|
کدخبر: 320843

قیمت طلا / قیمت سکه / قیمت سکه امامی

پیش بینی جالب از بازار طلا / شب عید حباب سکه افزایش می یابد؟

حمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا می‌گوید: در هفته گذشته قیمت جهانی طلا تا روز چهارشنبه تغییرات کمی داشت ضمن اینکه در همین مدت قیمت ارز به تدریج در حال صعود بود.

اقتصاد پیش بینی جالب از بازار طلا / شب عید حباب سکه افزایش می یابد؟

طبق گزارش‌های اخیر، در طول هفته گذشته قیمت سکه به میزان ۲۱۸ هزار تومان افزایش یافته است. در عین حال، هر گرم طلا با عیار ۱۸، تنزل قیمتی به میزان ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان را تجربه کرده است.

بر همین اساس، هر قطعه سکه امامی در بازار ۳۲ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار ۲ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان قیمت پیدا کرده است.

به این ترتیب، در بازار سکه هر قطعه نیم‌سکه ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

بنا به این گزارش، در حال حاضر فعالان بازار طلا اعتقاد دارند: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و همچنین اعیاد شعبانیه، تقاضا برای خرید انواع سکه ایجاد شده که همین تقاضا منجر به افزایش حباب شده است.

محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا می‌گوید: در هفته گذشته قیمت جهانی طلا تا روز چهارشنبه تغییرات کمی داشت ضمن اینکه در همین مدت قیمت ارز به تدریج در حال صعود بود.

به گفته او، در روزهای پایانی هفته، قیمت جهانی طلا با کاهش شدیدی مواجه شد و از طرفی در بازار داخلی قیمت ارز مجددا سیر صعودی به خود گرفت و این دو عامل به نوعی یکدیگر را پوشش دادند و تغییراتی در قیمت طلا و سکه داشتیم. در مجموع اما تغییرات قیمت طلا و سکه مختصر بود.

این کارشناس بازار طلا تاکید می‌کند: نکته قابل توجه اینکه با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و همچنین نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، تقاضایی شکل گرفت که منجر به افزایش حباب انواع سکه شد. در حقیقت این افزایش قیمت‌ها به خاطر افزایش حباب قیمت بود و نه افزایش قیمت واقعی.

کشتی‌آرای متذکر می‌شود: در مجموع بازار طلا در هفته گذشته ثبات خوبی داشت. همچنین دادوستد در بازار طلا در هفته اخیر رونق خوبی داشت.

وی خاطرنشان می‌کند: پیش‌بینی می‌شود تا دوشنبه هفته آینده قیمت‌ها در بازار طلا تغییر چندانی نداشته باشد و در همین حدود باقی بماند.

تاثیر قیمت جهانی طلا بر بازار داخلی

قیمت جهانی طلا می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار داخلی داشته باشد. این تأثیر به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند رخ دهد. در زیر، تأثیراتی که قیمت جهانی طلا می‌تواند بر بازار داخلی داشته باشد را بررسی می‌کنیم:

۱. صعود یا نزول قیمت طلا: اگر قیمت جهانی طلا افزایش یابد، ممکن است باعث افزایش قیمت طلا در بازار داخلی شود. این موضوع می‌تواند به دلیل تقاضای بیشتر برای خرید طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری بهتر یا به دلیل کاهش ارزش پول محلی باشد. از طرف دیگر، اگر قیمت جهانی طلا کاهش یابد، ممکن است قیمت طلا در بازار داخلی نیز کاهش یابد.

۲. ارتباط با ارز: قیمت جهانی طلا به طور معمول با نرخ ارز مرتبط است. اگر قیمت جهانی طلا افزایش یابد و ارز محلی در برابر ارز خارجی کاهش یابد، ممکن است قیمت طلا در بازار داخلی نیز افزایش یابد. برعکس، اگر قیمت جهانی طلا کاهش یابد و ارز محلی در برابر ارز خارجی ارزش خود را افزایش دهد، ممکن است قیمت طلا در بازار داخلی کاهش یابد.

۳. تأثیر بر صنایع مرتبط: قیمت جهانی طلا می‌تواند تأثیر مستقیم بر صنایع مرتبط با طلا مانند صنعت جواهرسازی، صنعت الکترونیک و صنایع دیگر داشته باشد. اگر قیمت طلا افزایش یابد، قیمت تولید محصولات مرتبط نیز ممکن است افزایش یابد و برعکس.

۴. تأثیر بر رفتار سرمایه‌گذاران: قیمت جهانی طلا می‌تواند بر رفتار سرمایه‌گذاران در بازار مالی نیز تأثیر بگذارد. افزایش قیمت طلا می‌تواند به عنوان یک سیگنال برای ریسک‌پذیری کمتر در بازار و تمایل به سرمایه‌گذاری در طلا عمل کند. این ممکن است تأثیری بر بازار سرمایه و قیمت سایر دارایی‌ها داشته باشد.

منبع: عرشه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها