|
کدخبر: 319633

قیمت طلا/ بازار طلا/ بازار سکه

قیمت سکه سقوط کرد/ پیش بینی جدید از بازار طلا

رییس سابق اتحادیه طلا آراء خود را در این خصوص بیان می‌کند که اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه یابد، احتمالاً شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز خواهیم بود.

اقتصاد قیمت سکه سقوط کرد/ پیش بینی جدید از بازار طلا

همزمان با ریزش قوی قیمت دلار در بازار، قیمت طلا و سکه نیز وارد فاز نزولی شد. در واقع، در اولین روز هفته، شاهد ورود سکه و طلا به یک کانال پایین‌تر بودیم.

گزارش‌ها از روند بازار طلا حاکی از آن است که قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۹۱ هزار تومان ریخت و به ۲ میلیون و ۷۹۳ هزار تومان رسید. هر مثقال طلا نیز در حدود ۴۱۴ هزار تومان افت قیمت را تجربه و ۱۲ میلیون و ۸۲ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

در بازار سکه نیز هر قطعه سکه امامی با کاهش یک میلیون و ۴۲۱ هزار تومانی، به قیمت ۳۲ میلیون و ۱۳۲ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی نیز یک میلیون و ۱۹۵ هزار تومان، نیم‌سکه و ربع سکه ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

بر همین اساس، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۳۰ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۸ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان قیمت داشت.

بنا به این گزارش، محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر در ارتباط با وضعیت بازار طلا و سکه در اولین روز هفته گفته است:‌ برخلاف هفته گذشته، روند قیمت ها در بازار نزولی بوده؛ تا جایی که قیمت دلار و سکه کاهش محسوسی نسبت به روز پنج‌شنبه داشته است.

وی با اشاره به کاهش هزار تا یک‌هزار و ۲۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد، عنوان کرده؛ قیمت سکه نیز کاهش یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به معاملات پایانی روز پنج‌شنبه را تجربه کرده است.

این فعال بازار طلا از کاهش حباب سکه و بازگشت به کانال ۴ میلیونی خبر داده و تصریح کرده است: با کاهش قیمت‌ها در بازار سکه، حباب سکه نیز کاهش یافته و به ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است.

او درباره ادامه روند نزولی قیمت‌ها در روزهای آتی گفته است: با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی نباید شاهد تغییر قیمت خاصی در بازار طلا حداقل تا دوشنبه باشیم؛ ولی اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه داشته باشد، باید شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

عوامل موثر بر قیمت طلا

چندین عامل می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

عرضه و تقاضا: عرضه و تقاضا برای طلا می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. اگر تقاضا برای طلا افزایش یابد و عرضه ثابت بماند یا کاهش یابد، قیمت ممکن است افزایش یابد.

نرخ بهره: نرخ بهره تعیین کننده قدرت خرید و سرمایه‌گذاری است. زمانی که نرخ بهره پایین است، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در طلا می‌گردند و این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 نرخ تورم: در صورت وجود تورم، ارزش پول کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های آلترناتیو مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 وضعیت اقتصادی جهانی: در زمان‌های ناپایداری اقتصادی یا بحران‌های سیاسی، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 تغییرات ارزش ارز: طلا به عنوان یک دارایی جهانی محسوب می‌شود و قیمت آن تحت تأثیر تغییرات ارزش ارزها قرار می‌گیرد. اگر ارز ملکه طلا (مانند دلار آمریکا) کاهش یابد، قیمت طلا ممکن است افزایش یابد.

عوامل جغرافیایی و سیاسی: عواملی مانند بحران‌های سیاسی، جنگ‌ها و تنش‌های جهانی نیز می‌توانند قیمت طلا را تحت تأثیر قرار دهند. در زمان‌های ناپایداری، سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن مانند طلا می‌گردند.

مهم است بدانید که قیمت طلا تحت تأثیر تعداد زیادی عامل قرار می‌گیرد و تحلیل صحیح قیمت طلا نیازمند بررسی و تحلیل چندین عامل است

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها