valkyrie Bitcoin ETF (BRRR)

بیت کوین چیست؟

بیت کوین (Bitcoin) با نماد BTC و نشانه ₿ یا ฿ پولی تماماً دیجیتال است که به‌صورت غیرمتمرکز در بستر بلاک چین بیت کوین (Bitcoin) وجود دارد. انتشار، نقل‌وانتقال و همه تراکنش‌های بیت کوین به‌صورت غیرمتمرکز در همان بلاک چین انجام و ثبت می‌شود. بلاک چین بیت کوین مانند دفترکل بانک عمل می‌کند، اما غیرمتمرکز و شفاف است و هرکسی می‌تواند نسخه‌ای از آن را داشته باشد.

در این سیستم پولی، مردم بانک خود هستند و پول را به‌طور‌مستقیم و بدون نیاز به بانک یا نهاد متمرکزی به یکدیگر انتقال می‌دهند. فرض کنید می‌خواهید پولی را به دوستی در کشوری دیگر ارسال کنید. اگر بخواهید با روش‌های سنتی و از طریق سیستم بانکی این کار را انجام دهید، چه دردسرها و هزینه‌هایی انتظار شما را می‌کشد؟ حالا تصور کنید سیستمی هست که می‌توانید از طریق آن این انتقال را به‌صورت مستقیم و بدون نیاز به هیچ بانک یا واسطه‌ای در هر لحظه‌ای از شبانه‌روز انجام دهید؛ به دنیای بیت کوین خوش آمدید.

ساده‌ترین و درعین‌حال جامع‌ترین تعریفی که می‌توان برای سؤال «بیت کوین چیست» ارائه داد، شاید عنوان همان مقاله‌ای باشد که «ساتوشی ناکاموتو» (Satoshi Nakamoto) در سال ۲۰۰۸ برای معرفی بیت کوین منتشر کرد: سیستم پول الکترونیک همتابه‌همتا.

بر‌اساس این تعریف، اول اینکه بیت کوین پول است؛ یعنی کارکرد همان پولی را دارد که همه ما می‌شناسیم و هرروز و هر‌ساعت با آن سروکار داریم. دوم اینکه این پول الکترونیک است؛ یعنی حالت فیزیکی ندارد؛ بلکه به‌طورکامل دیجیتال است و نقل‌وانتقال آن هم در بستر دیجیتال اتفاق می‌افتد. سوم اینکه بیت کوین همتابه‌همتا است؛ یعنی واسطه یا نهاد مرکزی مانند بانک در بیت کوین وجود ندارد؛ بلکه انتقال آن به‌صورت کاملاً مستقیم از فردی به‌ فرد دیگر انجام می‌شود.

 

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها