|
کدخبر: 319560

قیمت روز خودرو / قیمت خودرو / قیمت ارز

قیمت محصول لوکس ایران خودرو اعلام شد + جدول

در این گزارش شما را با قیمت جدید خودروی تارا در بازار آشنا می کنیم.

اقتصاد قیمت محصول لوکس ایران خودرو اعلام شد + جدول

به تاریخ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲، آخرین قیمت‌های انواع خودروی تارا به شرح زیر است: قیمت تارا اتوماتیک جدید تعیین شده است و به مبلغ ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد. در بازار، قیمت تارا اتوماتیک به مبلغ ۹۳۰ میلیون تومان تغییر یافته است.

قیمت تارا دنده ای صفر

 قیمت تارا دنده ای مدل ۱۴۰۲ صفر در بازار  ۸۱۵ میلیون تومان شد.

قیمت مدل ۱۴۰۱ تارا هم ۷۸۵ میلیون تومان شده است.

قیمت تارا دنده ای جدید با گیریکس شش دنده نیز در بازار ۸۵۰ میلیون تومان اعلام شد.

قیمت تارا در کارخانه

قیمت تارا اتوماتیک صفر در کارخانه ۴۹۰ میلیون تومان است. قیمت کارخانه تارا دنده ای نیز ۳۹۴ میلیون تومان بوده است. ایران خودرو دو مدل تارای جدید هم معرفی کرده است که بر این اساس تارا اتوماتیک V۴ LX  سدان جدید ایران خودرو در نمایندگی ۶۸۵ میلیون تومان قیمت دارد تارا دنده ای v۱پلاس نیز ۵۸۰ میلیون تومان است که گران ترین خودروی دنده ای ساخت داخل بازار به شما می رود!

معرفی خودروی تارا

خودروی تارا را ایران خودرو با مهندسی معکوس پژو ۳۰۱ ساخته است این سدان با همتای فرانسوی مشخصات فنی حدودا یکسانی دارد. موتور تارا  TU۵P با حجم ۱.۶ لیتر، قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر است . تارا دنده ای با گیربکس ۵ دنده و تارا اتوماتیک با گیربکس ۶ دنده تولید می شود.

صفر تا ۱۰۰ این خودرو بر اساس اعلام ایران خودرو ۱۲.۵ ثانیه طول می کشد و توانایی حرکت با سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را نیز دارد مصرف بنزین تارا در ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر است که برای این دسته از سواری ها مناسب محسوب می شود.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز انواع خودرو تارا به دست خواهید آورد.

قیمت روز خودروی تارا

برند  مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
V۴ LX ۱۴۰۲ صفر (کارخانه) ۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
V۴ LX ۱۴۰۲ صفر  ۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اتوماتیک ۱۴۰۲ صفر   ۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اتوماتیک ۱۴۰۲ صفر (کارخانه) ۴۹۰,۵۵۱,۰۰۰
اتوماتیک ۱۴۰۱ صفر   ۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
دنده ای v۱ پلاس ۱۴۰۲ صفر (کارخانه) ۵۸۰,۱۲۰,۰۰۰
تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته ۱۴۰۲ صفر  ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دنده ای ۱۴۰۲   صفر  ۸۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنده ای ۱۴۰۲ صفر(کارخانه) ۳۹۴,۴۶۰,۰۰۰
دنده ای ۱۴۰۱  صفر   ۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
دنده ای  ۱۴۰۰  صفر  ۷۵۵,۰۰۰,۰۰۰

دولت نقش مهمی در قیمت‌گذاری خودروها دارد. این نقش می‌تواند از طریق تعیین سیاست‌ها، محدودیت‌ها و تنظیمات قانونی صورت گیرد. در زیر تعدادی از عوامل و نقش‌های دولت در قیمت‌گذاری خودروها ذکر شده است:

تعیین مالیات: دولت می‌تواند به وسیله اعمال مالیات‌ها، مانند عوارض و مالیات ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده)، بر قیمت خودروها تأثیر بگذارد. افزایش مالیات‌ها می‌تواند باعث افزایش قیمت نهایی خودرو شود.

تعیین سیاست‌های واردات: دولت می‌تواند سیاست‌های واردات خودروها را تنظیم کند. اعمال گمرک و محدودیت‌های وارداتی می‌تواند تأثیر قابل توجهی در قیمت خودروها داشته باشد.

تعیین استانداردها و مقررات فنی: دولت می‌تواند استانداردها و مقررات فنی را برای خودروها تعیین کند. این مقررات ممکن است شامل استانداردهای ایمنی و زیست‌محیطی باشد. اجرای این مقررات می‌تواند به هزینه‌های تولید خودرو افزوده شود و در نتیجه قیمت نهایی را تحت تأثیر قرار دهد.

تخصیص تسهیلات مالی: دولت می‌تواند تسهیلات مالی را برای تولید خودروهای داخلی فراهم کند. این تسهیلات می‌تواند شامل وام‌های بازپرداخت‌پذیر با بهره پایین یا تخفیفات مالیاتی باشد. این اقدامات می‌تواند تولید و قیمت خودروهای داخلی را تحت تأثیر قرار دهد.

تنظیم بازار و رقابت: دولت می‌تواند قوانین و مقررات رقابتی را تنظیم کند تا بازار خودرو را کنترل کند. این اقدامات می‌تواند به منظور حفظ تعادل رقابتی بین شرکت‌های خودروسازی و کنترل قیمت‌ها باشد.

دولت با تنظیم این عوامل و اعمال سیاست‌های مناسب در قیمت‌گذاری خودروها، تلاش می‌کند تا به تعادل بین منافع مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و اقتصاد کشور دست یابد.

منبع: اقتصادآنلاین
  • دبیر بازنشسته ارسالی در

    یک خودرو ساخت داخل لوکس نیست ظاهر سفید داخلش تمام یدک چینی آشغال اشتباه خرید این لگن ها آدم یک آریا ۷۰سال پیش بخره بخدا بهتر از پژو پارس تی فایو تمام یدکش کمتر از یک سال عوض کردم نمایندگی هیج کدام قبول نکرده بیمه طلای حتی ۴تا شیشه بالابر که ۶ماه اول ازکار افتاد هزار وصد بهانه که این تعلق نمیگیره اون اینطور باید خلاصه آدم بدش میاد راه نمایندگی پیش بگیره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها