|
کدخبر: 320919 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

رواج جعل مدارک / کارت پایان خدمت چند؟

جعل مدارک اصلی و مورد نیاز، این روزها رواج بسیاری پیدا کرده است و افراد بسیاری به دنبال آن هستند.

اقتصاد رواج جعل مدارک / کارت پایان خدمت چند؟

قطعا برای همه ما پیش آمده است که در طول این مدت از زندگی، به فکر کسانی باشیم که مدارک جعلی درست می کنند. درواقع یکی از مدارکی که اکثرا به آن فکر می کنیم و شاید فکر می کردیم، مدارک تحصیلی بود. پیش خودمان فکر می کردیم که مدرک دکترای جعلی بخریم و به همه بگوییم که این مدرک را خودمان با تلاش گرفته ایم. یا به عنوان مثال، کسانی که به دنبال معافیت از سربازی هستند، همواره به این فکر می کنند که پیش کسی بروند و پول زیادی هزینه کنند تا کارت پایان خدمت یا معافیت را برایشان جعل کند.

مدارک

در فضای مجازی، افرادی وجود دارند که این اقدام را به صورت آشکار انجام داده و از واژه جعل و صد رد صد قانونی و قابل پیگیری استفاده کرده اند. چطور ممکن است که یک اقدام اشتباه و غیرقانونی باشد، اما به راحتی قابل پیگیری بوده و قانون هم کاری به کارمان نداشته باشد. نکته جالب اینکه این افراد برای خود کانال هایی را در فضای مجازی راه اندازی کرده اند و بخش رضایت مشتری هم در این کانال و همچنین نمونه کار، قرار داده شده است. این نکته بسیار جالب است که فعالیت این کانال خیلی قدیمی بوده و تاکنون هیچ مقام قضایی نسبت به این کانال ها واکنش نشان نداده است.

مدارک۲

مدارک۳

یکی از مشکلاتی که مردم در شهرها دارند، خلافی خودرو است. عده ای از افراد به دنبال کسانی هستند که خلافی خودرو را برایشان صفر کند که اقدام غیرقانونی است. جالب است بدانید که یکی از اقداماتی که این کانال در فضای مجازی انجام می دهد، صفر کردن خلافی خودرو است. این موضوع سبب شد تا با مدیر این کانال ارتباط بگیریم و سوالاتی در ارتباط با صفر کردن خلافی خودرو از او بپرسیم. خیلی سریع پاسخ داده شد و اعلام کرد که خلافی خودرو بالای ۲ میلیون تومان صفر خواهد شد و در برابر آن مبلغ بالایی را دریافت می کنند.

مدارک۴

مدارک۵

سربازی یکی دیگر از موضوعاتی است که جوانان نسبت به آن واکنش نشان داده و فراری هستند. در این کانال، کارت پایان خدمت هم ارائه می شود که ظرف مدت ۷ روز به متقاضی ارائه شده و مبلغ آن ۱۵ میلیون تومان است. لازم به ذکر است که طبق اعلام مدیر این کانال، کارت پایان خدمت از سوی خود سازمان نظام وظیفه صادر می شود و قابل استعلام و پیگیری است. گواهینامه هم به همین صورت صادر می شود و گفته می شود که قابل پیگیری بوده و مراحل کاملا قانونی را طی می کند.

مدارک۶

یکی دیگر از اقداماتی که از سوی این کانال صورت می گیرد، کم کردن سن در کارت ملی و شناسنامه است. افرادی که برای استخدام نیازمند شرایط سنی هستند، به سراغ این افراد رفته و مبالغی را برای تغییر سن در شناسنامه پرداخت می کنند. البته پاک کردن نام همسر و سایر تغییرات دیگر نیز در شناسنامه توسط این کانال انجام می شود. مواردی مانند حذف نان فرزند و همسر قبلی، از اقداماتی است که طبق گفته این شخص، به صورت کاملا قانونی صورت می گیرد.

اقداماتی که توسط این کانال صورت می گیرد بسیار زیاد است و هرچه این کانال را بررسی کردیم، به موارد بیشتری رسیدیم. یکی دیگر از اقدامات این کانال، صدور فوت نامه است. خب اگر کسی بخواهد از راه قانونی فوت نامه داشته باشد که مشکل خاصی ندارد و می تواند برای بستگان خود که فوت شده اند دریافت کند. اما این بند از فعالیت های این کانال، بوی کلاهبرداری می دهد. فوت نامه برای آدم زنده چرا باید صادر شود؟ درصورتی فرد زنده دنبال فوت نامه برای خود می گردد که قصد و نیت شوم و کلاهبرداری داشته باشد. نکته بسیار مهم دیگر که در این کانال بود، کارت آزمایش است. صدور کارت آزمایش برای افراد، جز خیانت به خود، چیز دیگری نیست. این بند از اقدامات این کانال، بیشتر در زمان کرونا رواج داشت و افراد بسیاری که تمایل به زدن واکسن نداشتند و نیاز بود تا کارت واکسن را همیشه همراه خود داشته باشند، از این کارت های ساختگی استفاده می کردند. البته افرادی هم که دارای اعتیاد هستند شاید بتوانند برگه سلامت خود را از این کانال دریافت کنند.

موارد بسیار دیگری در این کانال وجود دارد که در عکس ها مشاهده کردید. باید اشاره کرد که چرا تاکنون کسی جلوی فعالیت این کار را نگرفته است. مگر جعل اسناد غیر قانونی نیست؟ چرا تاکنون این کانال بسته نشده و فعالیت خود را ادامه می دهد. توصیه می شود که هیچ زمان فریب این مدل از کانال ها را نخورید و این قبیل از فعالیت های خود را از طریق مراکز قانونی انجام دهید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها