|
کدخبر: 320747

اختصاصی گسترش نیوز؛

تحلیل کلی بازار ارزهای دیجیتال / قیمت کدام توکن ها بالا می رود؟

ارز دیجیتال بیت کوین توانست تنها در ۴ ماه با افزایش ۹۱ درصدی قیمت به بالای سطح ۵۲ هزار دلار برسد و یک رکورد جدید بزند. همین موضوع باعث شد که معاملات و حجم بازار بیت کوین به یکباره به بالای یک تریلیون دلار برسد و توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

اقتصاد تحلیل کلی بازار ارزهای دیجیتال / قیمت کدام توکن ها بالا می رود؟

بازار ارزهای دیجیتال همواره سرشار از نوسانات بسیار زیادی بوده و و هر ساله رکوردهای صعودی و نزولی بسیاری را ثبت کرده است. رمزارز بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال همواره بر نوسانات بازار تاثیر مستقیم داشته و قیمت رمزارزهای دیگر به پیروی از این ارز دیجیتال افزایش یا کاهش می یابد.

در سال ۲۰۲۲ بازار ارزهای دیجیتال با حواشی زیادی درگیر بود و سرمایه گذاران ضررهای هنگفتی را تجربه کردند اما هرطور بود توانستند در این بازار دوام بیاورند. در سال ۲۰۲۳ اوضاع بازار رمزارزها کمی بهتر شد و توانست به جایگاه باثباتی برسد.

در ابتدای سال ۲۰۲۴ روند قیمتی ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین روندی باثبات بود و در محدوده قیمتی زیر ۵۰ هزار دلار نوسان داشت تا اینکه در هفته های اخیر بیت کوین توانسته پس از حواشی ETF اسپات و آرام شدن اوضاع بازار به بالای ۵۰ هزار دلار صعود کند و این روند را حفظ کند.

ماینینگ-رمزارز

همچنین پس از رشد اخیر بیت کوین رمزارزها و میم کوین ها به پیروی از آن با افزایش قابل توجهی مواجه شدند و برخی از میم کوین های معروف افزایش چندین برابری قیمت را تجربه کردند.

در این گزارش قصد داریم به بررسی آخرین وضعیت بازارهای ارزهای دیجیتال و معرفی بهترین رمزارزها و توکن های بازار که با افزایش قیمت قابل توجهی روبرو شدند، بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

هاوینگ-بیتکوین۲

بازار یک تریلیون دلاری بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین توانست تنها در ۴ ماه با افزایش ۹۱ درصدی قیمت به بالای سطح ۵۲ هزار دلار برسد و یک رکورد جدید بزند. همین موضوع باعث شد که معاملات و حجم بازار بیت کوین به یکباره به بالای یک تریلیون دلار برسد و توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

پیش بینی ها حاکی از آن است که بیت کوین می تواند با رشد ۳۴.۵ درصدی به ۷۰ هزار دلار برسد و ارزش بازار آن بازهم افزایش پیدا کند اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که با توجه به نزدیکی هاوینگ بیت کوین این میزان رشد امکان پذیر است و زمینه این افزایش قیمت برای بیت کوین فراهم است؟

 

بیشتر بخوانید

ترامپ ترمیناتور ارزهای دیجیتال / انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه تاثیری بر بازار دارد؟

 

در گذشته بیت کوین سابقه این گونه افزایش قیمت ها را داشته و حتی به بالای ۶۰ هزار دلار هم رسیده است و باعث شد که بسیاری از سرمایه گذاران سودهای نجومی کنند. در حال حاضر نیز با توجه به عواملی نظیر تأیید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین و رفع برخی چالش‌ها مانند توافق بایننس با رگولاتورها و پیشرفت روند پرونده ورشکستگی صرافی FTX، می توان انتظار داشت که چنین رشدی تکرار شود.

اتریوم

قیمت اتریوم به ۳ هزار دلار می رسد؟

مدتی است که با توجه روند صعودی اتریوم و رسیدن قیمت به ۲۸۰۰ دلار و همچنین روند صعودی قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال پیش بینی می شود که اتریوم پتانسیل رشد و رسیدن به کانال ۳ هزار دلار را دارد.

مسیر قیمت اتریوم نشان دهنده نزدیکی به نقطه عطف ۳۰۰۰ دلاری است که با اطمینان پایدار سرمایه‌گذاران تقویت شده است. شاخص‌های فنی نیز احساس صعودی را با افزایش پیش‌بینی‌شده ۶.۳۲ درصدی به ۲۹۶۸.۳۹ دلار تا ۲۲ فوریه ۲۰۲۴ نشان می‌دهند.

این پیش بینی ها و احتمال افزایش قیمت اتریوم و رسیدن به مرز ۳ هزار دلار توجه سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب کرده و باعث شده که اعتماد آنها به اتریوم بیشتر جلب شود. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه   در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ دلار است و به عنوان یک سطح حمایت قوی در طول روند صعودی اخیر عمل کرده است.

همچنین CoinCodex پیش بینی کرده که قیمت اتریوم تا ۲۲ فوریه با افزایش ۶.۳۲ درصدی مواجه خواهد شد و به بالای ۲۹۰۰ دلار برسد.

سولانا

روند صعودی قیمت سولانا ادامه دارد

ارز دیجیتال سولانا نیز مانند بیت کوین و اتریوم در هفته اخیر توانسته عملکرد بسیار خوبی را به نمایش بگذارد و با روند صعودی خود در حال حاضر در حدوده ۱۰۹ دلار معامله می شود.

اما با وجود افزایش قیمت اخیر سولانا حجم معاملات آن به طور قابل توجهی کاهش یافته به ۱.۴ میلیارد دلار رسیده است و همچنین ارزش بازار سولانا به حدود ۴۸ میلیارد دلار افزایش یافته است و در حال حاضر رمزارز سولانا در جایگاه پنجم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد.

سرمایه گذاران و علاقه مندان به سولانا از طرف دیگر عقیده دارند که قیمت این رمزارز در بلندمدت افزایش خواهد یافت و تصمیم به سرمایه گذاری بلندمدت گرفته اند.

با توجه به پیش بینی های اخیر اگر روند صعودی قیمت سولانا ادامه یابد این رمزارز می تواند سطح مقاومتی ۱۲۰ دلار و سپس ۱۳۰ دلار را به چالش بکشد. در چنین سناریویی، سطح ۹۰ دلار می‌تواند به ‌عنوان یک حمایت حیاتی برای سولانا در نظر گرفته شود.

شیباریوم

راه اندازی توکن جدید شیبا اینو

به تازگی خبری مبنی بر همکاری شیبا اینو با LSD K۹ Finance منتشر شده که توجه سرمایه گذاران و تحلیلگران بازار را به خود جلب کرده است. در این میان LUCIE مدیر بازاریابی این میم کوین از راه‌اندازی توکن KNINE خبر داد. KNINE یک توکن مشتقه لیکویید استیکینگ است.

جامعه شیبا اینو با راه اندازی KNINE خود برای ادغام مجموعه ای از ویژگی های جدی در لایه ۲ خود آماده می شود و پیش بینی می شود با این اقدامات انجام شده شیبا اینو وارد یک مسیر صعودی شود و قیمت آن افزایش یابد و بتواند از مرز ۰.۰۰۰۰۱ دلار فراتر رود.

وی-چین

پیش‌بینی افزایش ۱۴ برابری قیمت وی‌چین

علی مارتینز تحلیلگر معروف بازار ارزهای دیجیتال که بسیاری از تحلیل ها و پیش بینی های او به واقعیت پیوسته به تازگی از افزایش ۱۴ برابری قیمت ارز دیجیتال وی چین (VeChain) خبر داده است. وی چین در حال حاضر در رتبه ۳۰ بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و به دلیل افزایش قیمت اخیر آن توجه این تحلیلگر را به خود جلب کرده است.

ورلدکوین

افزایش تعداد کاربران کیف پول ورلد کوین به یک میلیون نفر

تیم ورلد کوین (Worldcoin) به تازگی اعلام کرده که تعداد کاربران روزانه فعال کیف پول ورلد اپ به یک میلیون نفر رسیده است.

این افزایش تعداد کاربران یک نقطه عطف بسیار بزرگ برای شبکه مالی ورلد کوین خواهد بود و نشان از اعتماد سرمایه گذاران به این شبکه است و در آینده تعداد کاربران بیشتری علاقه مند به سرمایه گذاری و خرید این توکن خواهند شد.

رشد اخیر فعالیت‌ها در شبکه ورلد کوین و افزایش قیمت توکن WLD آن را می‌توان به پروژه جدید شرکت اوپن‌ای‌آی (OpenAI)، به نام سورا (Sora) نسبت داد. سورا یک مدل جدید هوش مصنوعی است که می‌تواند از توضیحات متنی فیلم بسازد که یک گام قابل‌توجه رو به جلو در توسعه محتوای دیجیتال محسوب می‌شود.

در حال حاضر ارز دیجیتال ورلد کوین (WLD) با قیمت ۵٫۲۴ دلار معامله‌ می‌شود که در بازه زمانی ۲۴ ساعته و هفتگی، به ترتیب ۲۰ و ۱۰۵ درصد رشد دارد.

اینجکتیو

پتانسیل زیاد اینجکتیو برای افزایش قیمت

اینجکتیو (INJ) نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشته است. قیمت این ارز دیجیتال از شروع سال جدید میلادی تا کنون، ۹۴۶.۸ درصد افزایش یافته است.

قیمت اینجکتیو طی هفته گذشته، حدود ۱۱ درصد افزایش یافته و به بالای ۳۷ دلار رسیده است. به گفته تحلیلگران، این ارز دیجیتال پتانسیل رشد قابل توجهی در آینده دارد و طبق پیش‌بینی‌ها، تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌تواند به ۵۴.۴۵ دلار برسد.

پالیگان

جابه‌جایی میلیون‌ها توکن پالیگان

ارز دیجیتال متیک در هفته اخیر با افزایش ۱۰ درصدی قیمت مواجه شده و به محدوده ۰.۹۴۵ دلار رسید است و همین موضوع توجه سرمایه گذاران را جلب کرده است.

سال گذشته شبکه هِرمز به عنوان یک رول‌آپ متن باز مبتنی بر فناوری دانش صفر، با پالیگان ادغام شد و در نتیجه، Polygon Hermez شکل گرفت.  هدف اصلی این ادغام تمرکز بر تکنولوژی زی‌کی-رول‌آپ (zk-rollup) و مخصوصا بهبود مقیاس‌پذیری پرداخت‌ها و انتقال توکن‌ها در بلاکچین اتریوم است.

با وجود نشانه‌های فروش اخیر، زنجیره اثبات سهام پالیگان در ۱۶ فوریه به بالاترین تعداد آدرس فعال روزانه خود یعنی ۸۴۵۳۵۰ دست یافت. رکورد قبلی، ۱۶ ماه پیش با ۸۰۰۰۰۰ آدرس فعال به ثبت رسیده بود.

با این حال، داده‌ها نشان‌دهنده کاهش چشمگیر حجم تراکنش‌های روزانه پالیگان از ۱۶.۴ میلیون تراکنش در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۳ به ۳.۸ میلیون تراکنش در ۱۶ فوریه است.

سخن پایانی

بازار ارزهای دیجیتال همیشه در نوسان است و طی سال های اخیر بارها با حواشی و نوسانات قیمتی مختلفی مواجه شده است. سال ۲۰۲۴ را باوجود نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین می توان سال خوبی برای ارزهای دیجیتال در نظر گرفت و نظر تحلیلگران نسبت به بازار ارزهای دیجیتال مثبت است. حال باید دید که آیا این پیش بینی ها به واقعیت می پیوندد یا مسیر بازار به سمتی دیگری خواهد رفت.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها