|
کدخبر: 320852

بازار بورس / بورس امروز / پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز ۱ اسفند / بازار خودرو بورس را نجات می دهد؟

دیروز شاخص کل بورس تهران برای دومین روز رشد کرد و به سطح ۲ میلیون و ۷۰ هزار واحد برگشت. نمادهای فولاد، شستا، بوعلی، شتران، دعبید و شبندر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

اقتصاد پیش بینی بورس امروز ۱ اسفند / بازار خودرو بورس را نجات می دهد؟

بورسی‌ها در روز سه‌شنبه به استقبال معاملات روزانه می‌روند، زیرا در روز دوشنبه شاخص‌های بورس تهران برای دومین روز پیاپی رشد کردند. در روز دوشنبه، شاخص کل به ۶ هزار و ۶۱۰ واحد افزایش یافت و شاخص کل هم‌وزن نیز به ۴ هزار و ۵۸۹ واحد رسید. همچنین، شاخص کل فرابورس با ۱۴۲ واحد افزایش و شاخص هم‌وزن فرابورس با افزایش ۵۷۹ واحدی روبرو بود.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت قند مرودشت (قمرو)، شرکت قطعات اتومبیل ایران (ختوقا) و شرکت کاشی سعدی (کسعدی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت داروسازی آوه سینا (داوه)، شرکت زرین معدن آسیا (فزرین) و شرکت ذوب روی اصفهان (فروی) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای خلنت (شرکت لنت ترمز ایران)، وایران (شرکت لیزینگ ایرانیان) و کساپا (شرکت سایپا شیشه) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) و شرکت پارس فنر (فنر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، ۷۰ نماد صف خرید داشتند و ۴۰ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۴۷۹ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۴۶ درصدی به ۱۱۴ میلیارد تومان رسید.

صف-های-بورس-۳۰-بهمن

پیش بینی بورس امروز

دیروز شاخص کل بورس تهران برای دومین روز رشد کرد و به سطح ۲ میلیون و ۷۰ هزار واحد برگشت. نمادهای فولاد، شستا، بوعلی، شتران، دعبید و شبندر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

به علاوه، برای یازدهمین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد. دیروز ۱۰۵  میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. نمادهای خودرو، وبملت، خساپا، فارس، خگستر، وشهر، فصبا، حتاید، ثفارس، وپاسار و پارس بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد رشد کرد. ارزش معاملات خرد با افزایش ۱۴ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان رسید.  

بنابراین دیروز بازار روند روز یکشنبه را تکرار کرد. خروج سرمایه از دو نماد بزرگ خودروساز نیز همچنان ادامه داشت. برخی از ناظران معتقدند با توجه به اهمیت این دو نماد، خصوصا نماد خودرو، اگر این دو نماد لیدر بازار رشد کنند، به بازار سیگنال صعودی خواهند داد. دیروز اخبار و شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت خودرو در سال آینده دست به دست شد که از عوامل رشد بازار بود. از سوی دیگر برخی از تحلیلگران تکنیکی شاخص را در آستانه سطح مقاومت می‌بینند و معتقدند شاخص برای عبور از مرز مقاومت به اخبار مثبت و توقف جریان خروج سرمایه نیاز دارد.

تاثیر بازار خودور بر بورس

بازار خودرو یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند تأثیر زیادی بر بازار بورس داشته باشد. برخی از روابط ممکن بین بازار خودرو و بازار بورس عبارتند از:

۱. روند اقتصادی: بازار خودرو به طور مستقیم با روند اقتصادی کشور مرتبط است. اگر اقتصاد رونق داشته باشد و درآمد مردم افزایش یابد، تقاضا برای خودروها نیز افزایش می‌یابد. این ممکن است منجر به رونق بازار بورس شود.

۲. قیمت نفت: قیمت نفت به عنوان یکی از عوامل مهم در تولید خودروها و همچنین در تأمین سوخت آنها تأثیرگذار است. تغییرات در قیمت نفت می‌تواند تأثیر مستقیمی بر هزینه‌های تولید خودروها داشته باشد که در نهایت ممکن است به تغییرات در قیمت سهام شرکت‌های خودروساز منجر شود.

۳. سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خودروساز و صنایع وابسته می‌تواند تأثیر مستقیمی بر عملکرد آن شرکت‌ها و در نتیجه بر بازار بورس داشته باشد. اعلام اخبار، سودآوری و سایر عوامل مرتبط با شرکت‌های خودروساز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

بنابراین، بازار خودرو و بازار بورس به طور مستقیم و غیرمستقیم با یکدیگر در ارتباط هستند و تغییرات در یکی ممکن است تأثیرگذار بر دیگری باشد.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها