|
کدخبر: 322710

بیمه تامین اجتماعی/تعرفه بیمه/حق بیمه

دست تامین اجتماعی داخل جیب کارگران رفت / پشیمانی بیمه شدگان از انتخاب این بیمه

به صورت گسترده، سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی با اعتراضات متعددی مواجه شده‌اند، زیرا این سهام در تامین اجتماعی هیچ نوع منافعی ندارند و تنها منجر به زیان و خسارت می‌شوند.

اقتصاد دست تامین اجتماعی داخل جیب کارگران رفت / پشیمانی بیمه شدگان از انتخاب این بیمه

«باشگاه پرسپولیس را به تامین اجتماعی واگذار می‌کنید که از جیب ضعیف‌ترین قشر جامعه برای متمول‌ترین آن، هزینه کنید؟!» اینها بخشی از انتقاداتِ کارگران و بازنشستگان و فعالان صنفی به واگذاری بخشی از سهام باشگاه پرسپولیس به صندوق مادر تامین اجتماعی‌ست؛ صندوقی بین‌النسلی که از بُن متعلق به طبقه‌ی کارگر است و از سال‌های ابتدای دهه ۵۰ شمسی، کارگران شاغل هر ماه سی درصد از حقوق ماهانه خود را در آن اندوخته‌اند تا روز مبادای بیماری و پیری به کارشان بیاید.

سی درصد از مستمری ماهانه‌ی کارگر، رقم بسیار قابل توجهی‌ست؛ اگر کارگران این مبلغ را هر ماه در بانک سپرده می‌کردند یا خیلی ساده‌تر، دلار و طلا می‌خریدند، در زمان بازنشستگی، صاحب یک اندوخته‌ی ریالیِ به‌دردبخور و قابل توجه بودند؛ حالا اما همه اندوخته‌ی سالیان‌شان در اختیار مدیریت دولتی سازمان تامین اجتماعی‌ست و این مدیران هر طور که بخواهند با این صندوق و دارایی‌های آن رفتار می‌کنند؛ یک نمونه از این رفتارهای ناعادلانه و یکجانبه‌ی مدیران دولتی، «آری گفتن» به دولت رای دریافت بخشی از سهام باشگاه ورزشی پرسپولیس به جای رد دیون است، باشگاهی که هیچ سودی برای صندوق تامین اجتماعی ندارد و مدیریت سهام آن با توجه به دستمزدهای نجومی فوتبالیست‌ها و مربیان فوتبال و درآمدزاییِ صفر، فقط صَرف هزینه از جیب کارگرانِ زیر خط فقر است.

ابلاغیه‌ی واگذاری و افتخارِ آقای وزیر!

۲۱ اسفندماه، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، تصویب‌نامه ۲۷ دی‌ماه امسال در خصوص واگذاری ۸۰ درصد از سهام پرسپولیس جهت رد دیون دولت را به وزارتخانه‌های اقتصاد، تعاون و ورزش ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه، معادل ۸۰ درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان، به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر بابت رد دیون و سایر تکالیف دولت واگذار می‌شود. البته هنوز تعداد دقیق و نهایی قیمت سهام قابل واگذاری، مشخص نشده است اما هرچه که هست، ۸۰ درصد سهام باشگاهِ پرهزینه‌ی پرسپولیس، قرار است به صندوق‌های متعلق به مزد و حقوق‌بگیران منتقل شود.

همان ۲۱ اسفند، باشگاه پرسپولیس با انتشار نامه‌ای در سامانه کدال، خبر از مصوبه هیأت دولت در خصوص واگذاری ۸۰ درصد از سهام این باشگاه داد.

آیا این واگذاری، تحققِ خصوصی‌سازیِ باشگاه‌های ورزشی‌ست، چرا صندوق‌های بازنشستگی را به عنوان مقصد واگذاری انتخاب کرده‌اند و از آن همه‌تر، چرا وزیر کار از این واگذاریِ اجباری و هزینه‌بردار، «با افتخار» یاد می‌کند؟!

پانزدهم اسفند، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جمع خبرنگاران گفت: «طبق آخرین تصمیمات موضوع واگذاری پرسپولیس به ما مطرح شده است و صندوق‌های ما از پرسپولیس حمایت خواهند کرد و معتقدیم اگر مدیریت صحیحی بر این باشگاه حاکم شود، این باشگاه‌ها خودکفا و درآمد زا خواهند شد و ما می‌توانیم با کمک هوادارن و استفاده از ظرفیت صندوق‌ها در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به باشگاه استقلال و پرسپولیس کمک کنیم که از این وضعیت نجات پیدا کنند». وزیر کار در ادامه تاکید کرد «ما با افتخار پذیرای این باشگاه‌ها خواهیم بود....».

وزیر کار چطور به خود اجازه می‌دهد ادعا کند «ما از منابع و ظرفیت‌های صندوق‌های بازنشستگی از جمله تامین اجتماعی برای کمک به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس استفاده می‌کنیم»؟ چرا منابع صندوق‌ها باید صرف یکی از داراترین و متمول‌ترین اقشار جامعه یعنی فوتبالیست‌ها و مربیان فوتبال شود؟ وقتی یک کارگرِ بازنشسته چند ماه منتظر می‌ماند تا بخت به او رو کند! و بتواند ۲۰ میلیون تومان وام بگیرد، وقتی حقوقش ۷ میلیون تومان و سه برابر زیر خط فقر است، چرا اندوخته‌ی تاریخی‌اش باید به دست مدیران دولتی صندوق در راه خوشحالی هواداران فوتبال و رضایت فوتبالیست‌ها مصرف شود؟ این افتخاری که وزیر کار از آن یاد می‌کند، دقیقاً به چه دلیل است، به این دلیل که دولت به جای رد دیون در قالب سهام سودآور، سهام باشگاهِ پردردسر پرسپولیس را به صندوق‌های بازنشستگی عطا کرده است، به این دلیل که کارگران و بازنشستگانِ زیر خط فقرِ مطلق باید جورِ فوتبال و هوادارانش را بکشند؟!

یادمان نرفته سال ۹۸، پرداخت پول به فدراسیون فوتبال از سوی شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) برای حقوق ویلموتس، خبر ساز شد و به انتقادات بسیار دامن زد؛ آن زمان هم مدیران دولتی تامین اجتماعی پاسخ روشنی ندادند و صاحبان واقعیِ صندوق را در جریان ماوقع نگذاشتند، خودشان بریدند و خودشان دوختند و آنچه خواستند، بر قامت نحیف کارگران آراستند، حالا دوباره تاریخ با شدت و حدت بیشتر تکرار می‌شود، ۸۰ درصدِ سهامِ پرحاشیه‌ی پرسپولیس متعلق به صندوق‌های مزد و حقوق بگیران شده است!

مصائب این واگذاری:

هیچ انتفاعی ندارد!

علیرضا حیدری، کارشناس رفاه و تامین اجتماعی، با تاکید بر اینکه «در این واگذاری هیچ افتخاری نیست و وزیر کار به جای افتخار باید ناراحت باشد که نتوانسته به دولت نه بگوید، هرچند از یک وزیرِ دولت آنهم این وزیر، انتظار نه گفتن به تصمیمات دولت نمی‌رود» به ایلنا گفت: «سهام پرسپولیس هیچ فایده‌ای برای تامین اجتماعی ندارد و در قالب سرمایه‌گذاری‌های تامین اجتماعی نمی‌گنجد؛ به عبارتی وقتی استراتژی سرمایه‌گذاری‌های تامین اجتماعی را براساس راهبردهای کلان آن تدوین کردند، قرار شد از یکسری سرمایه‌گذاری‌ها اجتناب شود؛ صنعت باشگاه‌داری اصلاً جزو استراتژی‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیست؛ تامین اجتماعی باید سهامی را بگیرد که سودآور باشد و بتواند به درآمدزایی صندوق کمک کند.»

به گفته حیدری، حتی اگر تامین اجتماعی مجبور شود بخشی از سهام پرسپولیس را بگیرد، در اولین فرصت باید این سهام را واگذار کند چون نگه‌داشت این سهام فقط دردسر و هزینه است.

این کارشناس رفاه اضافه کرد: باید ببینیم در تقسیم بندی، این ۸۰ درصد سهام پرسپولیس چگونه توزیع می‌شود و مالکیت سهام مدیریتی با کدام صندوق است؛ من امیدوارم سهمی به سازمان تامین اجتماعی برسد که مدیریت باشگاه نباشد، مدیریت این باشگاه، یعنی تبعات منفی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی.

حیدری تاکید کرد «سهام تامین اجتماعی به هیچ عنوان برای تامین اجتماعی انتفاعی ندارد و فقط زیان و سوخت است».  او می‌افزاید: باید از دولت پرسید چرا این دو باشگاه ورزشی (استقلال و پرسپولیس) را به بخش خصوصی واگذار نکرد، اینها مشتری داشتند؛ چرا اعلام مزایده‌ی عمومی نکرد؟

حیدری ادامه داد: متاسفانه به نظر می‌رسد دولت علیرغم فشار AFC برای غیردولتی شدن باشگاه‌ها، حاضر نشده این باشگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند، قصد دارد مدیریت آن را به شیوه‌ای شبه‌دولتی همچنان در اختیار داشته باشد؛ برای تسلط دولت بر این دو باشگاه، چه راهی بهتر از واگذاری به صندوق‌های بازنشستگی؟! دولت زمام تامین اجتماعی را در اختیار گرفته و حقی برای کارگران و بازنشستگان قایل نیست؛ صندوق‌ها، حیاط خلوت دولت هستند و دولت دو باشگاه بزرگ ورزشی را از حیاط اصلی به حیاط خلوتِ خود منتقل کرده!

«تامین اجتماعی حیاط خلوت دولت است»، « تصاحب سهام پرسپولیس فقط هزینه و دردسر است و هیچ سودی ندارد» و «وزیر کار اعلام می‌کند با افتخار ظرفیت‌ها و منابع محدود صندوق‌ها را در اختیار باشگاه‌های فوتبال و فوتبالیست‌ها می‌گذارد»؛‌ این گزاره‌ها را کنار هم بچینیم تا به نتیجه‌ی نهایی برسیم: «مسلماً از پول‌ها و دارایی‌های طبقه کارگر برداشت خواهند کرد تا دستمزدهای نجومی فوتبالیست‌ها و خرج سفرهای لاکچری و اردوهای آن‌چنانیِ آن‌ها را بپردازند....».

منبع: ایلنا
  • صادق تلاوت ارسالی در

    وزیر بی لیاقت دست نشانده

  • ناشناس ارسالی در

    وزیر ضدکارگر بهتر ازاین نمی تواند عمل کند

  • ناشناس ارسالی در

    این ها که دم از دین وخدا وپیغمبر میزنند اگر تظاهر به دین نمی کنند نباید حق کارگر را بدهند به یک عده واقعا حق الناس می ک نند

  • رضا ارسالی در

    بدهند به فوتبالیست ها و چندی بعد مثل علی کریمی خنجر به پشتشان ببینند اگر این دولت محرومان است از خداوند می خواهیم دولت شیطان اگر بود شاید دلش به حال ما می سوخت

  • بهروز ارسالی در

    کار همیشگی شان است توبه گرگ مرگ است

  • ناشناس ارسالی در

    آقا يان مسوولان تامین اجتماعی باشگاه‌های ورزشی چه پرسپولیس یا هر تیمی راقبول نکنید زیرا زیان ده هستند

  • ناشناس ارسالی در

    فقط دروغ ونیرنگ بس نیست

  • ناشناس ارسالی در

    ما قشر بازنشته راصی نیستیم حق ماست مال م است

  • علی ارسالی در

    کاشکی سر سوزنی شرافت و حیا می‌داشتید از قانون کشورهای اروپایی درس میکرفتید گور پدتان و این فرقه کاریتان که سی سال بیمه داده ام الان باید پول لاکچری فلان بازیکن حرامی و رانتی را از جیب ما پرداخت کنند اگر دینتان اینست کور پدر این دینتان و خودتان

  • ناشناس ارسالی در

    در مواقعی که بنفعتان است تامین اجتماعی د ولتی است ، ولی در مواقعی که به نفعتان نی ست تامین اجتماعی غیر دولتی است . شما دول تیها با اجازه چه کسی تیمهای ورشکسته را ت حمیل میکنید به تامین اجتماعی؟ چند سال اس ت نتونستید این دو تیم ورشکسته را به کسی قالب کنید و حالا میخواهید بزور آن را به کار گران تحمیل کنید . البته اگر نفعی داش ت نمی گذاشتید به کسی برسد.

  • احمد فولادوند ارسالی در

    دزدی شاخ ودُم نداشت، حالا پیدا کرده، شاخش( دولت) ، دُمش (مدیران دولتی) ، به همین ساده گی، این موضوع تازه گی نداره، مگر
    رئیس جمهور نگفت : بحث رشوه به گوشم نرسه،شاید منظور ایشان این است: هرکاری میکنی بکن، من نشنوم. این شد عدالت، همه با هم عدالت وار بچاپید، نه یکی زیاد ونه یکی کم، مساوات بین تان برقرار
    باشد. عدالت.

  • عبداله نه ارسالی در

    با سلام
    این چه ظلمی است که به قشر ضعیف جامعه می شود.دولت ورشکسته شده و ناتوانی و تا کارآمدی خود را با این تصمیمات ناپخته می خواهد جبران کند.بنده و امثال بنده 30سال ماهی 30درصد از حقوق و مزایا جز کسورات حق بیمه تامین اجتماعی شده است .حالا هم با حقوق زیر خط فقر شرمنده زن و بچه...هستیم هر کاری باید به کاردان و متخصص و توانمند واگذار شود.نه به افراد متملق و نالایق که کار به اینجا برسد که دست در جیب این قشر شریف و نجیب بکنند.ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسان یا علی مدد

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی یه مشت دزد میشوند سران مملکت نهایتا نتیجه ای بهتر از این حاصل نمیشود....

  • ناشناس ارسالی در

    چرا کشوری دست به چنین کاری نمیزنن چون دز د نیستن مگه سازمان مالپدرتونه که هر کاری میخواید دارید میکنید ،

  • علی ارسالی در

    کاش مجلس ورودکند وجلوی این بی کفایتی مدی ریتی را بگیرد ووزیر کاررا استیضاح کنند و از او جواب بخواهند چرا ازحق وحقوق کارگرا ن وبازنشتگان سواستفاده کرده است .مگر م یشود هرطوریکه بخواهند ازبیت المال استفاد ه کنند وحق اعضای صندوق را که ازقشر محروم جامعه هستند ضایع کنند.

  • ارسلان ارسالی در

    نشد یک روز از خواب بیدار شویم و یک قانون به نفع مردم ببینیم میلیاردها تعهد بر دو ش سازمان تآمین اجتماعی می گذارید و به ور شکستگی کامل می رسانید و با وعده دروغین بر سر این سازمان کلاه گشاد می گذارید و ی ادتان می رود تنها نهاد مردمی را از اجرای عدالت به اعضای خود دور می کنید

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا اگر تامین اجتماعی این همه درآمد دارد چرا به صاحبان اصلی یعنی کارگران و بازنشستگان پرداخت نمیکنه؟ که هیچی بلکه حق شون را پایمال میکنند

  • ناشناس ارسالی در

    انچه هرگز بجائی نرسد فریاد است

  • ناشناس ارسالی در

    خوب دیگه سود پول واصل پول ازبلیت فروشی و همچنین پاداش ها به جیب دولتی ها واگه یک وقت هم که کم آوردن از جیب تامین اجتماعی ،،ولی عجب دزدی رندی،یعنی از پول شویی واخ لاس بالاتر،بعد بگین ایرانی مخ نداره

  • ناشناس ارسالی در

    کلنگ از اسمان افتاد ونشکست سه پایه میدوی د چهار پایه غش کرد،خوش به حال ما کارگر ج ماعت که اقای مرتضوی وزیر کار و امور اجتم اعی هستش،این از پرسپولیس،اون از سهام امی ر کبیر ،اونم از افزایش حقوق سال جدید،بد کردی اقای وزیر ،بدددددد

  • محمد ارسالی در

    شما غلت کردید روغن ریخته نذر تامین اجتماعی می می کنید ما نیازی به تیم نداریم

  • احمد شامی ارسالی در

    با سلام
    خدمت مسئولین و تصمیم گیرا ن محترم سازمان تامین اجتماعی
    در ی ک جمله
    تو که باری ز دوشم برنداری< br /> چرا صد بار بر دوشم گذاری
    ب ابا تامین اجتماعی باشگاه نمیخواد از این که هستیم بدترش نکنید بزارید ی آب خوش از گلوی بازنشسته و مستمری بگیر بره پايین

  • منتظران ظهور ارسالی در

    سیدمبارزه بافسادکه کمترین آراع راگرفت تا رعیس جمهورشودجواب دهد.چرادولتش بجای مبار زه بافساد،فسادزاشده؟چرادردولت دست کردندت وی جیب آینده تامین اجتماعی ما؟قرارشدآیند ه ماکارگرهاراتامین کنندنه العان ورزشکارا ن دلالان ورزشگاههارا؟ماکارگرهستیم هیچ تم ایلی هم به ورزشگاههاوفوتبال نداریم.پس قب ل ازاعتراضات خیابانی دست ازین گندکاریهات ون بردارین،چراباآمریکاصلح نمیکنیدتاتحریم هاتون برداشته بشه؟چطوری؟ساده است کافیه پ یشنهادرفع تحریم درفروش گسترده ازمیادین ن فت وگازمشترک باعربهارابدهیم،تاآ ام آرام ریشه تحریمهاخشک بشه

  • ناشناس ارسالی در

    کی قراره این کثافت کاریها جمع بشه بابا پینوکیو بعد از ۴۰ قسمت آدم شد ۴۵ساله شدید خجالت بکشید

  • یک بازنشسته ابرو دار بدهکار ارسالی در

    دزدی تو روز روشن بابا خجالتم خوب چیزی اس ت ما نمی‌خواهیم این تیم پرسپولیس را کی ر ا باید دید همان مبارک دولت باشه بهش به س وریه حماس فلسطین بهتر است

  • زیر خط فقر ارسالی در

    آقای وزیر .جناب آقای مدیر کل مثلاً تامین اجتماعی به جای گرفتم سهم پرسپولیس.به فک ر من و امثال من که بازنشسته هستیم حداقل حقوق میگیرم .۷ملیون .من که ۴ نفر تحت پوش ش دارم.۶۱۰هرارتومان بابت بیمه تکمیلی .بی خاصیت کم میشه.ز حقوق من نزدیک به ۶۷۰۰ م ونده که ۴ملیون کرایه منزل میدم.با ۲ملیون چطوری زندگی میکنم.چرا تامین اجتماعی به خرید سهام پتروشیمی از بانک رفاه برای ساخ تن مسکن و تشکیل شرکت تعاونی مسکن نامیده. پرسپولیس و پتروشیمی برای من مسکن.خرج زند گی میشه.من نمی‌دونم .وزیر مدیر ورییس کان ون این مشکلت نمیدون یا خودشون به اون راه زدن.بیمه تکمیلی نه ببخشید بیمه تحمیلی ک ه هیچ مرکز درمانی قبولش نداره.من با این حقوق باید پرداخت کن ویکسال منتظرم بمون ت ا ببینیم کی عشق بیمه تحمیلی میشه از نصف کمتر به من پرداخت کنه.نه کانون.ونه سازما ن ونه خورده بیمه مسخره تکمیلی جواب گو نی ست.به کانون رفتم میگم آقا من این بیمه مس خره که از جیب باید پرداخت کنم نمیخام .می خواهم انصراف بدم.میگه نمیشه.ما پیام دادی م.تا بهمن ماه یعنی یکماه بعد از شروع میت ونی انصراف بدی اینهم یه دروغ دیگه از کان ون.تا این لحظه از کانون در مورد این بیمه تحمیلی به من وهیچ بازنشستهی نشده.

  • مجید زندی ارسالی در

    تامین اجتماعی اسمن بنام کارگران تأسیس شد ه اما رسماً به بزرگترین مافیای جنایتکار و سارقین مسلح چند سور هم زده چرا که کار مافیای جنایتکار مشخص است اما این سازمان رویه ای مردمی دارند ؛ سازمانی که اصولاً حقوق بگیر کارگران هستند بجای منفعت رسانی هفتیر میکشن ! جالبه.

  • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    باید دست این دزد هارا از سرمایه زندگی کو تاه کنیم حکومت شيعه که بایه اصلی آن عدل است چگونه دولت همواره در حال نابود کردن سرمایه یک عمر ماست واقعا کاری کردید که اسرائیل با فلسطین نکرد

  • هدایت ارسالی در

    لیاقت مردمی ک ب اینا رای دادن همینه . ماهم باید ب پاشون بسوزیم.

  • جواد ارسالی در

    آخه باشگاه پرسپولیس چه ربطی به صندوق تامین اجتماعی و بیمه کارگر داره!!! رسما در این دولت رو گل بگیرین با این مصوبات تخیلی . کم هزینه بیت المال تا حالا صرف این فوتبال مزخرف یه عده جاه طلب میلیاردر شده که دیگه اینبار سنگینیه زندگیه کوفتی و قراردادهای نجومیه فوتبال اونم باشگاهی رو دارین گردن تامین اجتماعی و طبقه کارگر میندازین؟ والله قسم آخه کدوم یه قرون درآمد قراره از این فوتبال لعنتی نصیب تامین اجتماعی بشه جز ضرر میلیارد میلیاردی. جمع کنین والله . گندشو در آوردین

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام و احترام ای کاش دولت انقلابی و مح رومان بجز حق الناس به حلال و حرام ورضایت شرکا اعتقادی داشت.

  • بازنشسته بد بخت تامین اجتماعی ارسالی در

    نه ما باشگاه فوتبال نمیخایم های علی الخص وص باشگاه لنگیای سوراخو!!!؟

  • محمد ارسالی در

    فقط دزدی از جیب بازنشستگان تامین اجتماعی که حقوق خود آنها هزینه زندگی شان را نمی ‌دهد وبا حقوق 7میلیونی در زندگی با زجر ر وبرو هستند

  • حزب‌الله ارسالی در

    اشغال کله های پرسپولیس و استقلال و تیم ه ای زپرتی ایران را باید در سطل زباله اندا خت بیمه تامین اجتماعی غلط می کند سهام ای ن باشگاه و سهام پتروشیمی امیرکبیر را با قیمت گزاف به قشر بیمه ای تامین اجتماعی ب یندازد این سازمان را به آتش می کشیم و آن وزیر احمق و معاون اول نفهم را بمیر محاک مه

  • نصرالله کریمی بنده سهام نمیخام باید کی دید من نمیخام ارسالی در

    آقا من سهام نمیخام به چه زبونی بگم من نم یخام سهام

  • عبدالله ارسالی در

    دارنداخرین غارتهاروازتامین اجتماعی میکنن د!! سال گذشته بودکه معاون رئیسی بدون اجا زه وحق اینکارچندمیلیون یورو ازشرکتهای تا مین اجتماعی شستابرداشت کرده ومثلا به باش گاه فوتبال داده بودبدون گوچکترین تضمین و هماهنگی که دادستان کل ونماینده مجلس پیگی ران بودندوهیچ خبری هم نشدومثل اینکه ماست مالی کردند!! رئیسی تامین اجتماعی رانابو دمیکندوتاالان ۵۰درصدکرده وهمه ماکارگران وبازنشستگان بایدمیلیونی برویم تهران وتاد یرنشده وتمام اموال تامین اجتماعی غارت نش ده ازدولت بگیریم وخودمان اداره کنیم البت ه باتمام طلبش ازدولت!!!

  • آرش کمانگیر ارسالی در

    مشخص نیست اینهمه وحشت برای چیست؟چرا این باشگاه بزرگ ومردمی که پرافتخارترین باشگا ه ایران درطول تاریخ است رابه بخش خصوصی ب ه پیشکسوتان خودباشگاه ویاچندین وچندخریدا رمتمول نمیدهند؟چرا دولت دست ازسراین باشگ اه برنمیدارد؟مگه پرسپولیس بچه سرراهیست ک ه اینطورباهاش رفتارمیکنید؟مگه صندوقهای ب ازنشستگی که توان انجام تعهدات خودبه بازن شسته بدبخت وفلک زده نیست توانایی ساپورت این باشگاه پرهزینه را دارد؟تاکی بایددرای ن مملکت شاهدگرفتن تصمیمات غلط وضدمردمی ب اشیم؟آخه این مسئولین مگه قدرت درک مسائل را ندارند؟مجلس کجای این ماجراست؟چرا نمی آییدیکباربرای همیشه قانونی وضع شودکه به نفع این باشگاه باشد؟تاکی هواداران این با شگاه بایستی نگرانش باشند؟آقایون اگرنمیدا نیدحال بدانیدکه هواداربا این باشگاه میخو ابدمیخوردکارمیکندانورات میگذرانددریه کلا م زندگییش بسته به شرایط این باشگاه است خ واهشا بازندگی این هواداران وقشرضعیف وبیچ اره بازتشستگان بازی نکنیدکه به نفعتان می باشدماگفتیم!!
    من هرچه شرط بلاغست ب اتو گویم توخواه پندگیرخواه ملال!!

  • ناشناس ارسالی در

    هیچ بازنشسته ای راضی نیست از صندوق بر دارند به تیم پرسپولیس یا استقلال دهند چرا باید بازنشسته همیشه تاوان بدهد اونم صعیف ترین قشر جامعه به مولتی میلیادرها

  • ناشناس ارسالی در

    روزی گذاشت پادشهی ازگذرگهی فریادشوق بر سر هر کوی و بام خاست پرسید زان م یانه یکی کودک یتیم کین تابناک چیست که برتاج پادشاست آن یک جواب داد چه دان یم ما که چیست پیداست آنقدر که متاعی گ رانبهاست نزدیک رفت پیرزنی گوژپشت و گفت این اشک دیده من وخون دل شماست. ما ر ا به رخت وچوب شبانی فریفته است. این گرگ سالهاست که با گله آشناست آن پارسا که ده خردوملک رهزن است آن پادشا که مال رعیت خورد گداست بر قطر قطر سرشک یتیمان نظار ه کن تا بنگری که اختلاسهای هزار ملیایدی از کجاست

  • حسین ارسالی در

    به نظر این بنده حقیر این باشگاها رو به ط رفداران باشگاه ها یعنی مردم علاقه مندان تیم بفروشند.در حق بیمه تامین اجتماعی جفا نکنید.خواهشن

  • جلال ارسالی در

    نویسنده مقاله تصور کرده حقی دارد.
    حتی نوشتن را تو مدارس دولتی آموختی.
    سرتو بنداز پایین و اکسیژن آزاد را به ره ببر.بعید نیست همین آزادی هم مستمر نبا شد.

  • ابوذر رضانژاد ارسالی در

    من ۱۶ سال بیمه تامین اجتماعی بخش مسافر ببری هستم اگر بخوایی حساب کنی مجرد هستم اگر رفتم دکتر و برای داروخانه فرق کسی که بیمه نبوده سی الی بیست هزار تومان بوده بعد ر و حساب تورم ایران پول سکه و طلا هم خریده بودم الان چقدر ثروت داشتم بعد کدام یک مرد ایرانی عمر میکنه خدا بعد خدا شاهد همه پیشمان هستم که بیمه ریختم حساب برای کارت هوشمند و مشکلات خودم دارم

  • ععععععللللللِااااااا ارسالی در

    ایشااله دردو بلا بشه توی گلو زن وبچه و ع زیزترین کساتون*****ها

  • رضا ارسالی در

    پولی را که به حساب تامین اجتماعی ریختیم می‌دادیم کاغذ باطله الان یک ملیارد پول د اشتیم

  • ناشناس ارسالی در

    خدا نگذرد از سر مسئولین بی فکر

  • قربانعلی باسره ارسالی در

    اگر این دو باشگاه خرجش به دخلش می‌خورد خاطرجمع باشید دولت به کسی نمیبخشید و دودستی سفت می‌چسبید من که به نوبه خودم عطایش را به لقایش میبخشم

  • اسماعیل مرادی ارسالی در

    به خدا قسم ظلمی که این جماعت درحق طبقه ک ارگر کرد معاویه درحق مردمش نکرد بجای کمک به جامعه کارگری دارن اونها را غارت میک نن بخدا ظلم حدی داره

  • ناشناس ارسالی در

    بهترین و مناسب‌ترین و راحت ترین راه برای پولشویی دولتی!!

  • بازنشته ارسالی در

    چرا باید بدون اطلاع از حسابمان پول بر دا شت شود وقتی باز نشسته غیر این حقوق پولی ندارد

  • بازنشسته حداقل بگیرتامین اجتماعی ارسالی در

    بنظرمیرسد کانونها ی استانی وشهرستانی دوب اره یک کارزاروطوماری را دراین رابطه تهیه وبه امضای کلیه بازنشستگان برسانند ومخال فت خودرابااین کاروزیرخودمختار کارومدیرعا مل سازمان تامین اجتماعی اعلام وخواستار ل غواین مصوبه واعاده وصول کلیه مطالبات ساز مان تامین اجتماعی ازدولت را طی شکایتی عل یه مسببین این ‌کاربه دیوان عدالت اداری خ واستار حقوق حقه مابازنشستگان که حاصل نیم ی ازعمرمانرا طی حق بیمه به حساب صندوق با زنشستگی تامین اجتماعی کرده ایم تا اعاده حیثیت وحقوق حقه ماکارگران وبازنشستگان شو د

  • ناشناس ارسالی در

    تامین اجتماعی حیاط خلوت دولتیهاست وهمیشه نادانترین وزیر وزیر ان می شود بلخصوص ای ن دوره با مدرک الهیات

  • مهرداد ارسالی در

    دیواری کوتاه‌تر از دیوار کارگران و مزدبگ یران سراغ دارید؟؟!!

  • شعبان خواجه ارسالی در

    فوتبالیستهاهرکامشان راحساب کنیدقبل فوتبا ل درخانه اشان یک شکم سیرنداشتندکه غذابخو رندالان ماشین زیرپای یک نفرشان تمام کارگ ران رامی خرندکارگران کجای قضیه هستند

  • مجید حیدری ارسالی در

    با سلام
    تیتر خبر را اشتباه زدید.

  • رضا ارسالی در

    نظامی که با تمام قطب ها و مراکز قدرت که در اقتصاد دنیا تاثیر دارند سر جنگ و دعوا دارد و دستش به هیچ چیزی بند نیست ، دستش همیشه در جیب مردم خواهد بود ، درست مانند داروغه در فیلم رابین هود ، منتها اینجا دیگر رابین هودی نیست که حق رفته مردم را از خزانه های نظام خارج کند متاسفانه .

  • ناشناس ارسالی در

    خدالعنت کنه باعث وبانیشا

  • رضا ارسالی در

    به خدا اگر اسلام این است و حاکمان اسلامی این ها هستند بر هفت جدم لعنت که از این لحظه دست از مسلمانی برنداریم اگر این سید محرومان است وای به حال سید ،،،

  • پیرمرد تنها ارسالی در

    عوض واگذاری باشگاه زیان ده با حقوقهای نجومی پرسنل آن بهتر است تمامی شرکتهای زیانده مانند سایپا ایران‌خودرو استقلال و پرسپولیس راجمع کنید آقا مااگه فوتبال خودروساز نخواهیم چه کسی را باید ببینیم آقا بازنشسته نمیتونه شکمشو سیر کنه فوتبالو میخواد چیکار

  • مسعود قاسمی ارسالی در

    ببینید این آقایان مخبر و صولت مرتضوی خودشان عضو کدام صندوق هستند که از صندوق تامین اجتماعی حاتم بخشی می کنند. دولتی که خود به صندوق بدهکار است به چه اجازه ای این کار را انجام داده و سهام یک باشگاه ورشکسته را به این صندوق انداخته است. اگر دلش میسوزد مخابرات را به صندوق می داد.

  • حسن ارسالی در

    اگر تامین اجتمایی خصوصی هست پس چرا مجلس میاد تعین تکلیف می‌کند در مورد بازنشتگی غیره اگر دولتی هست پس چرا دولت حمایت نمیکنه کاری میکنن که رنگ بازنشتگی نبینیم

  • دهه شصتی سوخته ارسالی در

    دولت ب تامین اجتماعی بدهکاره اومدسن بازن شستگی روبردبالابجابدهی ش که فقط پول بگیر ن ازکارگربابت هیچ خدماتی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها