|
کدخبر: 321711

سفر دریایی/سفرهای دریایی/سفرهای نوروزی

سفر نوروزی در آبهای جنوب با قایق های گردشگری /چگونه بلیت شناورها را بخریم؟

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که در بنادر شمالی و جنوبی، برای ارائه خدمات به مسافران، ۱۲ هزار و ۶۰۰ قایق گردشگری، ۵۰ فروند شناور مسافری و ۴۸ فروند لندینگ کرافت در آمادگی کامل قرار دارند.

اقتصاد سفر نوروزی در آبهای جنوب با قایق های گردشگری /چگونه بلیت شناورها را بخریم؟

اله مراد عفیفی پور، به تمهیدات سازمان بنادر و دریانوردی برای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و اعلام کرد که در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین، بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ قایق گردشگری، ۵۰ فروند شناور مسافری و ۴۸ فروند لندینگ کرافت در بنادر شمالی و جنوبی برای ارائه خدمات به مسافران در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی افزود: در ۱۱ ماهه گذشته شاهد رشد ۱۷ درصدی جابه‌جایی مسافر از بنادر نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم و برای سفرهای نوروزی پیش رو، رشد ۵ درصدی پیش بینی شده است. 

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ (از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین) حدود ۶.۵ میلیون سفر و گردشگری دریایی انجام شد که شامل ۳ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۲۵۲ نفر و تعداد گردشگری دریایی صورت گرفته برابر ۲ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۷۰۰ نفر بود. 

عفیفی‌پور با اشاره به نرخ گذاری بلیت قایق‌های گردشگری خاطرنشان کرد: نرخ گذاری در حوزه اختیارات سازمان بنادر و دریانوردی نیست. بلکه استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نرخ را تعیین می‌کنند و مدیران کل بنادر استان‌ها برای ارائه نکات فنی در جلسات نرخ گذاری شرکت می‌کنند. 

وی افزود: برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ با همکاری سازمان‌های میراث فرهنگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در ترمینال‌های بنادر شمالی و جنوبی غرفه‌هایی با ماهیت ارائه خدمات فرهنگی و گردشگری ایجاد می‌شوند. 

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه بیان کرد: حجم عمده سفرهای دریایی در استان هرمزگان و بیشتر به جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام و بعد جزیره کیش از بندر چارک و بندر آفتاب است. 

عفیفی‌پور با بیان اینکه سه اولویت شناورها، ترمینال‌های مسافری و مسیرهای تردد پیگیری شدند و در آمادگی کامل قرار دارند، گفت: در طول اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳بالغ بر ۱۸۰۰ نیروی کار به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند و برای انجام عملیات نجات و پشتیبانی نیز ۱۸۰ فروند شناور تحت مالکیت سازمان بنادر و دریانوری، اتحادیه تعاونی قایق داران، اتحادیه‌های مسافری و گردشگری، همچنین نیروهای انتظامی و نظامی برای مواقع اضطرار، پیش‌بینی شده است. 

وی به تدوین طرح خدمات سفرهای دریایی در بنادر ذیل ستاد سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: چگونگی ارتباطات و خدمات مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی از دستگاه‌های عضو ستاد سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از جمله هلال احمر، هواشناسی، شهرداری‌ها و… در این طرح مشخص شده است.

دبیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ۶۰۰ فروند قایق تفریحی در قالب هفت تعاونی گردشگری برای رفاه گردشگران و یکسان سازی و کنترل نرخ بلیت در استان ساماندهی شده ند. به گزارش ایرنا محمد علی سلیمی سه شنبه در این خصوص اظهار داشت: این قایق ها در روستاهای سهیلی، گورزین، طبل، شیب دراز، کندآلو، هنگام و دیرستان جابجایی گردشگران به مناطق تفریحی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: ظرفیت این قایق های تفریحی گردشگری در اسکله جنوبی (شیب دراز و کندآلو ) 12 نفر و اسکله شمالی (طبل، سهیلی و گورزین) هفت نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ابراز داشت : برای جذب بیشتر گردشگران، ساماندهی مراکزی برای فروش صنایع دستی در مجاورت استقرار قایق های تفریحی توسط اتحادیه قایقداران فعال در روستاهای ساحلی قشم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: سامانه فروش بلیط الکترونیکی شناورهای گردشگری قشم راه اندازی شده و در حال حاضر صدور بلیط الکترونیکی برای دو اسکله شیب دراز و کندآلو انجام می شود.

سلیمی ابراز داشت: امکان صدور بلیط برای اسکله گورزین، سهیلی و طبل در سال آینده از طریق این سامانه فراهم می شود.

هرمزگان با دارا بودن سواحل آفتابی و چشم‌اندازها، هوای معتدل پاییز و زمستان، جزیره‌های متعدد و دیدنی و تپه‌های شنی و صدها جاذبه طبیعی و تاریخی و همچنین داشتن سفرهای دریایی یکی از استان‌ های متفاوت در نوع سفر و راه ها بوده و مقصد مناسبی برای مسافران و گردشگران نوروزی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها