|
کدخبر: 321774

خرید خودرو / تولید خودرو / فروش خودرو

خورو محبوب به خط تولید بازگشت / جزئیات تولید پژو پارس اعلام شد

در یک اطلاعیه، ایران خودرو توضیحاتی را درباره وضعیت فعلی متقاضیان خودرو پژو پارس ارائه و اعلام کرد. بر اساس این توضیحات، متقاضیان پژو پارس بر اساس اولویت‌هایشان در نوبت تحویل خودرو پارس قرار خواهند گرفت.

اقتصاد خورو محبوب به خط تولید بازگشت / جزئیات تولید پژو پارس اعلام شد

در اطلاعیه ایران خودرو آمده است: پیرو مصاحبه تلویزیونی مورخ نهم اسفند ماه مهدی اسلام پناه رییس سازمان استاندارد، ضمن تشکر از مساعدت ایشان مبنی بر مجوز تداوم تولید پژو پارس ، به اطلاع متقاضیان فراخوان نشده این خودرو می رساند، برمبنای مجوز کتبی سازمان ملی استاندارد، متقاضیان به ترتیب اولویت جهت واریز وجه فراخوان شده و در نوبت تحویل خودرو پارس قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نهم اسفند ماه اعلام کرد که با گرفتن تعهدات، اصلاح و بهبود ارتقا خودروهایی که عیوب فنی در ایمنی و کیفیت دارند از جمله پژو پارس تا رسیدن نتایج مرکز آزمون بین‌المللی استاندارد ادامه دارد.

مهدی اسلام پناه در مصاحبه تلویزیونی گفته بود که تا زمان رسیدن نتایج در جهت رفع دغدغه ثبت نام کنندگان، تولید کننده خودرو در چند شیفت می تواند به تولید بپردازد تا دغدغه مصرف کنندگان را رفع کند.

طبق گفته وی، نتایج آزمون بین المللی بعد از اینکه اخذ شود شورای عالی استاندارد با در نظر گرفتن حقوق مصرف کننده و استاندارد و ایمنی تلاش می کند تا بتواند رفتار کیفی تولید را ارتقا دهد.

همچنین مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی در نهم اسفندماه اعلام کرد که مشکل پژو پارس دستور رئیس جمهور و با پیگیری سازمان تعزیرات حکومتی حل شد.

شهرام محسنی در این باره گفته است که روز چهارشنبه نهم اسفند جلسه‌ای با شرکت‌های خودروساز برگزار شد و این پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل مربوط به خودرو پژو پارس است، گفته بود که این موضوع بارها و بارها در جلسات مکرر تکرار و بررسی شده است و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از طریق رئیس دفتر رئیس جمهور پیگیر حل این مشکل بوده است همچنین هفته گذشته معاون اول رییس جمهور نیز جلسه‌ای با شرکت‌های خودروساز و سازمان ملی استاندارد برگزار کرد.

محسنی اضافه کرد که روز چهارشنبه نهم اسفند نیز این پیگیری‌ها به جلسه هیات دولت رسید و رئیس جمهور شخصاً پیگیر حل این مشکل شد.

پیش از این در خبر ها آمده بود پس از ماه‌ها کشمکش میان سازمان استاندارد و ایران خودرو، در نهایت تصمیم بر این شد که تولید پژو پارس نهایتاً تا پایان امسال متوقف شود. اما توقف تولید این سدان محبوب، پژو پارس را در مسیر میلیاردی شدن قرار می‌دهد؟

از ابتدای سال جاری مقرر شده بود که تولید پژو پارس نهایتاً تا پایان امسال متوقف شود. سازمان استاندارد برای آن دسته از محصولات ایرانی که قادر به پاس کردن استانداردهای 85گانه نبودند مجوز داد که در کمترین زمان ممکن، خودروها را استاندارد یا از خط تولید خود خارج کنند.

با توجه به محبوبیت بالای پژو پارس، حاشیه سود بالا و پیش‌فروش آن توسط ایران خودرو، بسیاری از افراد بر این باور بودند که تولید این خودرو حداقل تا پایان تعهدات پیش رو ادامه یابد، اما کیوان پناهی، مدیر بازاریابی و شبکه فروش ایران خودرو، هفته گذشته اعلام کرد: با توجه به الزام اجرای استانداردهای ۸۵گانه در خودروهای تولیدی و تطبیق نیافتن محصول پارس با استانداردها، به متقاضیان پیشنهاد شده تا این محصول را با دیگر خودروهای ایران خودرو که مطابق با استانداردهای۸۵ است جایگزین کنند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها