|
کدخبر: 321547

پرواز/مسافرین خارجی/گردشگری

لغو پروازهای مستقیم تهران-آنتالیا/چالش جدید برای مسافرین خارجی

به گفته آقای امیرپویان رفیعی شاد، رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی و گردشگری استان تهران، عدم توقف پروازهای هواپیمایی‌های ایرانی در آنتالیا به دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری برمی‌گردد. او اظهار داشت که این دستورالعمل قبلاً توسط دولت‌های قبل از دولت آقای روحانی صادر شده است و پروازهای مستقیم به آنتالیا ممنوع شده است. ایرلاین‌های ایرانی اجازه پرواز مستقیم به آنتالیا را ندارند و باید در شهرهای نزدیک توقف کرده و سپس از طریق زمینی به مقصد خود بروند. هرچند که هواپیمایی ترک در این مسیر فعالیت دارد، اما با محدودیت‌هایی مواجه است.

اقتصاد لغو پروازهای مستقیم تهران-آنتالیا/چالش جدید برای مسافرین خارجی

آقای رفیعی شاد اظهار کرده است که پروازهای مستقیم به آنتالیا توسط ایرلاین‌های داخلی مدتی است که با چالش‌هایی روبرو هستند و علت اصلی اتخاذ این تصمیم هزینه‌بر برای مسافران نامشخص است. ترکیه به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری خارجی برای ایرانیان هر ساله تعداد زیادی مسافر را میزبانی می‌کند. علت اصلی این سفرها، شرایط مناسب و زیرساخت‌های قوی این کشور برای گردشگری است.

امیرپویان رفیعی شاد، رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی و گردشگری استان تهران، درباره عدم توقف هواپیما‌های ایرانی در آنتالیا به «انتخاب» گفت: این موضوع به دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری برمی گردد؛ دقیقاً 4 دولت قبل این اتفاق رخ داد یعنی قبل از زمان دولت آقای روحانی چنین دستورالعملی آمد که پرواز‌های مستقیم به آنتالیا وجود نداشته باشد و پرواز‌های ایرانی اجازه پرواز مستقیم ندارند.

هواپیمایی ترک در این مسیر هست اما محدود است. ایرلاین‌های ایرانی باید در شهر‌های نزدیک توقف داشته باشد و از طریق زمینی بروند. برخی نیز از شهر‌های آنکارا استفاده می‌کنند. در کل این اتفاق دستورالعمل نهاد دولتی و حاکمیتی است.

وی درباره علت این تصمیم در دولت‌های قبل بیان کرد: این تصمیم یک نوع سلیقه بود و تبلیغات مقصد خاص هم مؤثر بود که نمی‌خواستند تبلیغی صورت بگیرد. در هر حال راه حل‌های دیگری وجود داشت که صورت مسأله را پاک نکنند. راه حل تشویق مردم به سفرداخلی بود و با تقویت زیرساخت‌ها در جنوب، اقبال به سفرخارجی کم شود. وقتی امکانات لازم وجود ندارد مردم مسلماً به سمت ترکیه ‌می‌روند.

او در رابطه با اثرات عدم پرواز مستقیم در آنتالیا عنوان کرد: آنتالیا در این بین پررنگ است اما گمان نمی‌کنم دیگر مقاصد پرسفری وجود داشته باشد. تأثیر آن هم فقط افزایش هزینه سفر نیست؛ بلکه موجب افزایش اقبال مردم به پرواز‌های ترک شده است چون بدون دردسر سفر می‌کنند.

ترکیه الان به عنوان یک مقصد مهم در بازار توریسم سفر می‌کند و ذهنیت عمده این است که ایرانیان عمده مسافران آن جا هستند اما اینطور نیست و ما سومین جایگاه را داریم و تمامی جهان به ترکیه سفر می‌کنند. امکانات فرهنگی و اقتصادی و زیرساخت‌های خوب، برای تمام جهان را به سوی آنجا می‌کشاند.

رفیعی شاد درباره گران شدن تور‌های ترکیه در نوروز گفت: بعضا بحث نرخ‌های پروازی و هزینه‌های سفر مطرح می‌شود. طبیعتا یک فصل کم کار و پرکار در تمام دنیا هست و نوروز هم فصل پرکار سفر است. افزایش نرخ‌ها سود زیادی نصیب دفاتر نمی‌کند و دفاتر واسطه مصرف‌کننده با مقصد هستند و یک بسته سفر شکل می‌گیرد که نرخ آن از حمل و نقل و هتل بالا می‌رود.

منبع: عصر ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها