|
کدخبر: 320940

بازار بورس / پیش بینی بورس / بورس امروز

رشد خروج سرمایه از بورس / آخر هفته سرخ در انتظار بازار است؟

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، ۴۶ درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۵۴ درصد از نمادهای بازار افت کرد.

اقتصاد رشد خروج سرمایه از بورس / آخر هفته سرخ در انتظار بازار است؟

در روز سه‌شنبه، شاخص کل بورس با رشد ۷۳۹ واحد به رقم ۲,۰۷۱,۵۱۴ واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۱۹۱ واحد در رقم ۷۲۷,۰۸۶ واحد ایستاد. همچنین، شاخص کل فرابورس با کاهش ۳۸ واحد به رقم ۲۴,۷۹۸ واحد رسید و شاخص هم‌وزن فرابورس نیز با کاهش ۵۹۴ واحد به سطح ۱۳۶,۰۴۲ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، ۴۶ درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۵۴ درصد از نمادهای بازار افت کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت قند اصفهان (قصفها)، شرکت فنرسازی زر (فزر) و شرکت لامیران (فلامی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت نشاسته و گلوکز آردینه (آردینه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای و ساخت (شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران)، چافست (شرکت افست) و ثشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شرق) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بهمن لیزینگ (ولبهمن)، شرکت تولید و صادرات ریشمک (ریشمک) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۵۲ نماد صف خرید داشتند و ۴۹ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۶۴ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۴ درصدی به ۱۴۲ میلیارد تومان رسید.

صف-های-بورس-یکم-اسفند

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات آخرین روز هفته می‌روند که دیروز شاخص اندکی بالا آمد اما اکثر نمادهای بازار قرمزپوش بودند.

شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نمادهای کگل، ونیکی و دعبید ۷۳۹ واحد معادل  ۰.۰۴ درصد رشد کرد و شاخص هم وزن با نرخ ۰.۰۳ درصد به مقدار ۱۹۱ واحد ریزش کرد.

دیروز برای دوازدهمین روز پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۳۶۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز دوشنبه رشد ۳ برابری داشت. نمادهای خودرو، وبملت، خساپا، شستا، ثفارس، فکمند، اخابر، ونیکی، ذوب و خگستر بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند.

دیروز ارزش معاملات خرد سهام ۸ درصد افت کرد و برای چهارمین روز در محدوده ۳ همتی بود. بدین ترتیب شاخص نوسان کوتاهی داشت اما افت معاملات و رشد خروج سرمایه از بازار دو سیگنال منفی برای معاملات امروز است. برخی از ناظران سبزپوش شدن شاخص در روزی که اغلب نمادهای بازار ریزش کردند را دستوری تلقی کردند. این گروه معتقدند در روزهای ابتدایی اسفندماه دولت مایل است که بازار رشد کند و به بازار سیگنال مثبت خواهد داد.

نقش خروج سرمایه از بازار بورس

خروج سرمایه از بازار بورس می‌تواند تأثیرات مختلفی بر بازار داشته باشد، از جمله:

۱. کاهش قیمت سهام: ورود و خروج سرمایه‌ها می‌تواند به تغییرات قیمت سهام منجر شود. خروج سرمایه معمولاً باعث کاهش قیمت سهام و کاهش ارزش بازار می‌شود.

۲. کاهش حجم معاملات: خروج سرمایه ممکن است منجر به کاهش حجم معاملات در بازار شود، زیرا سرمایه‌گذاران کمتری در بازار حضور دارند و فعالیت‌های معاملاتی کاهش می‌یابد.

۳. افزایش ریسک: خروج سرمایه ممکن است باعث افزایش ریسک‌های بازار شود، زیرا با کاهش حجم سرمایه و حضور سرمایه‌گذاران، بازار ممکن است به نوسانات بیشتر و حساسیت بیشتری در برابر اخبار و رویدادها دچار شود.

۴. تأثیر بر اقتصاد کلان: خروج سرمایه از بازار بورس ممکن است تأثیرات منفی بر اقتصاد کلان داشته باشد، زیرا باعث کاهش اعتبار و افزایش هزینه‌های سرمایه‌گذاری می‌شود.

بنابراین، خروج سرمایه از بازار بورس می‌تواند تأثیرات منفی بر بازار و اقتصاد داشته باشد و نظارت دقیق بر جریان سرمایه‌ها و تدابیر مناسب برای جلوگیری از خروج ناگهانی سرمایه می‌تواند ضروری باشد.

منبع: اکوایران
  • ناشناس ارسالی در

    ایهاالناس ، خاندوزی ، فرزین، عشقی و در راءس آنها رئیسی مخالف سر سخت رشد و رو نق بورس هستند. !!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها