|
کدخبر: 320707

وضعیت بورس/ بازار سرمایه/ بورس امروز

بازگشت بورس به صعود / ۲ خبر مهم در بازار سرمایه

در روز ۲۹ بهمن ماه، شاخص کل بورس تهران با یک رشدبیش از ۴ هزار واحدی به سطح ۲,۰۶۴,۷۴۳ واحد رسید و ارزش کلی بازار بورس نسبتاً افزایش یافت. این افزایش نشانگر نگرانی و ناراحتی سرمایه‌گذاران درباره وضعیت بازار بورس بود و به علت رشد محدود در ارزش سهام، بازار تحت تأثیر قرار گرفت.

اقتصاد بازگشت بورس به صعود / ۲ خبر مهم در بازار سرمایه

در روز ۲۹ بهمن ماه، بورس ایران شاهد رشد شاخص کل بود و قیمت سهام نیز در این روز افزایش یافت. این روند باعث تغییر رنگ نمادهای برخی از سهام‌ها در صفحه نمایش شد و آنها به رنگ سبز درآمدند. رنگ سبز در نمادها نمایانگر این است که قیمت فعلی سهم بیشتر از قیمت قبلی آن است و این نشانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل نزدیک به ۱ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فولاد، وبملت، شپنا، وامید، بوعلی، سدشت و شتران تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۱۳۷۱ واحدی به ۷۲۲ هزار و ۷۴۶ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۱,۶۸۱,۹۸۱.۷۱۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۰,۸۷۴.۷۹۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۶۰۴ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، آریا، غصینو، مادیرا، خاور، انتخاب و حگهر هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

 نماینده مجلس: تقویت بازار سرمایه می‌تواند مانع حباب در بازارهای پولی و همچنین حضور دلالان در بازار شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز از پذیرش گواهی صرفه‌جویی گاز در نشست هیئت پذیرش بورس خبر داد.

قادر معصومی خانقاه به عنوان مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.

عضو سابق هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار: بهتر است متولیان اقتصادی اقدامی را در پیش بگیرند تا زمینه پیش‌بینی‌پذیری و ثبات اقتصادی فراهم شود.

کارشناس اقتصادی: ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری به منظور جمع‌آوری سرمایه‌های خُرد مردم و تداوم پروسه سرمایه‌گذاری، در اقتصاد کشور مفید است و باعث می‌شود سرمایه‌ها به سمت تولید بیشتر حرکت کند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه: واریز مطالبات جاری و سنواتی سهامداران در هفته چهارم بهمن ماه امسال نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، 4 ناشر سود سنواتی و 4 ناشر سود جاری صاحبان سهام خود را پرداخت کرده‌اند.

روز گذشته ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ سرویس خبری «برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت» با هدف پوشش کلیه رویدادهای مرتبط با مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در «سنا» رونمایی شد.

عرضه‌های اولیه تا اطلاع ثانوی لغو شد

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار از لغو عرضه‌های اولیه تا اطلاع ثانوی خبر داد.

قادر معصومی خانقاه، مدیر جدید نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به لغو عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه گفت: این تصمیم در راستای حمایت از بازار سرمایه با توجه به شرایط کنونی گرفته شده است.

 لغو الزام ارسال سفارش فروش توسط بازارگردان‌ها تا اطلاع ثانوی

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار از لغو الزام ارسال سفارش فروش توسط بازارگردانها تا اطلاع ثانوی خبر داد.

قادر معصومی خانقاه، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارسال سفارش فروش توسط بازارگردان‌ها که تا پیش از این الزامی بود، با توجه به شرایط بازار سرمایه تا اطلاع ثانوی لغو می‌شود.

  • ناشناس ارسالی در

    با این **مثقال ها سبز شدن ، اعتماد از دست رفته را هرگز نمی توانند به بورس باز گردانند. دیروز ۱۸ هزار واحد قرمز و منفی بوده امروز ۴ هزار واحد سبز شده ، فردا حدود ۲۰ هزار واحد قرمز و منفی میشه و به این میگن یک گام به جلو و چندین گام به عقب حرکت کردن ‌

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها