|
کدخبر: 322378

قیمت لاستیک/ بازار لاستیک/ نمایشگاه بهاره

خبر خوش وزیر صمت درباره عرضه لاستیک دولتی

وزیر صمت اعلام کرد که در نمایشگاه‌های بهاره، عرضه لاستیک با نرخ مصوب انجام خواهد شد و شرایطی فراهم شده است تا متقاضیان بتوانند ثبت نام خود را در سامانه در همین نمایشگاه‌ها انجام دهند.

اقتصاد خبر خوش وزیر صمت درباره عرضه لاستیک دولتی

عباس علی‌آبادی، در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه عرضه مستقیم فروش کالای بهاره، در جمع خبرنگاران اظهاراتی داشت. وی گفت: "تلاش کردیم شرایطی را فراهم کنیم که امسال هم مردم بتوانند خرید مناسب‌تری داشته باشند و هم فروشندگان بتوانند فروش بهتری انجام دهند." او افزود: "فروش اعتباری، که موضوع مهمی در این راستاست، امسال بهبود یافته است. رقم این اعتبار در حال حاضر ۲۰ میلیون تومان است، اما این رقم هنوز برای مردم جذابیت کافی ندارد و ما تلاش می‌کنیم این رقم را افزایش دهیم."

وی با بیان اینکه حدود ۳۶۰ نمایشگاه در سراسر کشور دایر شده و تعداد غرفه‌ها در کل کشور بیش از ۳۰ هزار عدد است، گفت: حسن این نمایشگاه این است که امکان نظارت مستقیم را فراهم کرده و مردم هم می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ بر واحدهای صنفی نظارت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه ۳۰۰۰ نفر از بازرسان اتاق‌های اصناف و بازرسان وزارت صمت بر این نمایشگاه‌ها نظارت دارند، گفت: برای عرضه کالاهای اساسی نیز هماهنگی با وزارت جهاد انجام شده و در نمایشگاه غرفه دارند. علاوه بر این در میادین شهرداری هم غرفه دارند و کالاها از جمله گوشت و مرغ را با قیمت مصوب عرضه می‌کنند.

علی‌آبادی با بیان اینکه تلاش می کنیم در این نمایشگاه‌ها لاستیک خودرو را نیز با قیمت مصوب عرضه کنیم، اظهار کرد: همچنین شرایط فراهم‌ شده تا متقاضیان بتوانند ثبت نام خود را در سامانه در همین نمایشگاه‌ها انجام دهند. تولید لاستیک هم وضعیت خوبی در کشور دارد و بهتر هم می‌شود. واردات لاستیک هم بهبود یافت و کسری و ناترازی بازار جبران شده است، اما برخی سودجویان تلاش می‌کنند از التهاب بازار سود ببرند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تولید پژو پارس در سال آینده گفت: تلاش می‌کنیم این موضوع حل شود تا کسانی که ثبت نام کردند به محصولی مورد تقاضای خود برسند. استانداردها در همه دنیا شناور هستند و ارتقا پیدا می‌کنند و این انتظار وجود دارد که متناسب با رشد استانداردها در سطح بین‌المللی، استانداردهای داخلی هم ارتقا یابد. وزارت صمت هم تلاش خود را بر بهبود کیفیت و استاندارد متمرکز می‌کند.

وی افزود: بعضاً ممکن است برخی کالاها یا خودروها هنوز در تطبیق با استانداردها نمره مطلوب را دریافت نکرده باشند و به همین دلیل مشکلاتی در تولید آنها وجود دارد، اما تلاش می‌کنیم این موضوع حل شود تا کسانی که ثبت نام کردند به محصولی مورد تقاضای خود برسند.

وزیر صمت همچنین گفت: وزارت صمت موظف است این موضوع را از همه جنبه‌ها ببیند. یک وجه این مسئله کیفیت و وجه دیگر آن تولید است. بنابراین تلاش می‌کنیم تولید مناسب و با کیفیت به مردم تحویل داده شود.

وضعیت قیمت لاستیک

جلیل مشکاتی، در پاسخ به وضعیت نامناسب و آشفته بازار لاستیک و سوالات مربوط به تسویه این وضعیت و اتمام مشکلات تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، گفت: "به هر حال، این کاهش قیمت چشمگیر است و مشکل اینجاست که از یک سو، شبکه توزیع با کمبود لاستیک مواجه شده است و از سوی دیگر، کارخانه‌های تولیدی لاستیک به بازار وارد شده‌اند، و این وضعیت باعث عدم تعادل در بازار شده است."

وی افزود: در عین حال ایجاد شبکه های مجازی و فروش اینترنتی این کالا باعث مشکلاتی شده است چرا که افراد باید به صورت جداگانه نرخی را هم برای ثبت نام و هزینه ارسال پستی پرداخت کنند و این باعث می شود که نرخ لاستیک از نرخ های مصوب بالاتر باشد چرا که هزینه های جانبی باعث شده که مصرف کننده زیر بار این هزینه ها هم برود.

در این اظهارنظر، نائب‌رئیس اتحادیه لاستیک اصفهان به وجود مشکلات در توزیع لاستیک و عرضه آن اشاره کرده و همچنین بیان کرده که واردات کارخانه‌های تولیدی لاستیک به بازار، تعادل بازار را به خطر انداخته است.

نایب رئیس اتحادیه لاستیک اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد شبکه‌های فروش اینترنتی اقدام به فروش به مصرف‌کننده نهایی می‌کنند و این باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده است، تاکید کرد: در واقع افراد باید جداگانه یک هزینه ثبت‌نام و یک هزینه ارسال پستی پرداخت کنند و بهای تمام‌شده لاستیک به خاطر این هزینه‌های جانبی بالاتر از نرخ مصوب خواهد رفت.»

وی راهکار حل این موضوع را افزایش عرضه لاستیک دانسته و تاکید کرد: اگر این اتفاق بیافتد شاهد کاهش مشکلات خواهیم بود.

نایب رئیس اتحادیه لاستیک اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر چیز با نام لاستیک دولتی نداریم و لاستیک با این عناوین نباید فروخته شود، گفت: لاستیک نرخ مصوب فروش دارد و فروش آن به شکل دیگر خارج از روال معقول و ضابطه مند است.

 

 

منبع: اتاق اصناف تهران
  • متقاضی لاستیک خودرو شخصی ارسالی در

    من یک ماهه برای خرید لاستیک بارز و ... 2 15/60/16R اقدام کردم ولی تا امروز 25 اسف ند 1402 موفق به خرید نشده ام.

  • محمدمهدی احمدی ارسالی در

    والا من ۳هفته با گوشی نتونستم لاستیک بگی رم رفتم نمایندگی بعد از ۱۰ روز بالاخره گ فتن سایت بازه بعد گفتن چون تو سایت پروفا یل ساختی ما نمیتونیم برات ثبت نام انجام بدیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها