|
کدخبر: 320122

حق بیمه/تجهیزات پزشکی/تامین اجتماعی

معافیت پرداخت حق بیمه برای خرید این کالاها

با تصویب حوزه دادستانی تهران، خرید کالاها، اقلام مصرفی، تجهیزات و ماشین‌آلات از پرداخت حق بیمه معاف شده است.دادستانی تهران در یک نامه پنج بندی به کمیته حقوقی قضائی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که خرید کالاها، اقلام مصرفی، تجهیزات و ماشین‌آلات از پرداخت حق بیمه معاف می‌باشد.

اقتصاد معافیت پرداخت حق بیمه برای خرید این کالاها

همچنین طبق این مصوبه، خرید خدمات از کارگاه‌های ثابت دارای شناسه ملی یا کد کارگاهی، باید از حساب شرکت کسر و در کاربرگ ۳ درج و به کارگاه ثابت فروشنده خدمات، منتقل شود.

در این مصوبه آمده است: به تاریخ ۱۳۰۲/۱۱/۱۱ جلسه رفع مشکلات ناشی از نحوه اجرای مواد ۳۸ و ۴۷ قانون تأمین اجتماعی توسط بازرسان سازمان تأمین اجتماعی و کارفرمایان تشکیل و مصوبات به شرح ذیل ایفاد می‌گردد:

۱- مقرر گردید مصوبات ستاد تسهیل و کارگروه‌های آن توسط سازمان تأمین اجتماعی اجرا و در صورتی که به هر دلیل مصوبه‌ای توسط سازمان تأمین اجتماعی مغایر قوانین و مقررات تشخیص داده شود باید ظرف دو هفته مراتب به ستاد اعلام و در غیر این صورت نسبت به اجرای مصوبه بر طبق تبصره ماده ۵ آئین نامه ماده ۶۱ قانون رفع مواقع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اقدام نماید.

۲- مقرر گردید در خصوص فرایند تقسیط بدهی حق بیمه پرسنل واحدهای تولیدی سازمان تأمین اجتماعی در مواردی که راسا نسبت به تقسیط اقدام می‌نماید تا سه مرحله نسبت به این مهم اقدام کند.

۳- مقرر گردید سازمان تأمین اجتماعی و مؤسسه حسابرسی بایستی نظارت عالیه بر امر بازرسی دفاتر قانونی را بر عهده داشته باشد و با انجام وظایف با استفاده از خدمات حسابداران رسمی واحد صلاحیت و مجرب برای استانداردهای حسابرسی رعایت و استاندارد خدمات مرتبط با اجرای روش‌های توافقی رسیدگی به اطلاعات مالی با توافق بین مؤسسه حسابرسی و صاحب‌کار و حسابرس، خدمات قانونی را بر اساس تصویب نامه ستاد اقتصاد مقاومتی انجام دهد.

۴- مقرر گردید خرید کالاها اقلام مصرفی تجهیزات ماشین آلات مشمول کسر حق بیمه نشده و خرید خدمات از کارگاه‌های ثابت دارای شناسه ملی یا کد کارگاهی در کاربرگ شماره ۳ درج گردد. همچنین سازمان تأمین اجتماعی بر اساس این مصوبات طی بخشنامه‌ای به کلیه واحدهای اجرایی و مؤسسات حسابرسی خود و ادارات تابعه، مراتب را جهت اجرا ظرف دو هفته ابلاغ نماید.

۵- مقرر گردید در خصوص سایر موضوعات مدنظر جهت بررسی که توسط جناب آقای رضایی عضو کمیسیون قضائی اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی به صورت مکتوب به معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی اعلام می‌گردد، معاونت مذکور ضمن بررسی و عند الزوم تشکیل جلسه موارد مورد تأیید را اجرا و سایر موارد را با ذکر دلیل و مستندات قانونی به ارسال کننده نامه اعلام دارد.

وزیر بهداشت بیان کرد که امروزه بخش سلامت در منطقه به قوی‌ترین حالت خود رسیده است و افزود: در اوایل انقلاب مجبور بودیم برای هر کاری از پزشکان غیرحرفه‌ای در کشورهای همسایه استفاده کنیم و در حالی که جمعیت کشور ما یک سوم امروز بود، مردم مجبور بودند به کشورهای خارجی برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کنند. اما اکنون با توجه به حضور اساتید متخصص و پزشکان متعهد در کشور، نظام سلامت ما به روز و پیشرفته شده است.

وی در ادامه به فعالیت ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و حضور ۲۲ هزار هیات علمی و ۲۷۰  هزار دانشجو در کشور اشاره کرد و گفت:  ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی و پارک‌های علمی فناوری در کشور مشغول به فعالیت که در حوزه دانش بنیان نیز توانسته‌اند افتخارآفرین باشند.

عین اللهی گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد تامین نیاز تجهیزات پزشکی کشور را به شرکت‌های دانش بنیان داده‌ایم و حدود ۹۹ درصد از دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و حال آن که در ابتدای انقلاب، این عدد ۲۰ درصد بود.

وی  با بیان این که ۵۰ درصد مواد اولیه دارویی کشور تولید داخل است، افزود: البته باید بتوانیم ۵۰ درصد مابقی را هم در داخل تولید کنیم. در مورد خانه‌های بهداشت و شبکه بهداشت هم که از بزرگترین شبکه‌های بهداشت و درمان دنیاست، توانسته‌ایم تقریبا در همه روستا‌ها، خانه بهداشت راه اندازی کنیم؛ به نحوی که امروز  ۱۸ هزار خانه بهداشت و مراکز بهداشتی در نقاط گوناگون کشور وجود دارد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها