|
کدخبر: 320765

یارانه نقدی / واریز یارانه / یارانه معیشتی / دهک بندی یارانه

تخلف فروشگاه ها در طرح یارانه کالا برگ / دولت خیال مردم را راحت کرد

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد از نظر شبکه‌ای و زیرساختی این طرح مشکلی ندارد

اقتصاد تخلف فروشگاه ها در طرح یارانه کالا برگ / دولت خیال مردم را راحت کرد

سید رضا یحیوی درباره این موضوع بیان کرده است که استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک بدون هیچگونه پیش‌شرطی صورت می‌گیرد. اگر فروشگاهی برای استفاده از اعتبار تشویقی کالابرگ الکترونیک شرایطی اعمال کند، مانند اینکه خرید بخشی از سایر اجناس فروشگاه را درخواست کند یا مشتری را مجبور به خرید کالاهای خاصی کند تا بتواند از کالابرگ استفاده کند، این عمل به عنوان تخلف در نظر گرفته می‌شود.

وی در همین راستا از مردم خواست تخلفات فروشگاهی را به سامانه ۱۲۴ وزارت صمت یا تعزیرات گزارش دهند.

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه از نظر شبکه‌ای و زیرساختی این طرح مشکلی ندارد و مشمولان می‌توانند با روال تعیین‌شده خرید خود را انجام دهند، درخصوص ارسال پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی، توضیح داد: اخیرا گزارشاتی درخصوص ارسال برخی پیامک‌ها در این زمینه مطرح می‌شود؛ مردم توجه کنند که این پیامک‌های جعلی است و به هیچ عنوان وارد لینک‌های ارسالی نشوند.

روز گذشته سید صولت مرتضوی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، درباره مرحله جدید طرح ملی کالا برگ الکترونیکی با عنوان "طرح فجرانه" به شرح زیر نوشت: با توجه به لطف خداوند و با اعتماد مردم، مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است. در مدت ۱۰ روز از آغاز این طرح، حدود ۹ میلیون و ۱۵۳ هزار خانوار، معادل تقریباً ۳۰ میلیون نفر، در آن شرکت کرده‌اند.

وی افزود: استفاده از ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی ماهانه به ازای تعداد اعضای خانوار، تا ۱۷ اردیبهشت با خرید ۱۱ کالای اساسی از ۲۱۰ هزار فروشگاه متصل به طرح امکان‌پذیر است.

مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه(اول تا هفتم) در دهه مبارک فجر و همزمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات و با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ است که مابه‌التفاوت قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی(۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد.

مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند.

منبع: ایسنا
  • ناشناس ارسالی در

    دراسلامشهر یک دکان بی در و پیکر کالای یا رانه اجناس پس مانده و غیر قابل فروش را به مردم می داد
    لعنت برشما یک کار درست شما احمقها در کشور ننیتوانید انجام دهید؟
    لعنت برشما
    دکان؟ با ید جنس بدهد؟تازه با زور باید چیزهای دیگر هم برمی داشتید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها