|
کدخبر: 319433

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

سککوک، ابزاری مناسب برای تأمین مالی معادن و صنایع کشور است

سککوک با هدایت اعتبار، بخش خصوصی را برای ورود به بخش صنعت و معدن ترغیب کند.

اقتصاد سککوک، ابزاری مناسب برای  تأمین مالی معادن و صنایع کشور است

علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بخش معدن و صنعت کشور را موتور محرک اقتصاد کشور و افزایش تولید ناخالص داخلی عنوان کرد و در این رابطه گفت: آن طور که باید از ظرفیت‌های بخش صنعت و معدن کشور استفاده نمی‌شود و دلیل آن هم به خاطر محدودیت‌های مالی و شیوه نه چندان صحیح تأمین مالی کشور است.

وی افزد: ظرفیت‌هایی که در بخش صنعت و معدن کشور نهفته شده اگر به درستی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرند قطعاً بخش قابل توجهی از مشکلات کشور را حل و فصل خواهد کرد و علاوه بر اینکه کسری بودجه را برطرف می‌کند و به دولت در امر سرمایه‌گذاری در سایر حوزه‌ها نیز یاری می‌رساند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تقویت زنجیره تأمین مالی در راستای بهبود وضعیت معادن امری لازم و ضروری است و به همین منظور باید از شیوه جدید در حوزه تأمین مالی گسترش معادن بهره برد. خیلی از معادن کشور به خاطر خلأهای موجود در تأمین مالی با مشکل مواجه هستند که باید این ضعف‌ها برطرف شوند.

جدی در ادامه گفت: ابزارهای موجود در سککوک،  به عنوان ابزارهایی، در چارچوب زنجیره تأمین مالی تعریف می‌شود و می تواند به زنجیره تأمین مالی و تأمین مالی معادن و صنایع کمک کند و در شکوفایی ظرفیت‌های نهفته این بخش موثر واقع شود.

وی اضافه کرد: هرچقدر منابع به سمت معادن و صنایع به طور صحیح هدایت شوند قطعاً اثرات آن در تولید، اشتغال و افزایش ثروت ملی کشور منجر خواهد شد. به باور من سککوک باید در این مسیر گام بردارد و تلاش کند صنایع را شکوفا و استخراج معادن را تقویت سازد. اگر این اتفاق رخ دهد اثرات آن در میان‌مدت و بلندمدت محسوس و قابل لمس خواهد بود.

این نماینده مجلس افزود: همچنین باید از ظرفیت بخش خصوصی هم در این راستا بهره گرفت و سککوک با هدایت اعتبارات به سمت بخش خصوصی آنها را ترغیب به حضور در بخش صنعت و معدن کند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها