|
کدخبر: 319632

قیمت روز خودرو / قیمت خودرو / قیمت پژوپارس

افزایش قیمت پژوپارس / بازار خودرو متلاطم شد!

گزارش ها از آن حکایت دارد که قیمت خودروی پژوپارس در بازار با افزایش مواجه شده است.

اقتصاد افزایش قیمت پژوپارس / بازار خودرو متلاطم شد!

قیمت خودروی پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ در هفته گذشته با افزایشی به میزان ۱۰ میلیون تومان به قیمت ۷۵۰ میلیون تومان به فروش رسید. از ابتدای فصل زمستان تاکنون، این خودرو قیمتی به میزان ۹۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

قیمت پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ در هفته گذشته در بازار ۱۵ میلیون تومان گران و ۷۶۰ میلیون تومان اعلام شد. این خودرو از ابتدای دی‌ماه ۱۲۵ میلیون تومان گران شده است.

تاریخچه خودرو پژو

خودرو پژو، که با نام رسمی "Peugeot" شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برندهای خودروسازی جهان است. شرکت پژو در سال ۱۸۱۰ توسط جان پییر پژو در فرانسه تأسیس شد. این شرکت ابتدا به عنوان یک واحد تولید قطعات فولادی و سپس به تولید ابزارهای سرمایه‌گذاری و دوچرخه‌های سه‌چرخه مشغول بود.

در سال ۱۸۸۹، پژو وارد صنعت خودروسازی شد و اولین خودروی خود را با نام "پژو نوع ۱" (Peugeot Type ۱) معرفی کرد. این خودرو با موتور بخاری عرضه شد و فروش خوبی در بازار داشت.

در سال‌های بعد، پژو به تولید خودروهای با موتور احتراق داخلی متمرکز شد. در دهه ۱۹۲۰، خودروهای پژو به عنوان خودروهای مسابقه‌ای شناخته شدند و در رقابت‌های مختلف مانند رالی پاریس-روم و ۲۴ ساعت لومان حضور یافتند.

قیمت-پژو-206

پژو در طول سال‌ها مجموعه‌ای گسترده از مدل‌های خودرو را عرضه کرده است. از جمله محصولات معروف پژو می‌توان به پژو ۲۰۵، پژو ۳۰۶، پژو ۴۰۶ و پژو ۵۰۶ اشاره کرد. این خودروها با طراحی زیبا، کارایی بالا و مصرف سوخت مناسب، مورد استقبال قرار گرفتند.

در سال ۲۰۱۷، پژو با شرکت سیتروئن و اوپل تحت نام "گروه پی اس ای" (PSA Group) یکپارچه شد. این ترکیب، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان را تشکیل می‌دهد. پژو همچنان با طراحی های نوآورانه، مدل‌های پرفروش و خودروهای الکتریکی مدرن به بازار عرضه می‌شود و در صنعت خودروسازی جهان جایگاه مهمی دارد.

گروه پی اس ای (که شامل برندهای پژو، سیتروئن و اوپل است) در حال حاضر در زمینه خودروهای خودران فعالیت می‌کند. در سال ۲۰۱۹، گروه پی اس ای خودروی الکتریکی و خودران خود را با نام "پیژو ۵۰۸ ال‌دی‌اچ" (Peugeot 508 L PHEV) معرفی کرد. این خودرو از قابلیت‌های خودرانی نسبی برخوردار است و می‌تواند در برخی موقعیت‌ها، مانند رانندگی در خیابان‌ها و جاده‌های خاص، به طور خودمختار حرکت کند.

همچنین، گروه پی اس ای در حال توسعه فناوری خودروهای خودران است و در آینده احتمالاً محصولات دیگری در این زمینه را عرضه خواهد کرد. با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی خودروهای خودران، احتمالاً در آینده نزدیک شاهد بیشتر شدن محصولات خودروهای خودران پژو خواهیم بود.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها