|
کدخبر: 319739

بیمه بیکاری/بیمه مرکزی/تعرفه بیمه

خبر خوش برای بیمه شدگان تامین اجتماعی/ منتظر واریزی جذاب باشید

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در یک نشست با صنعتگران و کشاورزان شهرستان رفسنجان که با حضور استاندار کرمان در دانشگاه ولیعصر (عج) برگزار شد، در شب گذشته به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و عید سعید مبعث، اظهار داشت: "از خداوند می‌خواهیم با برکت اعیاد پیش رو، مشکلات موجود در نظام مقدس اسلامی را برطرف کند و در این مسیر ما را یاری کند."

اقتصاد خبر خوش برای بیمه شدگان تامین اجتماعی/ منتظر واریزی جذاب باشید

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان اعلام کرد که در سال جاری، مبلغ ۳۸ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال به عنوان تعهدات کوتاه مدت، بلند مدت و مقرری بیکاری به بیمه‌شدگان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است. این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷.۲ درصد افزایش داشته است.

سید صلاح قریشی در نشست با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: ۵۱۸ میلیارد و ۶۷۸ میلیون ریال از این هزینه کرد در قالب تعهدات کوتاه مدت، ۳۵ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال تعهدات بلندمدت و ۲ هزار و ۲۹ میلیارد ریال نیز به مقرری بیمه بیکاری اختصاص دارد.

وی افزود: در مجموع ۶۵۸ هزار و ۸۱۵ نفر برابر با ۴۰ درصد جمعیت استان از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند که ۶۳ هزار و ۴۶۲ نفر آنان مستمری بگیر هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان در قالب ۱۰ شعبه فعال در استان کردستان در حوزه‌های مختلف به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌کند، افزود: در حال حاضر ۵۳.۵ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که شعبه یک این سازمان با ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه، آماده بهره برداری است و عملیات ساخت شعبه بیجار نیز آغاز شده است.

قریشی با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۴۳۳ فقره بازرسی از ۱۹ هزار و ۸۹۹ کارگاه فعال زیر پوشش تامین اجتماعی در سال جاری صورت گرفته است، افزود: امسال هزار و ۴۵۵ فقره شناسایی کارگاه جدید مشمول قانون تامین اجتماعی انجام شد که ۸.۵ درصد معادل هزار و ۴۵۷ مورد افزایش بیمه‌پردازی در استان صورت گرفت.

وی به افزایش ۳.۸ درصدی افزایش بیمه شده جدید در استان معادل هشت هزار و ۴۰۳ نفر اشاره کرد و گفت: طرح تفکیک شعبه و درمانگاه تامین اجتماعی شعبه قروه نیز در دست انجام و زمین مورد نیاز در حال تامین است.

قریشی از طرح بیمه فراگیر خانوادگی به عنوان یک فرصت برای بیمه شدگان در سطح استان نام برد و اضافه کرد: سازمان بیشتر برنامه‌ریزی خود را بر بستر اینترنت انجام داده است و دسترسی به خدمات غیرحضوری برای تمام بیمه‌شدگان در بخش های مختلف فراهم است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان و مستمری بگیران یکی از اولویت‌های مهم سازمان تأمین اجتماعی در راستای بهبود وضعیت معیشتی و حفظ پویایی و شادابی این قشر و اقدامی فراتر از تعهدات و وظایف قانونی این سازمان است که طی سال های اخیر هم از جنبه کمی و هم از حیث کیفی، تنوع این خدمات و فراگیری آن به صورت تصاعدی افزایش یافته است.

قریشی ادامه داد: اعطای تسهیلات قرض الحسنه ضروری یکی از این اقدامات است که در سال جاری رقم آن افزایش یافته و به ۲۰۰ میلیون ریال رسیده که طی ۲ سال گذشته مبلغ این تسهیلات از ۷۰ میلیون ریال بود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها