|
کدخبر: 319294

گردشگران خارجی / قیمت تور / تور گردشگری

جزئیات تازه درباره علت لغو پروازهای مکه

همه توافقات با کشور میزبان انجام شده بود ولی متاسفانه در لحظه آخر سازمان هواپیمایی عربستان و ایران دچار اختلاف فنی شدند. در حال گفتگو با وزارت اقتصاد هستیم تا تسهیلات ارزانی برای عمره گذاران فراهم شود.

اقتصاد جزئیات تازه درباره علت لغو پروازهای مکه

خانم حسن پور در مورد هزینه زیاد حج عمره مشکل خود را مطرح کرد و درخواست کرد هزینه سفر حج کمتر شود.

اسماعیلی در پاسخ به این درخواست، گفت: متاسفانه در حوزه ثبت نامی های حج با میراث بدی مواجه هستیم چون حج عمره حدود ۹ سال تعطیل شده بود. دولت سیزدهم بعد از ۱۳ سال از ثبت نام شما سر کار آمد، همه تلاش خود را کردیم تا این سفر با ارز نیمایی انجام شود.

وی افزود: پیگیر حل این موضوع هستیم و فرمایش شما را قبول دارم، ولی ما میراث دار وضعیت موجود هستیم.

اسماعیلی در مورد دلیل لغو سفرهای حج، تاکید کرد: همه توافقات با کشور میزبان انجام شده بود ولی متاسفانه در لحظه آخر سازمان هواپیمایی عربستان و ایران دچار اختلاف فنی شدند. در حال گفتگو با وزارت اقتصاد هستیم تا تسهیلات ارزانی برای عمره گذاران فراهم شود.

خانم نوری زاده یکی دیگر از هموطنان در این جلسه درخواست کرد به خبرنگاران توجه بیشتری شود و خواستار تسهیلاتی برای اجاره مسکن کردند.

اسماعیلی در پاسخ گفت: در ابتدای دولت حدود ۴ هزار نفر عضو صندوق هنر بودند ولی در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو هستند. برای اعطای وام به اعضای صندوق موردی تایید نشده است ولی برای موارد خاص درخواست، میتوانیم ۱۰۰ میلیون وام با تسهیلات قرض الحسنه بدهیم.

خسرو معتضل نویسنده کتاب، در مورد کتابی که نوشته است و هنوز تایید نشده درخواست خود را پیگیری کرد.

وزیر ارشاد در پاسخ به این درخواست، گفت: شخصا کتاب را مطالعه خواهم کرد و نتیجه را به شما اطلاع خواهم داد.

یکی از روزنامه نگاران با حضور برخط، مشکل خود را در رابطه با یارانه مطبوعات مطرح کرد و اعلام کرد که این هزینه به روزنامه نگاران نمی رسد و مشکل دیگر نیز راجع به کمبود کاغذ و تسهیلات هنر کارت بود.

اسماعیلی در پاسخ به این درخواست گفت: بیش از ۱۶۰۰ خدمت فروشگاهی، درمانی و تسهیلاتی با هنر کارت انجام می شود و قابل انجام است.

عبدالله کاظمی از شهر شیراز با بیان اینکه دشمن در عرصه فرهنگ و فضای مجازی به دنبال نفوذ است، درخواست کرد نظارت بیشتری در حوزه فرهنگی فضای مجازی انجام شود.

ثبت‌نام زائران با تعیین کاروان و پرداخت هزینه علی‌الحساب این سفر به مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان، تکمیل می‌شود.

سازمان حج و زیارت پیش‌تر دارندگان اسناد حج تمتع تا پایان مردادماه ۸۶ را فراخوانده بود و فراخوان دیگر ودیعه‌گذاران به صورت روزشمار تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها ادامه خواهد داشت.

همچنین، افرادی که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌ بودند، ولی به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت‌نام نداشته و همزمان با اعلام ثبت‌نام قطعی، به‌صورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها را خواهند داشت.سهمیه حج ایران در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است و تا این مرحله، کمتر از نصف این جمعیت در کاروان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت،  عملیات اعزام کاروان‌های حج تمتع، از اوایل ماه ذی‌القعده (دهه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) آغاز می‌شود و با پایان ماه ذی‌الحجه و اوایل ماه محرم ۱۴۴۶ (نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳) پایان خواهد یافت.

منبع: طلا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها