|
کدخبر: 322049

وضعیت بازارهای پولی و مالی ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

ثبات در قیمت دلار و صعود بورس / در بازار امروز چه گذشت؟

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ را در این گزارش مشاهده می کنید.

اقتصاد ثبات در قیمت دلار و صعود بورس / در بازار امروز چه گذشت؟

امروز، بازارهای مالی به طور کلی به یک آرامش نسبی وارد شدند. پس از استحکام قیمت دلار، بورس نیز در روند صعودی قرار گرفت.

در بخش ارز، قیمت دلار ثابت شد و نوسانات چندانی نداشت. این امر برای بازارهای مالی و اقتصادی کشور پایداری و ثبات را به همراه داشت.

در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

قیمت جدید دلار اعلام شد

در معاملات امروز (سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا با حفظ ثبات نسبت به روز کاری قبل، به‌نرخ ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان و قیمت حواله دلار نیز به‌نرخ ۳۹ هزار و ۸۶۴ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۶۱۸ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۳ هزار و ۲۹۸ تومان رسیده است.

جدول

قیمت جدید طلا اعلام شد

امروز قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته کاهشی را تجربه کرد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۰۷۴,۸۰۰ (سه میلیون و هفتاد و چهار هزار و هشتصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۱۴ درصدی داشته است.

 
جدول قیمت 3 روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۳,۰۷۴,۸۰۰ -۴,۶۰۰.۰۰ -۰.۱۴  10:04
۳,۰۷۹,۴۰۰ ۹۶,۸۰۰ ۳.۱۴ روز قبل
۲,۹۸۲,۶۰۰ -۸,۱۰۰.۰۰ -۰.۲۸ ۲ روز پیش

همچنین طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در روز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه، دومین مرحله حراج ربع‌ سکه برگزار می‌شود. در حال حاضر، بررسی سایت اتحادیه طلا و جواهر نشان می‌دهد که قیمت فلز زردرنگ داخلی یعنی طلا، دیروز با یک رشد ۴۰۰ هزار تومانی به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. با این حال، در آخرین به‌روزرسانی سایت مذکور که مربوط به صبح امروز ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ است، قیمت ربع‌سکه ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان درج شده است.

جلسه دوازدهم حراج شمش طلای استاندارد در روز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

متقاضی خرید می توانست  تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند. گفتنی است، مبلغ وجه الضمان باید نزد بانک ملی ایران، شعبه بانک کارگشایی مرکز و به شماره حساب مرکز مبادله ارز و طلای ایران پرداخت شود.

گفتنی است، از روز یکشنبه هفته جاری علاوه بر حراج شمش طلا، در مرکز مبادله حراج سکه نیز انجام می شود؛ حراج بعدی سکه نیز فردا انجام خواهد شد.

صعود پر قدرت در بورس

در تاریخ ۱۵ اسفند ماه، بورس ایران شاهد رشد شاخص کل بود و قیمت سهام نیز در این روز افزایش یافت.

نقشه-بازار

 

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۳۹۷۱ واحدی به ۷۳۹ هزار و ۷۵۴ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

مادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، هرمز، آریا، فزر، آریان، شاوان و شگویا هستند.

نمادهای-بورسی

 

تلاطم در بازار خودرو

قیمت خودرو در تاریخ سه‌شنبه، ۱۵ اسفند ۱۴۰۲، به صورت ثابت و پایدار نیست. با این حال، تعداد خودروهایی که با افزایش قیمت چند میلیون تومانی نسبت به روز قبل مواجه شده‌اند، بسیار بیشتر از خودروهایی است که قیمت آن‌ها تغییر نکرده یا کاهش یافته است.

جدول-قیمت۱۱

جدول-قیمت۲۲

 

بازار ارزهای دیجیتال در حال انفجار!

حجم معاملات ارزهای دیجیتال در هفته گذشته به بالاترین رقم خود، یعنی ۳۰ میلیارد دلار رسید. این افزایش حجم معاملات نقطه عطف قابل‌توجهی در پذیرش و ادغام ارزهای دیجیتال در سبد مالی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران است.

crypto-funds-hit-30-billion-triumph-trading-volume

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها