|
کدخبر: 319493

عیدی کارمندان/ حقوق کارمندان/ حقوق

فوری / زمان احتمالی پرداخت عیدی مشخص شد + جدول

در این مطلب نحوه محاسبه عیدی کارکنان دولت شرح داده شده است.

اقتصاد فوری / زمان احتمالی پرداخت عیدی مشخص شد + جدول

با توجه به ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ضریب حقوقی سال جاری (۴،۰۲۴) میزان حداقل مبلغ عیدی کارمندان دولت که در بهمن ماه ۱۴۰۲ قابل پرداخت خواهد بود، حدود ۲ میلیون تومان تخمین زده می شود هرچند رقم قطعی از سوی هیئت دولت تصویب می شود.

بر اساس ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، امتیاز عیدی پایان سال کارمندان، بازنشستگان و موظفین، معادل ۵،۰۰۰ امتیاز تعیین شده است و با اعمال ضریب حقوق، میزان رقم ریالی آن بدست می‌آید. همانطور که در جدول زیر مشخص است، با توجه به ضریب حقوقی سال جاری (۴،۰۲۴)، مبلغ رقم عیدی پایان سال حداقل ۲،۰۱۲،۰۰۰ تومان خواهد بود.

لازم به ذکر است، در سنوات اخیر، رشد رقم ضریب ریالی تناسبی با نرخ تورم  نداشته است.

دولت در دو سال اخیر و برای جبران بخشی از این عقب ماندگی، عیدی کارکنان دولت را بر اساس قاعده جدید (مبالغ بالاتر برای کارکنان مشمول عائله‌مندی و اولاد) محاسبه و پرداخت نموده است.

جدول

در صورت تکرار رویه دو سال اخیر، پیش‌بینی می‌شود که رقم عیدی کارمندان در سال جاری، شامل یک مبلغ ثابت نزدیک به دو میلیون تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد. همچنین  به ازای عائله مندی و به ازای هر فرزندنیز مبلغی  تعیین و پرداخت خواهد شد. بر این اساس یک گمان زنی اولیه حاکی از پرداخت رقم نزدیک به ۳ میلیون تومان به عنوان مجموع رقم عیدی ۱۴۰۲ خواهد بود.

گفتنی است، رئیس سازمان برنامه نیز از پرداخت عیدی کارمندان در هفته پیش رو خبر داده است.

 

منبع: تسنیم
  • مهدی ارسالی در

    2میلیون عیدههه ههه دولت یادش رفته یک سکه عیدی تا چندسال پیش می داد یعنی قدرت خری د 15برابر کمتر..

  • ناشناس ارسالی در

    عیدی ۲یا۳میلیونی باتورم فعلی هیچ مشکلی ح ل نمی کند.

  • بازنشسته ارسالی در

    ۱۱ ماه خدا ر‌ و ما کارگرهستیم نزدیک عید میشه ما میشویم کارمند با زنشسته که چی به ما عیدی حداقل بدهند خدا از شما نگذرد مگ ه میشه با این پول از پس هزینه های کمر شک ن برامد مثل ما هم شما هم شرمنده ی اهل و عیال شوید ان شالله

  • ف ع ارسالی در

    عیدی کارگران نباید از ده میلیون کمتر باش د ./ عیدی کارمندان دولت و بازنشستگان دول تی بر اساس 5000 امتیاز داده می شود / کال اهای اساسی بر اساس چه امتیازی هر روز گرا ن و گرانتر می شود ؟

  • علی ارسالی در

    آخه خدا لعنت کنه همتونو.۲ ملییون عیدیه . بی ....

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها