|
کدخبر: 321639

بازار بورس / بورس امروز / پیش بینی بورس

بازگشت بورس به روند صعودی / سرمایه به بازار بر می گردد؟

بورسی‌ها آماده ورود به معاملات روز شنبه هستند، زیرا در روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران پس از ۴ روز رشد داشت.

اقتصاد بازگشت بورس به روند صعودی / سرمایه به بازار بر می گردد؟

برای پیش بینی روند بازار سهام امروز، شنبه ۱۲ اسفند، نگاهی به عملکرد بازار در روز چهار‌شنبه می‌اندازیم. در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل با رشد ۸,۷۲۲ واحد به پایان رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز با ۴,۹۱۷ واحد افزایش یافت. همچنین، شاخص کل فرابورس با ۱۴۶ واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس نیز با افزایش ۱,۴۴۰ واحد به پایان رسید.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت بیمه پارسیان (پارسیان)، شرکت نورد آلومینیوم (فنوال) و شرکت صنایع شیمیایی سینا (شسینا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب)، شرکت فرانسوز یزد (کایزد) و شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سدشت (شرکت سیمان دشتستان)، کساپا (شرکت سایپا شیشه) و کگاز (شرکت شیشه و گاز) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع مادیران (مادیرا)، شرکت جنرال مکانیک (رنیک) و شرکت پگاه فارس (غفارس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۵۰ نماد صف خرید داشتند و ۵۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۳۹ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۳ درصدی به ۲۰۹ میلیارد تومان رسید.

صف-های-بورس-نهم-اسفند

پیش بینی بورس امروز

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل بورس تهران پس از ۴ روز رشد کرد تا در آخرین روز هفته روند نزولی اخیر متوقف شد.

 در این روز نمادهای فولاد، کگل، شپنا، شستا و شبندر بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همچنین برای هفدهمین روز متوالی، شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. نماد فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از فملی، نمادهای شستا، بپاس، آردینه و وپاسار در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای فن افزار، سمگا، خودرو، فولاد و فزر بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۷ درصدی نسبت به روز قبل به ۳ هزار و ۲۰ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در سال جاری است.

بنابراین، بازار همچنان درگیر رکود معاملاتی و خروج سرمایه است. اما کاهش خروج سرمایه به رقم ۴ میلیارد تومان و نیز رشد شاخص، این امیدواری را ایجاد کرده که سنت رشد بازار در هفته‌های پایانی سال همانند سال‌های گذشته تکرار شود.

تاثیر خروج سرمایه حقیقی بر بازار بورس

خروج سرمایه حقیقی از بازار بورس می‌تواند تأثیرات مختلفی بر بازار داشته باشد، از جمله:

۱. کاهش قیمت‌ها: خروج سرمایه حقیقی ممکن است منجر به فروش فشار قیمت شود و قیمت‌ها را به پایین بکشد.

۲. کاهش حجم معاملات: با خروج سرمایه، حجم معاملات در بازار نیز کاهش می‌یابد که ممکن است بازار را بی‌ثبات‌تر کند.

۳. تأثیر بر شاخص‌ها: خروج سرمایه ممکن است تأثیر منفی بر شاخص‌های بازار بورس داشته باشد و باعث کاهش عملکرد آنها شود.

۴. افزایش ولاتیلیته: خروج سرمایه می‌تواند باعث افزایش ولاتیلیته و نوسانات بازار شود، زیرا سرمایه‌گذاران احساس نگرانی و عدم اطمینان می‌کنند.

۵. تأثیر بر اقتصاد: خروج سرمایه از بازار بورس ممکن است نشانگر نگرانی‌های اقتصادی و اجتماعی در کشور باشد و تأثیر منفی بر اقتصاد کلان داشته باشد.

به طور کلی، خروج سرمایه حقیقی از بازار بورس می‌تواند تأثیرات منفی روی بازار و اقتصاد داشته باشد، اما این تأثیرات بستگی به شرایط خاص هر بازار و هر کشور دارد.

منبع: اکوایران
  • ناشناس ارسالی در

    خدا را شکر که پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از راه یافتن به مجلس بلز ماند. پور ابراهیمی که به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در برابر سوء مدیریت خاندوزی بی سواد که اقتصاد مملکت و بورس را نابود کرده بود ، سکوت پیشه کرده بودند و هیچگونه عکس العملی از خود نشان نمی دادند . با ورود نمایندگان با سواد ، با استعداد ، با تخصص و با وجدان و پاکدست به مجلس ، قطعا" خاندوزی بی کفایت و بی سواد باید جوابگوی سوء مدیریت خودش و نابودی اقتصاد و بورس باشند .

  • ناشناس ارسالی در

    نقشه میباشد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها