|
کدخبر: 319941

نهضت ملی مسکن / بازار مسکن / واحد مسکونی

واگذاری ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی / متقاضیان شاد شدند

در ششمین روز از دههٔ مبارک فجر، ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک شهید بهشتی همدان، به متقاضیان اختصاص یافت. این واحدها به صورت طرح نهضت ملی مسکن در دسترس قرار گرفتند.

اقتصاد واگذاری ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی / متقاضیان شاد شدند

استاندار همدان در روز سه شنبه در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر، ۳۷ هزار واحد مسکونی در استان همدان در حال ساخت و احداث است و با همکاری و هماهنگی ادارات اجرایی، زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در تمام شهرها تأمین شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: ۳۳ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در حال احداث است و چهار هزار واحد دیگر در قالب خودمالکی و دیگر نهادها ساخته می‌شود.

استاندار همدان گفت: پنج هزار قطعه زمین در روستاها و ۷۵۰ قطعه زمین دیگر در شهرها در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

قاسمی فرزاد افزود: تسهیلات بانکی نیز برای ساخت واحد مسکونی در روستاها سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در شهرها پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی یادآور شد: ۱۴۵ هکتار از اراضی دولتی متعلق به استانداری برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن شهر همدان اختصاص یافت و با عزم و اراده‌ دولت مردمی و انقلابی ایران قوی پروژه‌ احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی کوی پرواز در این زمین در حال اجرا است.

مقام عالی دولت در استان همدان ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن روستایی در هفته دولت سال‌جاری چهار هزار و ۱۰ واحد و در دهه‌ مبارک فجر امسال نیز ۲ هزار و ۴۵۰ واحد و در مجموع به تعداد ۶ هزار و ۴۶۰ واحد به متقاضیان واگذار شده است.

استاندار همدان گفت: واحدهای طرح نهضت ملی مسکن روستایی معیشت‌محور احداث شده تا اشتغال خانوار نیز تامین شود.

قاسمی فرزاد افزود: هزار و ۴۳۳ پروژه در ایام‌الله دهه‌ مبارک فجر مورد افتتاح و کلنگ‌زنی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: کلنگ‌زنی پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها در دهه‌ مبارک فجر انقلاب‌اسلامی آغاز شد مشروط به تامین اعتبارشان بوده است.

استاندار همدان گفت: افرادی که تریبون دارند و اثرگذار هستند، به ویژه اصحاب رسانه، در راستای جهادتبیین اقدامات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری‌اسلامی و دولت مردمی و انقلابی سیزدهم را بیان کنند.

آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهر همدان روز سه شنبه با حضور علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان و جمعی از مدیران استانی و اصحاب‌رسانه برگزار شد. ‌

این طرح در مساحت‌ کل ۲۲ هزار و ۴۰۹ مترمربع و مساحت مفید ۱۴ هزار و ۶۶۰ متر مربع با سازه‌ بتنی در دولت مردمی و انقلابی ایران قوی احداث و به بهره‌برداری رسید.

همدان از استان های پیشتاز کشور در تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن به شمار می رود.

پروژه کوی پرواز همدان با ۱۱ هزار واحد یکی از بزرگترین مجتمع های نهضت ملی مسکن در کشور است، این پروژه با سرعت بالا در حال اجراست و سقف چهارم سه هزار و ۵۰۰ واحد بعضی بلوک‌های آن تمام شده و احداث سه هزار و ۵۰۰ واحد بعدی نیز آغاز شده است.

بخش دیگری از پروژه نهضت ملی مسکن در همدان در شهرک بهشتی قرار دارد که حدود ۲ هزار واحد را شامل می شود که آنها نیز با سرعت بالایی در حال اجرا قرار دارند و بیشتر آنها نزدیک به مرحله تکمیل هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها