|
کدخبر: 320911

یارانه نقدی / واریز یارانه / یارانه معیشتی / دهک بندی یارانه

شایعات در مورد قطع یارانه / دلیل تغییر زمان واریز یارانه ها چیست؟

سخنگوی دولت درباره تغییر زمان واریز یارانه توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگوی دولت درباره تغییر زمان واریز یارانه  گفت: با توجه به اینکه ما در آستانه طرح جدید کالابرگ فجرانه بودیم و پیش بینی می کردیم استقبال از آن زیاد شود، تصمیم گرفته شد که یارانه ها برای خدمت رسانی مناسب به طور تدریجی واریز شود که این سیاست ادامه نیز خواهد یافت.

بهادری جهرمی اعلام کرد که دولت طرح فجرانه یارانه کالا برگ الکترونیکی را به منظور ارتقای سبد غذایی شهروندان و ایجاد سپر تورمی در برابر افزایش هزینه‌های زندگی و معیشت مردم راه‌اندازی کرده است. طبق این طرح، در سه ماه اجرای طرح فجرانه، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به صورت اعتباری به گیرندگان یارانه اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۰ میلیون نفر یعنی ۱۰ میلیون خانوار و ۶۰ درصد افراد مشمول یارانه از آن استقبال کرده اند که این کالا‌ها ۱۱ قلم هستند. در خصوص جابه‌جایی زمان واریز یارانه‌ها هم تصمیم دولت این بود که زیرساخت‌های الکترونیکی فراهم باشد تا دچار خلل در واریز‌ها نشویم که هم از کالابرگ استقبال شد و هم اینکه تاکنون خللی در زیرساخت‌های الکترونیکی گزارش نشده است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: در زمینه حمایت‌های معیشتی ماه مبارک رمضان هم علاوه بر کالابرگ الکترونیکی، برای تأمین میوه شب عید و اقلام مصرفی رمضان مانند خرما با همکاری باغداران و تعاونی‌های روستایی تمامی میزان مصارف مورد نیاز تأمین شده و اقلام پروتئینی، شکر و برنج ذخیره سازی شده پیش بینی می‌شود با نرخ‌های مصوب تأمین شود. همچنین با همکاری فعالان صنفی در اتاق اصناف با محوریت وزارت صمت و بخش‌های بانکی و جهاد کشاورزی بیش از ۲۴۰ نمایشگاه عرضه مستقیم اقلام مورد نیاز مردم برگزار می‌شود.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد بود که به منظور نظم بخشی هر چه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی ذیل انجام خواهد شد.

جدول-زمان-بندی-پرداخت-یارانه

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها