|
کدخبر: 321700

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | رمزارز تون کوین

خبر مهم پاول دوروف درباره رمزارز تون کوین

شبکه تون را می‌توان به عنوان یک سوپر کامپیوتر توزیع شده در نظر گرفت؛ «سوپر کامپیوتر» به دلیل سرویس‌های مختلفی است که ارائه می‌دهد و «توزیع شده» به خاطر این که هر کسی می‌تواند در این شبکه به صورت نود فعالیت کند (غیرمتمرکز بودن شبکه).

اقتصاد خبر مهم پاول دوروف درباره رمزارز تون کوین

ارز دیجیتال تون‌کوین (Toncoin)، در برنامه جدید اشتراک‌گذاری درآمد تبلیغاتی تلگرام، به عنوان ابزار پرداخت استفاده خواهد شد.

پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیر عامل تلگرام، اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد ۵۰ درصد از سود حاصل از تبلیغات‌ها در تلگرام را به صاحبان کانال‌ها پرداخت کند. این پرداخت‌ها در قالب ارز دیجیتال تون‌کوین انجام خواهد شد.

طرح جدید درآمدزایی دوروف، صاحبان کانال در ۱۰۰ کشور را شامل می‌شود. در همین راستا دوروف اعلام کرد: برای اطمینان از سرعت و ایمنی پرداخت‌ها، منحصراً از بلاکچین TON استفاده خواهیم کرد.

اولین پرداخت این برنامه تبلیغاتی، در پایان ماه مارس صورت خواهد گرفت.همچنین، پاول خاطرنشان کرد که تون‌کوین به صاحبان کانال‌ها این امکان را می‌دهد تا در صورت تمایل، این ارز دیجیتال را برداشت و نقد کنند.

تلگرام پیش از این نیز از تون‌کوین برای فروش‌ نام‌های کاربری و حق عضویت استفاده کرده بود.

شبکه TON چیست؟

شبکه تون را می‌توان به عنوان یک سوپر کامپیوتر توزیع شده در نظر گرفت؛ «سوپر کامپیوتر» به دلیل سرویس‌های مختلفی است که ارائه می‌دهد و «توزیع شده» به خاطر این که هر کسی می‌تواند در این شبکه به صورت نود فعالیت کند (غیرمتمرکز بودن شبکه).

این بلاکچین شعار سریع‌تر از بلاکچین‌های دیگر را در سیستم بازاریابی خود استفاده می‌کند.

شبکه بلاکچینی تلگرام، اتریوم را رقیب اصلی خود می‌داند و مزایایی مثل سرعت بالا و کارمزد کم، نسبت به دومین شبکه بزرگ بازار دارد. یکی از مواردی که باعث کاهش کارمزدها در این شبکه محبوب می‌شود، این است که فروشندگان ارز دیجیتال Ton Coin باید هنگام فروش ۰.۹ درصد کارمزد پرداخت کنند، در حالی که برای خریداران هیچ کارمزدی در نظر گرفته نمی‌شود. این موضوع در مقایسه با اتریوم که در زمان شلوغی شبکه کارمزدهای آن سر به فلک می‌کشد، مزیت بسیار خوبی است. همچنین این نوآوری باعث ترغیب به خرید این ارز شده می‌شود و تعداد فروشندگان کمتر از خریداران خواهد شد. البته تاثیر این موضوع را باید در بلندمدت بررسی کرد.

هدف تون کوین چیست؟

اصلی‌ترین هدف این شبکه، تسهیل پرداخت‌های مستقیم کریپتویی درون پلتفرم تلگرام است. این شبکه بلاکچینی در این زمینه خود را با بیت کوین و اتریوم مقایسه می‌کند و می‌گوید که این دو شبکه برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شوند و نه به عنوان روشی برای پرداخت. دلیل اصلی این استدلال نیز سرعت پایین تراکنش‌ها و در نتیجه، افزایش کارمزد برای انتقال کوین‌هاست.

در مقابل، تون کوین سرعت بالایی در انتقالات دارد و کارمزدهای آن بسیار پایین است. همچنین می‌تواند با سرویس‌ها و بلاکچین‌های دیگر (هم سرویس‌های متمرکز و هم غیرمتمرکز) ادغام شود و خدمات جدیدی را ایجاد کند. شبکه تون یک مزیت بسیار خوب دیگر نسبت به سایر بلاکچین‌ها دارد و آن، وجود چند میلیارد کاربر تلگرام است. این افراد می‌توانند به کاربران بالفعل شبکه و ارز دیجیتال Ton Coin بدل شوند و یکی دیگر از اهداف تان نیز همین است: ایجاد شبکه‌ای برای استفاده عموم مردم.

علاوه بر اینها، بلاکچین تون قابلیت نوشتن قراردادهای هوشمند را نیز دارد. توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌ها و توکن‌های خود را روی شبکه تون ایجاد و از مزایای آن استفاده کنند.

این پروژه در سال ۲۰۱۸ توسط بنیان‌گذاران تلگرام یعنی پاول دورف و نیکلای دورف ساخته شد؛ اما توسط آناتولی ماکوسوف (Anatoliy Makosov) و کریل املیاننکو (Kirill Emelyanenko) احیا شد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها