|
کدخبر: 322241

فوتبالیست/بدهی میلیاردی/تیم ملی

بازیکن ۵۰ میلیاردی استقلال با کارنامه ای ضعیف /ستاره کم سو که بدهی دلاری برجا گذاشت

در فصل پیش، محمد محبی به طور قرضی به باشگاه استقلال پیوست و برای باشگاه بازی می‌کرد. در آن زمان، مدیریت باشگاه استقلال تحت رهبری مصطفی آجورلو بود. اما پس از جدایی محبی از باشگاه سانتاکلارا، باشگاه استقلال نتوانست تمامی مطالبات مالی خواسته شده را از سوی این باشگاه تأمین کند.

اقتصاد بازیکن ۵۰ میلیاردی استقلال با کارنامه ای ضعیف /ستاره کم سو که بدهی دلاری برجا گذاشت

بعد از اختلافات و مشکلات متعدد بین دو باشگاه استقلال ایران و سانتاکلارا پرتغال، قرار است بدهی باشگاه استقلال به سمت این باشگاه پرداخت شود.

حتی وقتی فتح‌الله‌زاده بعد از آجورلو سکان هدایت استقلال در بخش مدیریتی را به عهده گرفت مدعی شده که ۱۵۰ هزار دلار علاوه بر آن ۹۰ هزار دلاری که ابتدا به حساب سانتاکلارا رفته بود را به حساب این باشگاه واریز کرده است، اما باشگاه پرتغالی هیچ‌گاه پرداخت چنین مبلغی را تأیید نکرد و بعدها از سوی فتح‌الله‌زاده و نزدیکانش گفته شد که شاید این مبلغ در صرافی گم شده باشد.

به هرحال هر چه بود اکنون باشگاه استقلال ملزم به پرداخت ۵۰۰ هزار دلار به باشگاه سانتاکلارای پرتغال است و علی خطیر در کنار مشکلات عدیده مالی باید این مبلغ را هم تأمین و به حساب باشگاه پرتغالی واریز کند. باشگاه استقلال قصد دارد ۱۵۰ هزار دلار از بدهی به‌جامانده را از محل درآمدهای خودش تأمین و به حساب پرتغالی‌ها واریز کند و بخش دیگر از محل درآمدهای این باشگاه در فیفا تأمین شود که طبق گفته اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال فیفا با پرداخت پول از محل درآمدهای استقلال به باشگاه سانتاکلارا موافقت کرده است.

به هرحال اگر این انتقال انجام شود، پرونده استقلال با باشگاه سانتاکلارا برای همیشه بسته خواهد شد.

هر چند که مدیران سابق استقلال هیچ‌گاه در مقابل سؤالات متعددی که پیرامون چرایی پرداخت نشدن حق انتقال محبی صورت گرفته حاضر به پاسخ‌گویی شفاف نبوده و هر یک تلاش کرده‌اند تقصیر را گردن دیگری بیاندازند، اما به هرحال با پیگیری‌هایی که خطیر انجام داده این مشکلات در حال برطرف شدن است و بعید به نظر می‌رسد دیگر سدی پیش روی باشگاه استقلال باشد.

لازم به ذکر است که عمر محبی در استقلال نیز بسیار کوتاه بود و این بازیکن به رغم هزینه‌های بسیاری که گردن باشگاه استقلال انداخت بعد از یک فصل بازی ایران را به مقصد لیگ روسیه ترک کرد.

اگر مبلغ دریافتی محبی با ۵۰۰هزار دلاری که قرار است به عنوان حق انتقال به باشگاه سانتاکلارا پرداخت شود را جمع کنیم به عدد قابل توجهی دست می‌یابیم. حق انتقال محبی با محاسبات دلاری امروز حدود ۳۰میلیارد تومان می‌شود. علاوه بر آن گفته می‌شود باشگاه استقلال نزدیک به ۲۰میلیارد تومان (طبق گفته نزدیکان به باشگاه استقلال) نیز هزینه دستمزد این بازیکن کرده است که جمعاً عددی که بابت محبی هزینه شده چیزی حدود ۵۰میلیارد تومان را نشان می‌دهد که با توجه به عملکرد نه‌چندان درخشان او در استقلال، بار مالی سنگینی را روی دوش این باشگاه قرار داده است و به هر دلیل نتوانسته انتظاراتی را که از یک بازیکن پرهزینه می‌رفت، به سرانجام برساند.

این‌که باشگاه استقلال حاضر می‌شود چنین مبلغ بزرگی را برای یک بازیکن که سابق در فوتبال ایران حضور داشته و با دستمزدهای اندکی فوتبال بازی می‌کرده هزینه کند از آن دسته اتفاقات و تصمیمات عجیب است که انتقادهای بسیاری را متوجه خود ساخته است.

البته محبی بازیکن باکیفیتی است اما وقتی به هزینه‌هایی که باشگاه استقلال بابت در اختیار داشتن او در یک فصل متحمل شده نگاه می‌کنیم به این باور می‌رسیم که محبی هیچ‌گاه نتوانست در استقلال به یک بازیکن محوری تبدیل شود و در نهایت نیز با یک فصل حضور در ترکیب آبی‌ها به سمت لیگ روسیه رفت و عضو باشگاه روستوف شد.  شاید اگر مدیران باشگاه استقلال این مبلغ بزرگ را صرف جذب برخی بازیکنان ممتاز داخلی می‌کردند، برای استقلال نتایج بهتری به همراه می‌آورد اما محبی در مجموع با به ثمر رساندن ۶ گل و ارسال ۵ پاس گل عملکردی متوسط را از خود به جا گذاشت و هرگز تبدیل به ستاره این تیم در لیگ گذشته نشد.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها