|
کدخبر: 322164

بازار خودرو / قیمت خودرو / خودروسازی

این محصول دوگانه سوز در راه بازار خودرو + جزئیات

خودروی سمند سورن پلاس تیپ جدید با سیستم دوگانه سوز، یکی از قدرتمندترین خودروهای تولید داخلی در بازار ایران است که در طی شش ماه آینده برای عرضه به بازار آماده می‌شود.

اقتصاد این محصول دوگانه سوز در راه بازار خودرو + جزئیات

تیپ جدید سورن پلاس دوگانه سوز در حال ورود به بازار است. این خودرو نمونه فول آپشن سورن پلاس CNG به حساب می‌آید. خودروی سمند سورن پلاس دوگانه سوز تیپ جدید یکی از قوی‌ترین خودرو‌های تولید داخل بازار ایران است که تا ۶ ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد

کد کلاس نمونه جدید سورن پلاس ۵۵۵۰۸ نام دارد که به‌تازگی به محصولات ایران خودرو اضافه شده است. این تیپ سورن پلاس علاوه بر امکانات بیشتر به نسبت نسخه دوگانه سوز قدیمی، از نمونه‌های بنزینی موجود بازار هم امکانات بیشتری خواهد داشت.

مشخصات و امکانات سورن پلاس دوگانه سوز تیپ جدید

سورن پلاس دوگانه سوز جدید به موتور EF۷ مجهز شده است که در حالت استفاده از سوخت بنزینی، توانی معادل ۱۱۳ اسب بخار و ۱۵۳ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت. در حالت استفاده از گاز CNG این توان به ۹۷ اسب بخار و گشتاور ۱۳۶ نیوتن‌متر کاهش پیدا خواهد کرد. این پیشرانه از نوع ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ است.

باک سوخت سورن پلاس تیپ جدید، گنجایش ۶۰ لیتر بنزین و ۱۰۰ لیتر گاز طبیعی را خواهد داشت. جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت در نمونه جدید به نسبت محصولات قبلی تغییری نداشته و شاهد همان گیربکس ۵ سرعته دستی هستیم که نیروی موتور را به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کند. نکته منفی سیستم ایمنی این خودرو که انتظار می‌رفت ایران خودرو آن را در تیپ جدید برطرف سازد، ترمز‌های آن است. در نمونه جدید شاهد ترمز دیسکی برای چرخ‌های جلو و ترمز کاسه‌ای برای چرخ‌های عقب هستیم.

تفاوت ترمز دیسکی و کاسه‌ای چیست و کدام بهتر است؟

از لحاظ آپشن‌ها، سورن پلاس دوگانه سوز جدید به مواردی نظیر دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، تهویه اتوماتیک، فرمان هیدرولیک با دکمه‌های کنترلی، تریم داخلی پارچه، جنس نرم پلاستیک قسمت بالایی داشبورد، ۳ عدد سنسور پارک عقب با فاصله سنجی ۳ حالته، دی‌لایت، تغییر زاویه لامپ، رینگ‌های آلومینیومی، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، شیشه‌های عقب دودی، پشتی برقی صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم در ۶ حالت برای راننده و ۴ حالت برای دیگر سرنشین جلو، دوربین دنده عقب به‌همراه خطوط راهنمای پارک، نمایشگر لمسی، کروز کنترل اشاره کرد. تیپ جدید سورن پلاس فاقد سیستم آنتی‌تروپ و پاور ویندوز است.

پیش از این سورن پلاس دوگانه سوز تنها در یک تیپ به بازار عرضه می‌شد و امکانات رفاهی کمتری را نسبت به نمونه‌های بنزینی داشت. اما حال کد کلاس ۵۵۵۰۸ سورن پلاس دوگانه سوز به فهرست محصولات اضافه شده‌است. این تیپ سورن پلاس، فول‌ترین نمونه حال حاضر نسخه CNG به حساب می‌آید.

از لحاظ طراحی ظاهری هم این نسخه با نسخه‌های پیشین هیچ تفاوتی ندارد و تنها از روی بچ CNG می‌توان متوجه دوگانه سوز بودن این خودرو شد.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها