|
کدخبر: 320723

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت سولانا

تحلیل مهم از روند قیمتی سولانا / بخریم یا بفروشیم؟

با وجود رشد اخیر قیمت سولانا، حجم معاملات آن به طور قابل‌توجهی کاهش یافته و به ۱٫۴ میلیارد دلار رسیده است. با این حال، ارزش بازار سولانا به حدود ۴۸ میلیارد دلار افزایش یافته و آن را به جایگاه پنجم بازار رسانده است.

اقتصاد تحلیل مهم از روند قیمتی سولانا / بخریم یا بفروشیم؟

سولانا (SOL) در هفته‌های اخیر، روند صعودی قوی‌ای را به نمایش گذاشته است. در حال حاضر، این ارز دیجیتال بالاتر از مقاومت کلیدی ۱۰۰ دلار و در محدوده ۱۰۹ دلار معامله می‌شود.

در مقیاس وسیع‌تر، بازار کلی کریپتو هم رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده است. به عنوان مثال، بیت کوین در طول هفته گذشته بالای سطح ۵۰ هزار دلار معامله شده و رشد قیمتی آن، بسیاری از آلت‌کوین‌ها، از جمله سولانا را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

با وجود رشد اخیر قیمت سولانا، حجم معاملات آن به طور قابل‌توجهی کاهش یافته و به ۱٫۴ میلیارد دلار رسیده است. با این حال، ارزش بازار سولانا به حدود ۴۸ میلیارد دلار افزایش یافته و آن را به جایگاه پنجم بازار رسانده است.

در این میان، جامعه سولانا مشتاق سرمایه‌گذاری بر روی موقعیت‌های بلندمدت هستند و پیش‌بینی می‌کنند که قیمت این رمزارز می‌تواند افزایش یابد.

اگر روند صعودی اخیر ارزش بازار سولانا ادامه داشته باشد، قیمت SOL می‌تواند سطح مقاومتی ۱۲۰ دلار و پس از آن، سطح ۱۳۰ دلار را به چالش بکشد. در مقابل، شکست در غلبه بر این سطوح بحرانی می‌تواند باعث ایجاد یک مارپیچ نزولی شود. در چنین سناریویی، سطح ۹۰ دلار می‌تواند به ‌عنوان یک حمایت حیاتی برای سولانا در نظر گرفته شود.

در این میان، شاخص همگرایی-واگرایی میانگین متحرک (MACD) یک سیگنال صعودی را نشان می‌دهد و بالای خط سیگنال قرار دارد. هیستوگرام سبز MACD نیز نشان‌دهنده افزایش فعالیت‌های خرید است.

از طرفی، شاخص قدرت نسبی (RSI) که نزدیک به آستانه ۵۰ قرار دارد، یک بازار متعادل را به تصویر می‌کشد. وضعیت شاخص میانگین جهت‌دار (ADX) نیز این موضع خنثی را تأیید می‌کند.

در همین حال، قرار گرفتن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بالاتر از همتای ۵۰ روزه خود نشان می‌دهد که سولانا می‌تواند در آستانه صعود باشد.

سولانا چیست؟

سولانا پروژه‌ای متن باز است که یک بلاک چین لایه ۱ جدید، بدون مجوز و با سرعت بالا را پیاده‌سازی می‌کند. هدف این بلاک چین افزایش توان عملیاتی فراتر از بلاک چین‌های محبوب است و در عین حال هزینه‌ها را نیز پایین نگه دارد. سولانا بلاک چینی با شباهت‌های قابل توجه به اتریوم است – در واقع، اغلب از آن به عنوان «قاتل اتریوم» یاد می‌شود. این بلاک چین از مکانیزم اجماع اثبات تاریخ (Proof-of-History) استفاده می‌کند که مهرهای زمانی را برای تعریف بلاک بعدی در زنجیره سولانا به کار می‌گیرد.

سولانا از نظر تئوری می‌تواند بیش از ۷۱۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) را بدون نیاز به هیچ راه‌حل مقیاس‌پذیری پردازش کند. معماری بلاک چین نسل سوم سولانا برای تسهیل قراردادهای هوشمند و ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) طراحی شده است. این پروژه از مجموعه‌ای از پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و همچنین بازارهای توکن غیر قابل تعویض (NFT) پشتیبانی می‌کند.

همانطور که گفتیم آنتونی یاکوونکو، از بنیان‌گذاران سولانا، وایت پیپری را در نوامبر ۲۰۱۷ منتشر کرد که در آن مفهوم اثبات تاریخ (PoH) را توصیف کرد. PoH مدرکی برای تأیید سفارش و گذر زمان بین رویدادهاست و برای رمزگذاری گذر زمان بدون نیاز به اعتماد در یک دفتر کل استفاده می‌شود. در وایت پیپر، یاکوونکو اشاره می‌کند که بلاک‌چین‌هایی که در آن زمان در دسترس عموم قرار گرفتند، به زمان تکیه نمی‌کردند، زیرا هر نود در شبکه بلاک چین بدون اطلاع از زمان محلی سایر شرکت‌کنندگان در شبکه، به ساعت محلی خود متکی بود.

فقدان یک منبع زمانی قابل اعتماد (یعنی یک ساعت استاندارد) به این معنی است که وقتی از مهر زمانی پیام برای پذیرش یا رد پیام استفاده می‌شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که هر شرکت‌کننده دیگری در شبکه دقیقاً همان انتخاب را انجام دهد.

اثبات تاریخ از این مانع عبور می‌کند، زیرا هر نود در شبکه می‌تواند بر گذر زمان ثبت‌شده در دفتر کل بر اساس اصل عدم نیاز به اعتماد که کلید عملکرد بلاک چین است، تکیه کند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها