|
کدخبر: 321551

پرواز/مسافرین خارجی/گردشگری

سفرهای نوروزی به مالزی از ایران میسر شد/پرواز مستقیم از تهران به کوالالامپور

با توجه به گزارش منتشر شده در تجارت‌نیوز، پس از گذشت ۱۸ ماه از محدودیت‌ها، پروازهای ایرلاین‌های ایرانی به مالزی دوباره آغاز شده است. در مرداد ماه سال ۱۴۰۱، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که فرودگاه‌های مالزی دیگر به ایرلاین‌های ایرانی سوخت تامین نمی‌کنند. این امر به دلیل همکاری شرکت‌های سوخت رسانی فرودگاه‌های مالزی با شرکت‌های آمریکایی بوده است و اعلام شده است که اگر به هواپیماهای ایرانی سوخت عرضه کنند، مشمول تحریم‌ها خواهند شد. به همین دلیل، پروازهای ایرلاین‌های داخلی به مقصد مالزی قطع شده بود و مسافران بایستی از ایرلاین‌های خارجی برای سفر به این کشور استفاده کنند.

اقتصاد سفرهای نوروزی به مالزی از ایران میسر شد/پرواز مستقیم از تهران به کوالالامپور

پس از گذشت حدود 18 ماه پروازهای ایرلاین‌های ایرانی به کوالالامپور از سر گرفت. یک منبع آگاه با اعلام این خبر گفت: پیش از این دو ایرلانی ایران‌ایر و ماهان در این مسیر تردد داشتند و از آنجایی مسیر تهران- کوالالامپور طولانی است تنها ناوگان این دو شرکت امکان برقراری این پروازها را داشت اما در برهه زمانی با مشکل تحریم سوخت‌ها مواجه شدند و پروازهایی این شرکت‌ها به مالزی قطع شد.

وی ادامه داد: در این مدت با مذاکرات و چانه‌زنی‌ها مشکل تحریم سوخت رسانی به هواپیماهایی ایرانی در فرودگاه کوالالامپور حل شد و با تغییر شرکت هندلینگ که خدمات سوخت رسانی را به هواپیماهای ایرانی ارائه می‌داد، امکان برقراری پروازها برای هواپیماهای ایرانی فراهم شد.

این منبع آگاه در صنعت هوانوردی گفت: اولین پروازهای کوالالامپور با هواپیماهای ایرانی پس از 18 ماه لغو، اواخر اسفند ماه انجام می‌شود و در سفرهای نوروزی پروازهای مالزی با ایرلاین‌های داخلی راهم داریم. 

پرواز به مالزی

مالزی زیبا در جنوب شرقی آسیا واقع‌شده و همه‌ساله میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر جهان است. کسانی که می‌خواهند با فرهنگ و رسوم مردم آسیای شرقی بیشتر آشنا شوند، علاقه‌مندان به طبیعت که می‌خواهند غارهای مالزی و جزایر آن را کشف کنند، دوستداران معابد و علاقه‌مندان به آسمان‌خراش‌ها و بازارهای شلوغ مالزی ازجمله کسانی هستند که بلیط مالزی را تهیه می‌کنند. البته علاوه‌بر گردشگران، افراد دیگری هم مسافران مالزی هستند. اگر کسب‌وکاری در این کشور راه انداخته‌اید، در شرکت‌های بین‌المللی مالزی کار می‌کنید، خویشاوندانتان در مالزی هستند، یا برای ادامه تحصیل روی دانشگاه‌های مالزی حساب باز کرده‌اید، نیاز به بلیط مالزی برای رفتن به این کشور دارید. در ادامه درباره راه و روش‌های خرید بلیط مالزی، قیمت بلیط مالزی و بهترین فصلی که می‌توانید به این کشور سفر کنید، بیشتر بخوانید.

قیمت بلیط مالزی

اولین چیزی که مسافران مالزی باید درباره آن اطلاعات کسب کنند، بلیط هواپیما مالزی است. اگر بار اولتان است سفر هوایی را تجربه می‌کنید، احتمال دارد این سوال برایتان پیش بیاید که قیمت بلیط هواپیما مگر برای همه پروازهای مالزی یکسان نیست، پاسخ این سوالتان منفی است.

ایرلاین¬های مختلف قیمت مختلفی را برای پروازهای مالزی ارائه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال قیمت بلیط مالزی ماهان با سایر ایرلاین‌ها تفاوت دارد. علاوه بر تفاوت قیمت ایرلاین‌ها، هزینه هر پرواز با توجه به کلاس پروازی که انتخاب می‌کنید هم متفاوت خواهد بود.

همچنین قیمت پرواز مالزی در فصل‌های مختلف سال متفاوت است. در روزهایی که سیل عظیم گردشگران به سمت مالزی روانه می‌شوند، قیمت بلیط مالزی هم بالا می‌رود. در ماه‌های کم‌گردشگر هم به همین نسبت قیمت بلیط هواپیما مالزی پایین میاید.

البته راه و روش‌های دیگری هم برای خرید بلیط ارزان مالزی پیش رویتان قرار دارد. اگر بلیط چارتر مالزی یا بلیط لحظه آخری مالزی را تهیه کنید، هزینه سفر برایتان بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود.

بنابراین با توجه به اینکه آیا باید در روز و ساعت خاصی به مالزی سفر کنید یا اینکه دستتان برای ساعت پرواز باز است، می‌توانید درباره نوع پرواز مالزی و ایرلاینی که می‌خواهید با آن سفر کنید تصمیم بگیرید.

خرید بلیط هواپیما مالزی

پس ‌ازاینکه برنامه سفر به مالزی را تنظیم کردید، وقتش است که برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. اگر در تاریخ خاصی مسافر مالزی هستید، بلیط سیستمی هواپیما را در وب‌سایت علی بابا جستجو کرده و از یکی از ایرلاین‌ها بلیط مالزی را تهیه کنید.

درصورتی‌که تاریخ خاصی را برای خرید بلیط مالزی مشخص نکرده‌اید، می‌توانید بلیط چارتر مالزی را تهیه کنید. چارتر کننده‌ها به خاطر اینکه یکجا بلیط¬های هواپیما را می‌خرند، تمام تلاششان را برای فروش صندلی هواپیما می‌کنند؛ بنابراین بلیط چارتر مالزی معمولا ارزان‌تر از بلیط سیستمی تمام می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها