|
کدخبر: 321312

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت بالای شکر قهوه ای / هر نیم کیلو ۱۹۰ هزار تومان شد

در این گزارش به بررسی قیمت شکر قهوه ای در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت بالای شکر قهوه ای / هر نیم کیلو ۱۹۰ هزار تومان شد

شکر قهوه ای، نوعی شیرین کننده است که افراد بسیاری آن را جایگزین شکر سفید کرده اند. شکر سفید، ضررهای بسیار بالایی را برای سلامت انسان دارد و به همین دلیل، بسیاری از متخصصان و پزشکان تغذیه، اعلام کرده اند که در صورت امکان شکر قهوه ای را جایگزین شکر سفید کنید. البته که مصرف هر چیز به مقدار زیاد، سلامت را به خطر خواهد انداخت و باید گفت که در مصرف شکر قهوه ای هم باید میزان مصرف به مقدار مشخص باشد. اما ناگفته نماند که ضررهای شکر قهوه ای از شکر سفید بسیار کم تر است و حتی می توان گفت که برای سلامتی هم مفید خواهد بود.

قهوه ای-شکر

یکی از مصارف مهم شکر قهوه ای، کنترل وزن و همچنین کاهش وزن است. بسیاری از پزشکان تغذیه، برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مصرف شکر قهوه ای را پیشنهاد می دهند. همچنین ورزشکاران نیز، این ماده غذایی را در دستورکار خود قرار می دهند. شکر قهوه ای قیمت خاص و مشخصی ندارد و اصولا در مغازه ها با قیمت های متفاوتی فروخته می شود. اما میانگین قیمت آن که در بسیاری از سایت ها مشاهده کرده ایم به ازای هر کیلوگرم ۵۸ هزار تومان است و عمدتا در بسته بندی های ۱۰ کیلو به بالا به فروش می رسد.

شکر-قهوه ای

همانطور که گفته شد، شکر قهوه ای، قیمت های متفاوتی دارد و در سایت های فروش کالا و مغازه ها با قیمت های دلخواه به فروش می رسد. به عنوان مثال، در یکی از سایت های فروش کالا، بسته بندی ۸۰۰ گرمی را مبلغ ۳۱۰ هزار تومان به فروش می رسانند. همچنین با گشت کوتاهی در همین سایت، متوجه شدیم که بسته بندی های کوچک تری هم وجود دارد که با قیمت ۸۵۰ هزار تومان به فروش می رسد.

شکر-قهوه ای۲

شکر-قهوه ای۳

بیشتر مغازه داران، خریدهای خود را به صورت فله ای می کنند که حجم تقریبی خرید آن ها روی یک تن یا ۵۰۰ کیلوگرم است. بعد شکر ها را در بسته بندی های یک کیلویی قرار داده و با قیمت دلخواه آن را به فروش میس رسانند. به عنوان مثال هر تن شکر قهوه ای ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد و اگر مغازه دار بخواهد به صورت کیلویی آن را بفروشد با احتساب سودی  که روی آن می کشد باید مبلغ ۵۰ هزار تومان به فروش برساند که سود کرده باشد. حال این سوال مطرح می شود که چرا بسیاری از مغازه داران، مبلغ هایی مانند ۸۵۰ هزار تومان و ۳۱۰ هزار تومان را در مغازه خود به ازای هرکیلو به فروش می رسانند. البته بسته بندی های نیم کیلویی شکر قهوه ای هم در بازار وجود دارد که با قیمت ۱۹۰ هزار تومان فروخته می شود.

شکر-قهوه ای۴

اگر توجه کرده باشید، مدت زمان زیادی است که قیمت ها به صورت دلخواه تعیین می شود و گویا نظارتی هم بر روی آن نیست. چطور امکان دارد که شکر قهوه ای، چندین مدل قیمت در بازار داشته باشد و قیمت ثابتیس نداشته باشد. البته که شکر قهوه ای جزو کالاهای استراتژیک نیست که ستاد تنظیم بازار و سازمان تعزیرات بخواهد برای آن ورود کند اما لازم است که قیمت ها در کشور به ثبات برسد و نیاز است مسئولان محترم احتمام ویژه ای نسبت به تمام کالاهای موجود در بازار داشته باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها