|
کدخبر: 320083

قیمت خودرو/بازار خودرو/خرید خودرو

بازار داغ خرید و فروش شماره ملی / دلالان به کد ملی هم رحم نکردند

شنیده ها حکایت از آن دارد که بسیاری از مردم برای خرید خودروهای وارداتی، اقدام به خرید کد ملی کرده اند.

اقتصاد بازار داغ خرید و فروش شماره ملی / دلالان به کد ملی هم رحم نکردند

ثبت نام خودروهای وارداتی برای شخص آزاد است. اما عده ای که می خواهند خودروهای بیشتری خریداری کنند، کد ملی افراد را با رقم های بالا خریداری می کنند. 

برخی افراد اقدام به فروش شماره ملی خود به دیگران برای ثبت نام خودرو‌های وارداتی می‌کنند. هزینه خرید این شماره‌های ملی نیز با توجه به نوع خودرو متفاوت است، اما به طور میانگین رقم ۳۰۰ میلیون تومان اعلام می‌شود.

هزینه خرید این شماره‌های ملی نیز با توجه به نوع خودرو متفاوت است، اما به طور میانگین رقم ۳۰۰ میلیون تومان اعلام می‌شود.

 با توجه به این که قیمت خودرو‌های وارداتی در بازار و سامانه یکپارچه بسیار متفاوت است حاشیه سود بالایی نصیب خریداران می‌شود.

به نظر می‌رسد فروش خودروهای وارداتی یک بازار سیاه جدید بوجود آورده است. بازاری تحت عنوان فروش کارت ملی برای ثبت نام خودروهای وارداتی که تا ۳۰۰میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ثبت نام خودروهای وارداتی با ۱۳ خودرو در سامانه یکپارجه آغاز شده و افراد سودجو نیز مانند همیشه به دنبال کسب سود و دریافت پول از مشتریان دارای حواله این خودروهاست.

در حال حاضر اگر سری به پلتفرم‌های تبلیغاتی بزنید، متوجه بازار سیاه فروش کارت ملی برای ثبت نام خودروهای وارداتی می‌شود. کارت ملی این افراد با قیمت‌های بسیار بالایی تا ۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد که بازهم عملکرد منفی سامانه یکپارچه را در کنترل بازار خودرو نشان می‌دهد.

فروش کارت ملی برای ثبت نام خودروهای وارداتی به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان

با توجه به این که قیمت خودروهای وارداتی در بازار و سامانه یکپارچه بسیار متفاوت است حاشیه سود بالایی نصیب خریداران می‌شود. در این میان برخی افراد اقدام به فروش شماره ملی خود به دیگران برای ثبت نام خودروهای وارداتی می‌کنند.

هزینه خرید این شماره‌های ملی نیز با توجه به نوع خودرو متفاوت است اما به طور میانگین رقم ۳۰۰ میلیون تومان اعلام می‌شود.

آنطور که به نظر می‌رسد باید نظارت بیشتری روی این موضوع صورت گیرد. البته فروش حواله‌های خودرو در پلتفرم‌های تبلیغاتی به سرعت درحال افزایش است و می‌بینید که با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسند.

طی هفته‌های گذشته، شاهد آغاز و پایان ثبت نام خودروهای وارداتی برای جانبازان بودیم. این خودروها تا قیمتی ۴۰ هزار یورو طبقه‌بندی می‌شدند و به همین دلیل جذابیت بیشتری نسبت به خودروهای وارداتی معمولی داشتند. اکنون قیمت حواله خودروهای وارداتی جانبازان در بازار آزاد مشخص شده است. اهالی بازار این حواله‌ها را بین ۲ الی ۴ میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند. مدتی پیش نیز مدیرعامل سایپا از آمادگی این شرکت برای خرید حواله‌ خودروهای وارداتی جانبازان خبر داده بود.

منبع: روزگار خودرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها