|
کدخبر: 319188

قیمت طلا / قیمت سکه / بازار طلا

قیمت سکه رکورد می زند؟ / پیش بینی عجیب درباره سیاست طلایی بانک مرکزی

در بازار آزاد، قیمت سکه از شب گذشته به صورت افزایشی در حال حرکت است و به نزدیکی ۳۴ میلیون تومان رسیده است پس از عبور از سطح ۳۳ میلیون تومان.

اقتصاد قیمت سکه رکورد می زند؟ / پیش بینی عجیب درباره سیاست طلایی بانک مرکزی

بانک مرکزی در روز هشتم بهمن ماه اقدام به عرضه شمش طلا در مرکز مبادله کرده است، این اقدام با هدف پاسخگویی به نیاز بازار و کنترل قیمت طلا و سکه در بازار آزاد صورت گرفته است. این عرضه ممکن است تأثیری در کاهش حباب سکه داشته باشد و قیمت سکه را در بازار به سمت کاهش هدایت کند. اکثر کارشناسان نیز پیش‌بینی می‌کردند که سیاست بانک مرکزی، علاوه بر کاهش حباب سکه، می‌تواند به کاهش قیمت دلار نیز کمک کند. اما عجیب است که قیمت دلار در بازار آزاد از ابتدای معاملات صبح امروز دقیقاً به‌طور معکوس عمل کرده و در حال حاضر در حدود ۵۸ هزار تومان قرار دارد.

بر اساس اعلام رسمی مرکز مبادله روز هشتم بهمن‌ماه در سومین حراج حضوری شمش طلا  ۷۹ کیلوگرم شمش طلای استاندارد معامله شد. در این حراج حضوری  مجموع ۱۱۲ شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار عرضه شده بود.

در زمان عرضه شمش طلا در مرکز مبادله قیمت هرعدد سکه در کانال ۳۲میلیون تومان در نوسان بود، اما عصر روز ۸بهمن ماه و همزمان با ایجاد تنش در خاورمیانه قیمت سکه به یکباره در بازار آزاد و در ساعات پایانی روز رو به افزایش گذاشت. درحالی که قیمت سکه در بازار آزاد حوالی ۳۲ میلیون و در پایان معاملات روز یعنی حدود ساعت دوازده ظهر حوالی ۳۱میلیون تومان بود، با سیگنال‌های سیاسی قیمت سکه از کانال ۳۳میلیون تومان عبور کرده و در مرز ۳۴میلیون تومان ایستاد.

در حال حاضر نرخ سکه در بازار آزاد از نرخ ۳۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان گذشته و تا لحظه این گزارش سکه در بازار آزاد حدود ۳۳ملیون و ۶۵۴هزار تومان به فروش می‌رسد. به عبارتی از ابتدای معاملات صبح امروز تا ساعت ۱۲ظهر سکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان گران شده است.

درحالی که رییس کل بانک مرکزی شامگاه چهارشنبه چهارم بهمن ماه در سفر به ترکیه وعده داده بود که گشایش‌های ارزی در پیش است و بازار ارز و سکه با سیاست‌های جدید کنترل خواهد شد و کاهش قیمت دلار منجر به کاهش قیمت طلا و سکه می‌شود.

جدول زیر تغییرات قمیت سکه از یکم تا نهم بهمن ماه در بازار آزاد را نشان می‌دهد. 

قیمت سکه در بازار آزاد

تاریخ

31میلیون و 300هزار تومان

یکم بهمن 1402

31میلیون و 700هزار تومان

دوم بهمن 1402

32میلیون و 400هزار تومان

سوم بهمن 1402

32میلیون 450هزار تومان

چهارم بهمن 1402

32میلیون و 550هزار تومان

پنجم بهمن 1402

32میلیون و 750هزار تومان

ششم بهمن 1402

33میلیون و 100هزار تومان

هفتم بهمن 1402

32میلیون و 560هزار تومان

هشتم بهمن 1402

33میلیون و 550هزار تومان

نهم بهمن 1402

منبع: اکونگار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها