|
کدخبر: 320008

بازار مسکن/قیمت خانه/پرداخت وام

وام مسکن دانشجویی / مبلغ جدید چقدر است؟

شنیده ها حکایت از آن دارد که مبلغ وام مسکن دانشجویی افزایش پیدا کرده است.

اقتصاد وام مسکن دانشجویی / مبلغ جدید چقدر است؟

طبق گفته معاون صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مبلغ وام مسکن دانشجویی دانشجویان متاهل به ۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

معاون صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش وام ودیعه مسکن دانشجویان پزشکی متاهل به ۷۰ میلیون تومان خبر داد.

وام مسکن برای دانشجویان یکی از راه‌های مهم برای کمک به دانشجویان در ایجاد یک محیط زندگی مناسب و افزایش دسترسی آن‌ها به آموزش است. این امکان به دانشجویان اجازه می‌دهد که با اخذ یک وام مسکن، بهترین شرایط را برای زندگی خصوصی خود مهیا کنند.

حمید رئیسی گفت: برای حمایت از جوانی جمعیت در ابتدای دولت سیزدهم ۸۰۵ باب خوابگاه متاهلی به هزار باب افزایش یافته است.

 

وی افزود: درحال‌حاضر وام ازدواج به ۲۵ میلیون تومان رسیده و تا کنون ۳۰۵میلیارد تومان وام به دانشجویان پرداخت کرده و ۷۰ میلیون تومان دیگر هم به دانشجویان پرداخت خواهد شد.

معاون صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: ۲۵۲ هزار دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی و پیراپزشکی در وزارت بهداشت تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۴۲ هزار متاهل هستند که بر اساس اساسنامه صندوق، حمایت و کمک به آنها در اولویت قرار دارد و ۱۷ نوع تسهیلات به دانشجویان ارائه می‌شودوبیشتره وام‌ها در حوزه تحصیلی است.

رئیسی گفت: تاکنون بیش از ۴۲ هزار نفر از دانشجویان وام تحصیلی استفاده کرده که از رشد ۱۴ درصدی برخوردار است.

 

وی تاکید کرد: ۵۰۰ باب ساختمان خوابگاهی داریم که از این تعداد ۲۳ ساختمان متاهلی بوده که زوجین در حدود هزار واحد زندگی می‌برند

معاون صندوق رفته با بیان اینکه ۷۲هزار تخت مجردی مختص وزارت بهداشت است، وام ازدواج ۲۵ میلیون تومان ضروری پنج میلیون تومان و تولد فرزند ۶ میلیون تومان نیز در دولت مردمی افزایش یافته است

رئیسی ادامه داد: ظرفیت کلی تخت‌های خوابگاهی مجردی به طور کلی ۸۶ هزار تخت است که ۷۲ هزار تخت خوابگاهی مجردی، ملکی است. بیش از هزار واحد خوابگاه متاهلی در کشور داریم.

 گام های بلندی در بهبود وضعیت متقاضیان نهضت ملی مسکن با پلکانی کردن اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن برداشته شده است به گونه ای که طبق مصوبه بانک مرکزی کسانی که مایل هستند به صورت پلکانی اقساط خود را پرداخت کنند شرایط خاصی برای آنها طراحی شد به نحوی که در دو سال اول قسط این تسهیلات پنج میلیون و 900هزار تومان باشد و از سال سوم قسط ها افزایش پیدا کند.

در حال حاضر پرداخت هزینه ها به گونه ای است که کارگرانی که نهضت ملی مسکن را دریافت می‌کنند بتوانند اقساط آن را پرداخت کنند و این گام بسیار بزرگی بود که در سیستم بانکی انجام شد. تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی بر این بوده است که نرخ سود تسهیلات و میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن به گونه ای باشد که متناسب باحقوق کارگران باشد تا فشاری بر این بخش وارد نشود.

یکی از راه هایی که شاید بتواند کمک کننده کارگران در مسیر خانه دار شدن باشد دریافت تسهیلات مسکن است. متأسفانه با شرایطی که در حال حاضر پرداخت وام ها دارد, کارگران از پس اقساط بر نمی آیند.

 

 

منبع: فرتاک نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها