|
کدخبر: 322488

حقوق بازنشستگان / افزایش حقوق / واریز حقوق

عقب نشینی سازمان تامین اجتماعی / بازنشستگان حساب خود را چک کنند

سازمان تامین اجتماعی از بازگشت مبلغ کسر شده حقوق، به حساب بازنشستگان خبر داد.

اقتصاد عقب نشینی سازمان تامین اجتماعی / بازنشستگان حساب خود را چک کنند

پرداخت مستمری اسفندِ بازنشستگان تامین اجتماعی براساس حروف الفبا آغاز شده است؛ تاکنون بازنشستگانی که نام خانوادگی‌شان با «الف» آغاز شده، مستمری خود را دریافت کرده‌اند.

در عین حال، با دستور صادر شده توسط مدیرعامل سازمان و هماهنگی صورت گرفته با بانک‌های عامل، از دیشب کسورات انجام شده (مبلغ یک میلیون تومان) که بدون اطلاع‌رسانی مکفی صورت پذیرفته بود با قید فوریت به حساب کلیه مستمری‌بگیران گروه الف بازگشت. ظاهراً از حساب این بازنشستگان مبلغ یک میلیون تومان کسر شده بود.

پاداش-بازنشستگان

در شرایطی که حقوق اسفند ماه آنها واریز می‌شد، بدون اطلاع و کسب اجازه بازنشستگان، مبلغ یک میلیون تومان از حساب آنها کسر شده است. اخیراً، کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی پیامک‌هایی با متن زیر را برای بازنشستگان و مستمری بگیران ارسال کرده است.

متن پیامک چنین است :

بازنشسته محترم

 

سلام

احتراما؛ کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور با هدف تقویت  توان مالی بازنشستگان گرامی، فرایند ایجاد شرکت تعاونی بازنشستگان و سرمایه گذاری در سهام شرکت‌های ارزشمند را دردست اقدام دارد.فرایند مزبور از طریق شرکت در مزایده با اعطای حداکثر ۱۵ میلیون تومان  آورده نقدی قابل کسر از مستمری اسفند ماه محقق خواهد شد.

درصورت عدم موافقت با عضویت در شرکت تعاونی در حال تشکیل و سرمایه گذاری عنوان شده عدد ۱۱ را به شماره ۹۲۰۷۷۷۲۰۲۶ پیامک فرمایید.

کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور

این پیام در شرایطی اتفاق می افتد که اولا کانون عالی بازنشستگان حق ایجاد هیچ گونه نهاد سرمایه‌گذاری را ندارد.

این اقدام کانون عالی بازنشستگان خلاف اساسنامه  و بدون اعلام نظر کانون های بازنشستگی که مبتنی برآگاهی رسانی به همه بازنشستگان و کسب تکلیف از آنها است کانون های بازنشستگی و از جمله کانون عالی برابر اساسنامه؛ حق ایجاد تعاونی سرمایه گذاری و یا هر گونه تعاونی دیگری را ندارند !

کانون از انجام وظایف خود نیز عاجز است  چه شده است که از بالا و بدون هیچ نظر خواهی و خلاف اساسنامه  اقدام به ایجاد تعاونی بازنشستگان آنهم در حوزه سرمایه گذاری و قصد ورود در مناسبات بورسی را  با سوء استفاده از اعتبار نمایندگی صنفی بازنشستگان را در دستور کار خود قرار داده است ؟

این ترفند سرمایه گذاری می تواند با ایجاد لایه ای از سرمایه‌داران که الان هم در کسوت بازنشستگی در بین مدیران این نهاد صنفی  وجود دارند با اعتبار یک تشکل صنفی سوء استفاده های کلان ببار آورد و همین اندک حقوق بازنشستگان را هم به یغما ببرد .

کانون عالی بازنشستگان به جای مبارزه جدی با خصوصی سازی و دستور العمل دولتی مبنی بر ضرب الاجل واگذاری منابع شستا و بانک رفاه کارگران ، تسهیل گر این اقدام غیر قانونی شده اند.

واریز مستمری اسفند به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، از تاریخ بیستم اسفند به ترتیب حروف الفبا آغاز شد.

مروتی، بازنشسته کارگری ، در این رابطه می‌گوید: انتظار داریم تامین اجتماعی مبلغی را به عنوان پاداش پایان سال برای بازنشستگان خود در نظر بگیرد و همراه حقوق اسفند به حساب بازنشستگان واریز کند.

بازنشستگان کارگری عموماً حداقل بگیر و زیر خط فقر مطلق هستند و بنابراین در تامین نیازهای اولیه شب عید خانواده ناتوانند.

این بازنشسته افزود: مبلغ عیدی بازنشستگان کارگری که در روزهای گذشته پرداخت شد، بسیار ناکافی و ناچیز بود؛ ما توقع داریم سازمان تامین اجتماعی مبلغی را علاوه بر رقم عیدیِ مصوب دولت برای پرداخت به عنوان پاداش پایان سال به مستمری بگیران خود به تصویب برساند.

منبع: ایلنا
  • ناشناس ارسالی در

    تامین اجتماعی بایداجازه بگیره ازمال مردم برداشت کنه مملکت بی دروپیکریعنی این مگه صاحب نداره این کشور هرکی هرغلطی میخادمیکنه اونوقت کارگربیچاره خجالت بکشید

  • ایرانیان ارسالی در

    صندوق ذخیره ی فرهنگیان را دزد برد و حالا همان دزد آمده صندوق ذخیره ی بازنشستگان را بدزده . آقا دزده سلام حالت چطوره سلام ......

  • بازنشسته ارسالی در

    هر بیشه گمان مبر که خالیست
    شاید که پلنگ خفته باشد ...
    ...

  • مهدی ارسالی در

    این کسر بی اجازه حقوق بازنشستگان خود دلی لی بر بیسوادی مدیران سازمان تامین اجتماع ی است ...

  • ناشناس ارسالی در

    حاکمیت و حاکمان فوق‌العاده بدی داریم 45 سال عمر یک ملت را بنام اسلام پایمال کردید یک عمر با اعمال شاقه، دغلبازی و فریبکاری ابلیسی در خون تونه پرچم حسین و کربلا بلند کردید و در حکومت داری روی معاویه رو سفید کردید به هر قشری زورتون رسید سرش رو بریدید 80 درصد سرمایه تامین اجتماعی را غارت کردید حالا هم دست بردار نیستید

  • کریمی ارسالی در

    آقایان تامین اجتماعی
    1-شما آسمان را به زمین دوختید تا حق مسلم عائله مندی ما را با دسیسه و اغفال دیوان عدالت ادار ی منقضی کنید. 2- شما از یک طرف می گویید کارمند دولت نیستید ولی عیدی کارمندی می دهید. اگر کارمند دولتیم حق عائله مندی را بدهید. اگر نیستیم عیدی کارگری بدهید.3- متناسب سازی هم بخورد بر سر شما که ناقص ا جرا کردید. 5- می گویید پول نداریم حقوق ه ا را بدهیم. خرید سهام باشگاه ورشکسته پرپ ولیس را کجای دلمان بکذاریم. پول دلرید به یک مشت مفت خور بدهید. از طرفی پول ویلمو س را پرداخت می کنید. حق الناس را حق النا س بدانید. اگر اعتقادی به آخرت دارید باید امانت دار باشید.شما با این کارتان در حق کلیه بازنشستگان خیانت روا می دارید. بتر سید از عقوبت این خیانت.

  • ناشناس ارسالی در

    غیرقانونی است
    درمحضر خدا پدرتان ر ادرمی آورد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها