|
کدخبر: 322497

اختصاصی گسترش نیوز؛

فوری / بیت کوین ۷۱ هزار دلار را رد کرد!

قیمت بیت کوین لحظاتی پیش کانال ۷۱ هزار دلار فتح کرد و همچنان روند صعودی را در پیش گرفته است.

اقتصاد فوری / بیت کوین ۷۱ هزار دلار را رد کرد!

بیت کوین امروز و در زمان نگارش این خبر توانست با یک پامپ صعودی قدرتمند به بالای ۷۱ هزار دلار صعود کند.

اکثر تحلیلگران با توجه به نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین و روال دوره های قبل انتظار داشتند که بیت کوین بعد از افزایش قیمت با ریزش شدید مواجه شود اما تاکنون این اتفاق نیوفتاده و تعجب تحلیلگران و سرمایه گذاران را برانگیخت.

حال باید دید که بیت کوین به بی توجهی خود به هاوینگ و فشار فروش به روند صعودی همچنان ادامه می دهد یا خیر.

یک سیگنال صعودی دیگر برای بیت کوین

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد که فدرال رزرو به زودی کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد. با این حال، هنوز جدول زمانی مشخصی برای این کار ارائه نشده است.

به گزارش رویترز، بایدن در سخنرانی اخیر گفت:

    من نمی‌توانم آن را تضمین کنم، اما شرط می‌بندم که این نرخ‌ها پایین بیاید.

این اظهارات بایدن اکنون این باورها را تقویت کرده که اگر داده‌های اقتصادی اجازه دهند و شرایط پایدار باقی بماند، فدرال رزرو ممکن است زودتر از آنچه که انتظار می‌رود، کاهش نرخ بهره را شروع کند.

این اظهارات بایدن در مورد کاهش نرخ بهره تنها چند روز پس از شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بیان شد. پاول در سخنرانی اخیر خود تاکید کرد که اگرچه به نظر نمی‌رسد اقتصاد ایالات متحده در آستانه رکود باشد، اما هنوز مشخص نیست که بانک مرکزی چه زمانی ممکن است نرخ بهره را کاهش دهد.

از آنجایی که پیشرفت بیشتر در مورد تورم نامشخص است، فدرال رزرو باید وضعیت اقتصاد را بسنجد. از نظر تاریخی، سرمایه‌گذاران در حین ارزیابی دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری، اتکای زیادی به تصمیمات فدرال رزرو در مورد نرخ‌ بهره دارند.

زمانی که نرخ بهره کاهش می‌یابد، اوراق بهادار دولتی اغلب ارزش خود را از دست می‌دهند و در چنین شرایطی، بیت کوین و سایر دارایی‌های رمزارزی جذاب‌تر می‌شوند.

بنابراین، اگر کاهش نرخ بهره به زودی اتفاق بیفتد، بازارهای کریپتو از ریسک‌پذیری قوی‌تر و قدرت خرید خوب، سود خواهند برد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها