|
کدخبر: 321168

پرداخت وام / واریز وام / وام بدون ضامن / وام فوری

اعتبار ۲۰ میلیونی در جیب مردم / طرح جذاب دولت آغاز شد

معاون اتاق اصناف ایران گفت: امسال برای نخستین بار اعتبار ۲۰ میلیون تومانی خرید به طرح عید تا عید اضافه شده تا مردم می‌توانند با اعتبارسنجی که بانک‌ها انجام می‌دهند و پس از دریافت اعتبار، از فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و نمایشگاه‌های بهار که در این طرح هستند به صورت اعتباری خرید کنند.

اقتصاد اعتبار ۲۰ میلیونی در جیب مردم / طرح جذاب دولت آغاز شد

معاون اتاق اصناف ایران اعلام کرد که در سال جاری برای اولین بار، علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، اعتبار خرید به ارزش ۲۰ میلیون تومان نیز اضافه شده است و مردم قادر خواهند بود تنها با استفاده از اعتبارسنجی، این مبلغ را دریافت و خرید انجام دهند.

محمدحسین قمصری، مدیرکل خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن تجارت عصر امروز (چهارشنبه ۲ اسفند) در بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مورد برگزاری نمایشگاه‌های بهاره گفت: امسال برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره یک متولی واحد انتخاب شد تا بتوان تعداد نمایشگاه‌هایی که در سطح کشور می‌تواند برگزار کرد را به دو برابر افزایش دهد.

وی افزود: خوشبختانه امسال استقبال برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره خیلی خوب بوده که بیش از ۲.۵ برابر سال گذشته افزایش یافته است. بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی وزیر صمت، اتاق اصناف سراسر کشور مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌های بهاره را بر عهده دارند.

چگونه اعتبار ۲۰ میلیون تومانی را دریافت کنیم؟

علی محمودیان معاون اتاق اصناف ایران نیز در بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در پایان سال، اظهار کرد: طرح عید تا عید، امسال برای ساماندهی بازار شب عید در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شد که شامل چند بخش از جمله برگزاری نمایشگاه‌های بهاره است.

وی افزود: مقرر شد امسال ساماندهی نمایشگاه‌های بهاره زیر نظر اتاق اصناف انجام شود که این موضوع باعث افزایش دو برابری ظرفیت اجرای این طرح شده است و از سوی دیگر نظارت آن هم ساماندهی شد تا گران‌فروشی و یا تخلفی رخ ندهد.

معاون اتاق اصناف ایران گفت: امسال برای نخستین بار اعتبار ۲۰ میلیون تومانی خرید به طرح عید تا عید اضافه شده تا مردم می‌توانند با اعتبارسنجی که بانک‌ها انجام می‌دهند و پس از دریافت اعتبار، از فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و نمایشگاه‌های بهار که در این طرح هستند به صورت اعتباری خرید کنند.

محمودیان ادامه داد: شعار این طرح این است که مردم اسفند خرید و اردیبهشت سال ۱۴۰۳ آن را بازپرداخت کنند. دریافت این اعتبار به ضمانت بانکی و سفته و چک نیازی ندارد و فقط با اعتبارسنجی انجام می‌شود؛ فهرست مغازه‌های که می‌خواهند به طرح بپیوندد و چه فروشگاه‌هایی که در این طرح هستند، در وبگاه اعطای اعتبار وجود دارد.

وی تاکید کرد: اعطای این اعتبار بر مبنای موجودی حساب و معدل حساب نیست و اگر فرد دارای چک برگشتی و یا وام معوقه نباشد، می‌تواند این اعتبار را از بانک تجارت دریافت کند، البته بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار را به افراد می‌دهد که می‌توانند با آن خرید کنند.

طرح عید تا عید در روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان با هدف تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها اجرا می‌شود که در سه بخش برگزاری نمایشگاه، انتخاب فروشگاه‌های منتخب ثبت نام کننده و طرح اعتباری خرید است.

طبق توافق با بانک‌ها اعتبار خرید حداقل دو ماهه و به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به خریداران (بدون چک و بدون ضامن) به افراد تعلق می‌گیرد و مردم می‌توانند بر اساس اعتبارسنجی از شبکه بانکی از این طرح استفاده کنند و اعتبار لازم این طرح نیز از طریق بانک‌ها، موسسات اعتباری و شرکت‌های تجاری به عموم مردم و کارمندان تخصیص پیدا می‌کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها