|
کدخبر: 321409

اختصاصی گسترش نیوز؛

هزینه های کمپ ترک اعتیاد / کمپ لاکچری ماهی ۵۰ میلیون قیمت دارد!

کمپ های ترک اعتیاد انواع مختلفی پیدا کرده اند که در این گزارش به بررسی تعدادی از آن ها پرداخته ایم.

اقتصاد هزینه های کمپ ترک اعتیاد / کمپ لاکچری ماهی ۵۰ میلیون قیمت دارد!

کمپ های ترک اعتیاد به مراکزی گفته می شود که شخص دارای بیماری اعتیاد برای مدت زمانی در آنجا زندگی کرده و در طول این مدت کمک می شود تا شخص بیمار، اعتیاد خود را ترک کند. درطول این مسیر، خانواده و همچنین افرادی که در کمپ حضور دارند به فرد بیمار کمک کرده و به او روحیه می دهند تا اعتیاد خود را کنار گذاشته و مجدد به جامعه برگردد. البته، خانواده در کمپ حضور ندارند و می توانند به صورت ماهانه به فردی که در کمپ بستری شده است سر بزنند.

کمپ-اعتیاد

مسئولان کمپ سعی می کنند تا با دادن داروهایی، میل فرد را نسبت به مواد مخدر کاهش داده و به مرور زمان از بین ببرند. درواقع سعی می شود با با دادن دارووهایی که جایگزین مواد مخدر است این اقدام را انجام دهند. شربت هایی مانند متادون و ... که کمک به ترک مواد می کند یکی از جایگزین های موثر برای ترک است.

کمپ های اجباری و اختیاری

کمپ های ترک اعتیاد به ۲ گونه اند که یا اجباری بوده و یا اینکه خودخواسته هستند. کمپ های اجباری به کمپی گفته می شود که خانواده و اطرافیان از اعتیاد طرف مقابل خسته شده اند و با کمپ های ترک اعتیاد تماس گرفته و درخواست کمک می کنند. در این صورت، ماموران کمپ به منزل آمده و درواقع شخص دارای اعتیاد را به زور همراه خود می برند. نوع دیگر کمک، ارادی و خود خواسته است. در این مدل از کمپ های ترک اعتیاد، فرد دارای بیماری، خودش را به یکی از کمپ های موجود معرفی می کنند و برای مدتی در آنجا می ماند تا بتواند اعتیاد خود را ترک کند.

کمپ های ترک اعتیاد قیمت ثابتی ندارند و بسته به نوع خدماتی که ارائه می دهند، پول دریافت می کنند. مواردی مانند کیفیت پزشکی، کیفیت روانشانسی و همچنین امکانات تفریحی در داخل کمپ ها، بر روی قیمت ها تاثیرگذار است. با گشت کوتاهی در فضای مجازی متوجه شدیم که کمپ ها هم مانند هتل ها درجه بندی می شوند و در تهران کمپ های ترک اعتیاد وی آی پی و همچنین ۵ ستاره داریم. شاید باورش برایتان سخت باشد که در این کمپ ها، استخر و میز بیلیارد هم وجود دارد. یکی از عواملی که تاثیر خود را بر روی قیمت می گذارد جذب مددجوی کم تر است. درواقع، هرچه تعداد مددجو کم تر باشد، رسیدگی و نظارت، شیوه اختصاصی تر پیدا خواهد کرد. بنابراین باید گفت هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی با تعداد کم، بالاتر خواهد بود.

کمپ-اعتیاد۲

کمپ دولتی امکانات ندارد

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت کمپ های ترک اعتیاد، دولتی یا خصوصی بودن آن هاست. اصولا کمپ های دولتی به دلیل آنکه هیچ امکانات رفاهی ندارند از قیمت پایین تری برخوردار هستند و همین نبود امکانات می تواند بر روی مددجو تاثیرات منفی بگذارد. در بسیاری از همین کمپ های دولتی، دیده شده است که رفتار ناشایستی با مددجویان می شود. پس کمپ های ترک اعتیاد خصوصی به علت داشتن امکانات، تاثیر بالایی بر روی ترک مواد خواهد گذاشت.

تغذیه یکی دیگر از نکاتی است که می تواند تاثیر خود را بر روی قیمت کمپ ترک اعتیاد بگذارد. بسیاری از این کمپ ها، به علت آنکه هزینه ای پرداخت نکنند، خودشان دست به کار شده و غذاهایی عجیب آماده می کنند. این غذاها نه تنها خاصیتی ندارد بلکه باعث ضعیف تر شدن شخص درگیر بیماری اعتیاد می شود. اما کمپ هایی وجود دارند که از رستوران غذا تهیه کرده و انتخاب را بر عهده شخص بیمار می گذارند. این کمپ ها قیمت بالایی دارند.

طبق جست و جوهای صورت گرفته، هزینه یک دوره کمپ ترک اعتیاد در مرکز خصوصی وابسته به امکاناتی است که شما انتخاب می‌کنید. برای مثال، اگر بخواهید یک اتاق خیلی بزرگ داشته باشید و از تمامی امکانات تفریحی و درمانی استفاده کنید، هزینه بالاتر می‌رود. کمپ‌های خصوصی به خاطر در دسترس قرار دادن امکانات بسیار زیاد، روند درمان را ساده می‌کنند و احتمال برگشت فرد به اعتیاد را به صفر می‌رسانند. به همین جهت، هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی با دولتی متفاوت است.

کمپ-اعتیاد۳

جست و جو های بیشتر در سایت ها و شناخت کمپ های ترک اعتیاد باعث شد تا با کمپ های لاکچری و وی آی پی آشنا شویم. کمپ وی آی پی در واقع به این معنا است که مددجو به جای حضور در یک ساختمان، داخل یک ویلای خصوصی به همراه امکانات بسیار خاص و لاکچری قرار می‌گیرد. در این مدل تعداد روزهایی که مددجو در کمپ حضور دارد و تحت درمان است، محاسبه می‌شود و هزینه نهایی با توجه آن مشخص می‌گردد.

کمپ-لاکچری

اطلاعات به دست آمده از قیمت ها، نشان داد که کمپ های ترک های اعتیاد از ماهانه ۳ میلیون تومان تا ماهانه ۵۰ میلیون تومان متغیر هستند. کمپ های ۵ ستاره یا همان خصوصی، قیمتی معادل ماهی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان و کمپ وی آی پی نیز ماهانه ۵۰ میلیون تومان قیمت دارند. کمپ های دولتی هم که اطلاعاتی به ما ندادند و اعلام کردند که باید به صورت حضوری مراجعه شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها