|
کدخبر: 321308

گردشگر سلامت/تعرفه درمان/پزشکی

عشق پزشکی ها بخوانند/کجا بریم که دکتر شویم؟

انتخاب مقصد مهاجرت برای تحصیل و حتی اشتغال، یکی از مراحل حیاتی در روند مهاجرت است و بسته به انتخاب متقاضی، می‌تواند تأثیر چشمگیری بر جایگاه شغلی در آینده، سطح رفاه زندگی، میزان درآمد و رضایت از دانشگاه مقصد داشته باشد.

اقتصاد عشق پزشکی ها بخوانند/کجا بریم که دکتر شویم؟

در این مقاله، بر آنیم تا با توجه به شرایط تحصیل، زندگی و کیفیت اشتغال، کشورهای مناسب برای تحصیل پزشکی و کار پزشکان را معرفی کنیم. اگر شما نیز علاقه‌مند به شناخت بهترین کشور برای تحصیل پزشکی هستید، توصیه می‌کنیم مطالب این مقاله را مرور کنید تا بتوانید کشوری را که از نظر هزینه و شرایط زندگی، برای تحصیل پزشکی مناسب‌تر است، انتخاب کنید.

پزشکی و کار پزشکان را باتوجه‌به شرایط تحصیل، زندگی و کیفیت اشتغال به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز قصد شناخت بهترین کشور برای تحصیل پزشکی را دارید، بهتر است مطالب این مقاله را دنبال کنید تا مناسب‌ترین کشور برای تحصیل پزشکی از نظر هزینه و شرایط زندگی را برگزینید.

۱. فنلاند؛ بهترین کشور اروپایی برای تحصیل پزشکی

فنلاند را می‌توان بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان دانست؛ زیرا دانشجویان پس از تحصیل پزشکی در این کشور می‌توانند مشغول به کار شوند. در نتیجه مهاجرت تحصیلی به فنلاند در رشته پزشکی برای دانشجویان بین‌المللی فرصتی فوق‌العاده خواهد بود. زبان رسمی این کشور «زبان فنلاندی» است، اما زبان آموزشی برای رشته پزشکی در دانشگاه‌های فنلاند انگلیسی است؛ به همین دلیل فنلاند در لیست بهترین کشور برای تحصیل پزشکی قرار دارد.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های فنلاند از ۱۲۰۰۰ یورو تا ۱۵۰۰۰ یورو در سال (۲۰۲۳) متغیر خواهد بود؛ بنابراین فنلاند را می‌توان یکی از ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل در رشته پزشکی به شمار آورد. از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در فنلاند می‌توان به دانشگاه هلسینکی، دانشگاه تامپوره، دانشگاه تورکو و دانشگاه اولو اشاره کرد.

دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل پزشکی در فنلاند باید دیپلم دوازده‌ساله داشته باشند و باید در دروس فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی مجموعاً ۵۰٪ نمره (نمره ۱۰ از ۲۰) را کسب کرده کنند. همچنین، متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی در کشور فنلاند باید در آزمون MCAT (Medical College Admission Test) نمره قبولی کسب کنند تا امکان تحصیل پزشکی در این کشور را داشته باشند.

۲. هلند؛ یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی

هر سال از ۴۱۰ سهمیه دانشجوی هر دانشگاه معتبر هلندی، ۱۰۰ جایگاه به دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی اختصاص داده می‌شود؛ بنابراین یادگیری زبان هلندی جزو شرایط تحصیل در هلند در رشته پزشکی نیست. دوره تحصیل پزشکی در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های هلند ۳ ساله است.

از بهترین دانشگاه‌های کشور هلند برای تحصیل پزشکی می‌توان به دانشگاه گرونینگن اشاره کرد. تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه‌های هلند ۴۰۰۰۰ دلار (سال ۲۰۲۳) هزینه خواهد داشت. یکی از شرایط تحصیل در رشته پزشکی در کشور هلند، داشتن نمره ریاضی عالی (سطح A) است.

کشور هلند سیستم مراقبت‌های بهداشتی عالی (به ویژه در زمینه بهداشت زایمان) دارد و از این‌رو مقصد مناسبی برای پزشکان محسوب می‌شود. اگر قصد تحصیل پزشکی در یکی از دانشگاه‌های انگلیسی زبان را دارید، بهتر است کشور هلند را در لیست بهترین کشور ها برای تحصیل پزشکی بگنجانید.

۳. انگلستان؛ گزینه‌ای فوق‌العاده برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی

دانشگاه آکسفورد و کمبریج دوره‌های پزشکی پیشرفته‌ای را برای علاقه‌مندان به رشته پزشکی برگزار می‌کند. این دوره‌ها به دانشجویان پزشکی امکان دسترسی به آخرین فناوری، منابع و اطلاعات موجود برای تحصیل پزشکی را می‌دهد. علاوه‌بر ‌این، برخی از بزرگ‌ترین دانشمندان تاریخ از جمله استیون هاوکینگ و اسحاق نیوتن نیز در کمبریج حضور داشتند، در نتیجه می‌توان انگلستان را یکی از بهترین کشور های اروپایی برای تحصیل پزشکی نامید.

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی رشته پزشکی در دانشگاه‌های انگلستان بیش از ۶۰۰۰۰ پوند در سال (۲۰۲۳) است. از بهترین دانشگاه‌های انگلستان می‌توان به دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، UCL (دانشگاه کالج لندن) و کینگز کالج لندن اشاره کرد. متوسط شهریه پزشکی در دانشگاه‌های انگلستان بین ۲۲۸۰۰ تا ۵۲۰۰۰ پوند در سال (۲۰۲۳) است و برای تحصیل پزشکی در انگلستان باید در آزمون UKCAT (The UK Clinical Aptitude Test) نمره قبولی کسب کنید.

البته، علاوه‌بر سه کشور فنلاند، هلند و انگلستان، کشورهای مناسب دیگری نیز برای تحصیل پزشکی در اروپا وجود دارند که کشور اسپانیا جزوی از آن‌هاست. هزینه مناسب و امکان تحصیل به زبان انگلیسی، از جمله مزیت‌های تحصیل در اسپانیا در رشته پزشکی محسوب می‌شوند.

۴. کانادا؛ مقصدی مناسب برای تحصیل پزشکی با فرصت‌های کاری فراوان

۱۷ دانشکده از جمله دانشگاه معتبر تورنتو در سراسر کانادا رشته پزشکی را تدریس می‌کنند. از بهترین دانشگاه‌های پزشکی کانادا می‌توان دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک مستر و دانشگاه مونترال را نام برد.

متوسط شهریه تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی آمریکا بین ۱۲۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ دلار کانادا در سال (۲۰۲۳) است. برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا در رشته پزشکی باید در آزمون‌های MCAT، TOEFL یا IELTS نمره قبولی کسب کنید. مدت دوره تحصیل پزشکی در کانادا بین ۳ تا ۵ سال است. کانادا کیفیت زندگی بی‌نظیر و دستمزد بالایی را برای پزشکان ارائه می‌دهد و با‌توجه به تعداد بسیار مهاجران ایرانی، بهترین کشور برای تحصیل پزشکی برای ایرانیان به شمار می‌رود.

۵. آمریکا؛ تحصیل پزشکی در بهترین دانشگا‌های جهان

کشور آمریکا میزبان برخی از معتبرترین دوره‌های پزشکی در جهان است. شما می‌توانید در موسسات پیشرو جهان مانند هاروارد، دانشگاه جان هاپکینز، استنفورد و ییل مشغول به تحصیل پزشکی شوید. متوسط شهریه تحصیل در آمریکا بین ۱۸۰۰۰ تا ۸۶۰۰۰ دلار در سال (۲۰۲۳) است. برای تحصیل پزشکی در آمریکا باید در تست‌های MCAT و USMLE شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنید.

طول دوره تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا ۴ تا ۶ سال است. مزیت تحصیل در آمریکا این است که از همان ابتدا پیشینه تحصیلی خوبی به دست خواهید آورد و در معرض دید معلمان و اساتید برجسته جهان قرار خواهید گرفت؛ نکته منفی تحصیل پزشکی در آمریکا نیز هزینه بالا در این کشور است.

مشاوره تحصیل پزشکی در خارج از کشور از ایران کانادا؛ سکوی پرتابی برای دانشجویان ایرانی

انتخاب بهترین کشور برای تحصیل پزشکی کار آسانی نیست؛ زیرا کشورهای بسیاری وجود دارند که با ارائه کیفیت آموزشی بالا و داشتن دانشگاه‌های درجه یک، در لیست کشور های مناسب برای تحصیل پزشکی قرار گرفته‌اند. از این لیست می‌توان به کشورهای کانادا، آمریکا، انگلیس، فنلاند و هلند اشاره کرد. از‌این‌رو به‌منظور انتخاب مناسب با‌توجه‌به شرایط خود، بهتر است از متخصصان حوزه مهاجرت تحصیلی در این زمینه کمک بگیرید. بین کشورهایی که معرفی کردیم، کشور کانادا و آمریکا با توجه به سطح علمی دانشگاه‌هایشان شرایط مناسب‌تری نسبت به سایر کشورهای نام برده شده دارند؛ در نتیجه می‌توان آن‌ها را بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان در نظر گرفت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها