|
کدخبر: 322339

بازار خودرو / خودروسازی / صنعت خودرو

وعده هایی که عملی نشد / این خودروسازی در زمینه تولید ناتوان شد

با استناد به گزارش شرکت سایپا به سازمان بورس، تولید محصولات سواری این شرکت در ۱۱ ماه ابتدای سال جاری با یک کاهش ۶ درصدی مواجه شده است.

اقتصاد وعده هایی که عملی نشد / این خودروسازی در زمینه تولید ناتوان شد

گروه خودروسازی سایپا در گزارش عملکردی که به سازمان بورس ارائه کرده آمار تولید محصولات سواری خود را منتشر کرده است.

بر اساس این آمار، در ۱۱ ماه نخست امسال سایپا مجموعا ۲۶۵ هزار انواع سواری تولید کرده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان تولید محصولات سواری سایپا ۲۸۲ هزار دستگاه بود که به منزله کاهش ۶ درصدی تولیدات این شرکت در سال جاری است.

اوایل سال جاری محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا وعده داده بود که این شرکت در سال جاری به رکورد ۸۰۰ هزار تولید خواهد رسید.

در سال ۱۳۵۸، دولت ایران شرکت سایپا را به مالکیت خود درآورد و از آذر ۱۳۶۰ به بعد، سایپا تحت نظارت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار گرفت. در سال ۱۳۷۲، تولید خودروی پراید، اولین خودروی ساخت سایپا آغاز شد و در سال ۱۳۸۷، خودروی دومین خودروی ملی ایران به نام تیبا که تمامی اجزای آن در ایران ساخته شده بودند، معرفی شد. این خودرو، سلسله‌مراتب تولید محصولات سایپا در ایران را ادامه داد. اما در دهه‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰، سایپا چندین خودروی انحصاری را طراحی و به بازار عرضه کرد که همگی با استقبال مشتریان مواجه شدند، از جمله تیبا ۲، ساینا، کوییک و اطلس. همچنین خودروی شاهین که بدنه‌اش برپایه پلتفرم بی‌تویوتا و موتور آن برپایه موتور پژو ۳۰۱ بود.

منبع: اکونگار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها