|
کدخبر: 322155

واردات خودرو / قیمت خودرو /بازار خودرو

این محصول هیجان انگیز آلمانی در راه ایران / این خودرو وارداتی برای جانبازان است ؟

خودروی اول وارداتی توسط شرکت، مدل آئودی Q4 e-tron خواهد بود. این خودرو برقی آئودی در کارخانه FAW Audi تولید می‌شود و در سه نوع ورژن مختلف ارائه خواهد شد.

اقتصاد این محصول هیجان انگیز آلمانی در راه ایران  /  این خودرو وارداتی برای جانبازان است ؟

آئودی Q۴ E-Tron در واقع نسخه الکتریکی آئودی Q۴‌ است. این خودرو وارداتی در قالب نسخه‌های مختلفی روانه بازار شده است که تیپ آن‌ها با یک عدد دو رقمی مشخص می‌شود. تیپ پایه این کراس‌اوور با عدد ۳۵ شناخته می‌شود. نسخه‌های وارداتی به ایران از تیپ‌های میانی ۴۰ و ۵۰ هستند.

مشخصات آئودی Q۴ E-Tron

آئودی Q۴ E-Tron در تیپ ۴۰ از تک موتور الکتریکی نصب شده روی محور عقب نیرو می‌گیرد. این موتور حداکثر ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. شتاب صفر تا صد این تیپ، ۸.۵  ثانیه اعلام شده است. تیپ قوی‌تر آئودی Q۴ ئی ترون با پسوند ۵۰ به دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب مجهز است. این موتورها در مجموع ۳۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۴۷۲ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کنند. شتاب صفر تا صد این تیپ، ۶.۸ ثانیه اعلام شده است.

آئودی۱

نسخه‌های وارداتی آئودی به ایران،‌ ساخت چین هستند و توسط شرکت فاو چین مونتاژ شده‌اند. باتری این نسخه‌ها نیز ساخت چین است و ۸۴ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. برد آئودی Q۴ ئی ترون در تیپ ۴۰ معادل ۶۰۵ کیلومتر و در تیپ ۵۰ معادل ۵۶۰ کیلومتر خواهد بود. شارژ کامل باتری‌های این خودرو با برق شهری، ۱۲ ساعت به طول می‌انجامد.

ورود خودروهای برقی برند آئودی به ایران اتفاق مبارکی است. با این حال باید پیش‌زمینه ارائه خدمات پس از فروش به این خودروها نیز فراهم شود. آئودی Q۴ E-Tron  یک خودرو برقی پیچیده است و تعمیرات آن نیاز به آموزش دقیق پرسنل فنی دارد. در غیر این صورت خودروهای آئودی به سرعت در خیابان‌های ایران به ورطه نابودی کشیده خواهند شد.اولین خودرو وارداتی این شرکت، خودرو آئودی Q ۴ e-tron خواهد بود. این خودرو برقی آئودی در کارخانه FAW Audi و در سه تیپ تولید می‌شود. حداکثر پیمایش خودرو آئودی Q ۴ e-tron بین ۵۶۰ تا ۶۰۵ کیلومتر اعلام شده است.

حداقل زمان مورد نیاز برای شارژ شدن سریع خودرو مورد اشاره کمتر از ۴۰ دقیقه و حداقل زمان مورد نیاز برای شارژ شدن در حالت معمولی ۱۲ ساعت می‌باشد.حداکثر توان خروجی آئودی Q ۴ e-tron در تیپ‌های مختلف ۱۵۰ و ۲۳۰ کیلووات می‌باشد و حداکثر گشتاور در این خودرو‌ها ۳۱۰ و ۴۷۲ نیوتن بر متر است. توان موتور الکتریکی در این خودرو در تیپ‌های مختلف ۲۰۴ و ۳۱۳ اسب بخار اعلام شده است.

 

منبع: خبر گردون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها