|
کدخبر: 321356

ساخت مسکن / بازار مسکن / قیمت خانه

ساخت مسکن برای فرهنگیان / خیال این معلمان راحت شد

رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن در صندوق ذخیره فرهنگیان را رسما اعلام کرد.

اقتصاد ساخت مسکن برای فرهنگیان  / خیال این معلمان راحت شد

در یک جلسه با مدیران هلدینگ ساختمانی معلم، محسن احمدی اعلام کرد که طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه، “قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم” مأموریت احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی ارزان برای فرهنگیان را دنبال می‌کند.

وی یکی از اهداف تشکیل قرارگاه نهضت ملی مسکن را ایجاد چالاکی و سرعت عمل عنوان کرد و گفت: حفظ کرامت و منزلت این قشر فرهیخته از مهمترین رسالت‌ها و دغدغه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان است.

۲۸ هزار نفر از فرهنگیان واجد شرایط دریافت مسکن

احمدی با اعلام اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان با همکاری دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، آمار فرهنگیان متقاضی مسکن را استخراج کرده است، اظهار داشت: بر اساس آمارها حدود ۱۸۹ هزار فرهنگی در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۸ هزار و ۸۳۳ نفر، واجد شرایط تشخیص داده شده و ثبت‌نام آنان قطعی شده است.

وی در همین زمینه افزود: مطابق قانون و آئین‌نامه، واجدان شرایط باید چهار شرط «تأهل و سرپرست خانوار بودن»، «حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا»، «فاقد مالکیت خصوصی» و در نهایت «عدم استفاده از امکانات دولتی» از اول انقلاب را در حوزه مسکن، داشته باشند. همچنین بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی، تاکنون به ۱۸ هزار و ۱۴۸ نفر از ۲۸ هزار و ۸۳۳ فرهنگی متقاضی مسکن، پروژه‌ای تخصیص داده نشده است.

ساخت ۱۵ هزار مسکن توسط هلدینگ ساختمانی معلم

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: «هلدینگ ساختمانی معلّم» با تجزیه و تحلیل آمارهای دریافتی، برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۵ هزار و ۵۳۹ واحد مسکونی برای فرهنگیان را آغاز خواهند کرد که این تعداد واحد مسکونی باتوجه‌به پراکندگی متقاضیان در ۲۱ استان هدف‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: منابع مالی مورد نیاز برای ساخت مسکن فرهنگیان از محل سرمایه گذاری تسهیلات «طرح نهضت ملی مسکن» و «آورده متقاضیان» و «تامین مالی های رایج و مشارکت با سازندگان مسکن» تأمین می‌شود.

احمدی گفت: هلدینگ ساختمانی معلم به‌عنوان هلدینگ تخصصی مسکن و ساختمان صندوق ذخیره فرهنگیان باتوجه ‌به سطح درآمد معلمان و قیمت‌های فعلی بازار مسکن به‌ویژه در شهرهای بزرگ، با طراحی مدل اقتصادی مناسب در تلاش است تا با همکاری ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، نسبت به تعریف، ساخت و تحویل پروژه‌های مسکونی فرهنگیان در زمان مناسب اقدام کند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، سهم زمین در هزینه ساخت در کلان‌شهرها را بیش از ۵۰ درصد و در سایر شهرها را بیش از ۳۰ درصد کل بهای مسکن عنوان کرد و افزود: تأمین زمین با استفاده از ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن و مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت، اهمیت زیادی در کاهش بهای تمام‌شده واحدهای مسکونی مورد نیاز فرهنگیان دارد.

وی یکی از چالش‌های نهضت ملی مسکن را تامین زمین مناسب ذکر و ابراز امیدواری کرد با توجه به امکانات موجود در حوزه زمین و ابنیه در آموزش و پرورش، این مسئله در اجرای برنامه تامین مسکن معلمان ایجاد مانع نخواهد کرد.

احمدی ادامه داد: انتظار می‌رود ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها همکاری لازم را در زمینه معرفی املاک و اراضی در اختیار خود داشته باشند تا بتوانیم هر چه زودتر شاهد تعریف پروژه‌های جدید در استان‌ها و آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن فرهنگیان در استان‌های هدف باشیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر اینکه در دنیای جدید ساخت مسکن انبوه سازی با تحولات جدید در حال پیشرفت است، افزود اگر با این تغییرات شگرفت همراه نشویم متضرر خواهیم شد، ضمن اینکه باید با بهره گیری از ظرفیت‌های دانش بنیان همراه این تغییرات باشیم.

وی در همین زمینه افزود: در مسیر ارزان سازی و نهضت مسکن که باید اولویت هلدینگ معلم باشد می‌توان از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده کرد. از طرفی دیگر با توجه به اعتماد بالایی که به جامعه فرهنگیان وجود دارد ظرفیت های سیستم بانکی و سایر ابزارهای تامین مالی دور از دسترس نخواهد بود.

منبع: تسنیم
  • بازنشسته ارسالی در

    چند بار بگویم حق و حساب مالکانه من را بد هید شما به خیر من به سلامت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها