|
کدخبر: 320475

فروش خودرو / بازار خودرو / واردات خودرو

تکذیب فروش خودرو در سامانه یکپارچه / این خودروها بفروش نمی روند

وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودرو و ایجاد شفافیت، دستور راه‌اندازی "سامانه یکپارچه فروش خودرو" یا سامانه مرکزی قرعه کشی خودرو را به سرعت صادر کرده است. این سامانه بستری است که برای تنظیم فروش خودروها ایجاد شده است.

اقتصاد تکذیب فروش خودرو در سامانه یکپارچه / این خودروها بفروش نمی روند

وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ساماندهی بازار خودرو و ایجاد شفافیت، سامانه یکپارچه فروش خودرو یا سامانه متمرکز قرعه کشی خودرو را به سرعت راه‌اندازی کرده است. این سامانه، به عنوان یک بستر، برای فروش خودروها استفاده می‌شود و با هدف ارائه روشی شفاف و کارآمد در فروش خودروها طراحی شده است.

سامانه یکپارچه فروش خودرو ، سامانه ای است که با هدف تنظیم بازار خودرو، کوتاه کردن دست دلالان از بازار و در نهایت کاهش قیمت خودرو در بازار رونمایی شد. در این طرح خودروسازان بر اساس برنامه های تولید خود، اقدام به پیش فروش محصولات خود می کردند.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، خبری را که درباره فروش مجدد خودروهای وارداتی از امروز منتشر شده بود، رد کرد.

مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در خصوص خبری مبنی بر فروش مجدد خودروهای وارداتی از امروز را تکذیب کرد و گفت: هر خبری مبنی بر اطلاع رسانی باشد فقط از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو اطلاع رسانی خواهد شد در غیر این صورت صحت ندارد.​

پیشتر خبری مبنی بر فروش خودروی وارداتی جدید در سامانه یکپارچه از امروز  ۲۵ بهمن انتشار یافت که از امروز عرضه سراتو ۲۰۰۰ جدید در سامانه یکپارچه باشیم همچنین قرار است امروز دوباره با عرضه یک محصول وارداتی از کوشا خودرو سامانه یکپارچه باز خواهد شد.

فروش خودروهای صفر توسط خودروسازان از سال ۱۴۰۱ تاکنون توسط سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می‌شود. از این رو شرکت‌های عرضه کننده خودروهای صفر، تنها می‌توانند از طریق این سامانه اقدام به عرضه خودرو کنند. هدف از عرضه خودرو توسط این سامانه، ایجاد تعادل در بازار خودرو از کارخانه به مصرف کننده است چرا که  طی سال‌های اخیر نامتعادل بودن عرضه و تقاضا  باعث شد تا رد پای دلالان بیش از گذشته در بازار خودرو دیده شود و اختلاف بسیاری بین قیمت روز خودرو صفر در کارخانه و بازار به وجود بیاید.

افراد مجاز برای شرکت در سامانه

متقاضیان محصولات تمامی شرکت‌های حاضر در طرح‌های فروش یکپارچه (اول و دوم) با موعد تحویل خودرو در سال ۱۴۰۳ می‌توانند در این مرحله شرکت کنند.

متقاضیانی که در دور دوم سامانه نوبت‌دهی هیچ خودرویی به آن‌ها تخصیص داده نشده است.

افرادی که برای آن‌ها دعوتنامه صادر شده یا خودرویی خریداری کرده‌اند، مشمول این طرح نیستند.

متقاضیان واجد شرایط باید:

اول سفارش قبلی خود را لغو و سپس برای ثبت خودرو جدید اقدام کنند.

در صورت انتخاب خودرو بیش از ظرفیت موجود، تخصیص به ترتیب اولویت‌های تعیین شده قبل صورت می‌گیرد.

اگر متقاضی سفارش قبلی را لغو کند اما امکان انتخاب خودروی جایگزین فراهم نشود، اولویت قبلی او محفوظ می‌ماند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • مهدی ارسالی در

    سامانه یکپارچه خودرو چند خاصیت داره اول همه مردم دیگر با شرکتهای خودرو درگیر نیس تن دوم شرکتها مردم را سرکار گذاشتن واگر خواستن به در هر زمان وبه هر قیمت توزیع م ی کنند سوم وزارت صمت دیگر به مردم درگیر نیست وسرکارشان گذاشته و مشغول رانتخواری خودشان در کارخانجات و.....میباشند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها