|
کدخبر: 319257 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز از اتاق اصناف

توزیع کالاهای ارزان در نمایشگاه عید تا عید / تخقیف ۶۰ درصدی در راه است

نشست خبری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالای بهاره و ضیافت رمضان در اتاق اصناف تهران امروز ۱۰ بهمن ماه برگزار شد. در این گزارش به بررسی مفصل این نشست می پردازیم.

اقتصاد توزیع کالاهای ارزان در نمایشگاه عید تا عید / تخقیف ۶۰ درصدی در راه است

حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف تهران در ابتدای نشست خبری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالای بهاره و ضیافت رمضان گفت: با توجه به سوابقی که از صنوف مختلف داریم، مهم ترین جایگاه را برای رفع نیاز مردم دارند. توزیع مستقیم کالا از نظام صنفی موضوع مهمی است و اگر کسی جدای از این مسیر فعالیت کند، خلاف قانون عمل کرده است‌ و ضربه به مردم خواهد بود. ما به دنبال عرضه کالا با کیفیت و با نازل ترین قیمت هستیم. طی جلسه با اصناف و وزارت صمت در نظر داریم نمایشگاه های از عید تا عید را در تاریخ ۱۵ اسفند تا ۲۵ اسفند در ۴ نقطه تهران یعنی شمال، جنوب، شرق و غرب برگزار کنیم.

وی افزود: نمایشگاه برگزار کردن در مورد هر حوزه نیاز به تخصص و ساماندهی دارد، اما نمایشگاه هایی که در روزهای پایانی سال برگزار می شود، مربوط به معیشت مردم است. ما جلسات زیادی را در مورد قیمت مناسب کالاها برگزار کرده ایم و بر همه کالاهای توزیع شده در نمایشگاه ها نگاه بازرسی و تخصصی بوده است و ضوابط استاندارد سعی شده است که حاکم باشد.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: در برخی بازارهای روز کالاهای نامرغوب و حتی سرقتی توزیع شده است اما ما در این جلسه اعلام می کنیم هر بازاری خارج از تنظیم بازار برگزار شود، خلاف قانون است و باید بازارها زیر نظر اتاق اصناف برگزار شوند. برخی از سر دلسوزی پایان سال به نیت کمک مردم فعالیت می کنند اما این خلاف ضوابط مربوطه است. تنظیم بازار ضوابطی دارد و باید کالاها ۲۰ تا۶۰ درصد با تخفیف به دست مردم برسد. اغلب این دغدغه بین مسئولین بوده است تا مردم بدون مشکل به مایحتاج آخر سال خودشان برسند.

رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: اگر شهرداری امروز به خود اجازه به برگزاری نمایشگاه می دهد، استناد این اتفاق یک مجوز از شورای شهر است که اشتباه است. توزیع به عهده اتاق اصناف است.

رستگار افزود: فروشگاه ها و سراها باید خارج از شهر باشد. باید با نظارت اتاق اصناف این فروشگاه ها فعالیت کنند، که اصلا ضرورتی برای ایجاد این فروشگاه ها هست یا خیر.

رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: نگرانی ما این   است که نمایشگاه هایی برگزار شود که کیفیت مطلوب را نداشته باشد. بعضا کالاهای درجه ۲ با قیمت های غیر واقعی توزیع می شود که خلاف قانون است و حتما توزیع خارج از چهارچوب جمع آوری می شود.

مداخله شهرداری و ارشاد در برگزاری نمایشگاه/ توزیع وظیفه اصناف است

احمد ابولحسنی نایب رییس اتاق اصناف در ادامه گفت: امسال برای اولین بار شهر آفتاب محلی برای برگزاری نمایشگاه انتخاب شده است. همچنین در مصلی و پارک ارم قرار است این نمایشگاه ها برگزار شود. نمایشگاه هایی که وزارت ازشاد برگزار می کند تحت عنوان عفاف و حجاب است اما در این نمایشگاه خشکبار هم توزیع می شود که خلاف قانون است. بیشترین دخالت را در اجرای نمایشگاه ها شهرداری و وزارت ازشاد دارد اما مسیر توزیع به طور قانونی وظیفه اتاق اصناف است.

نشست-خبری

وی افزود: در مورد کالاهای توزیع شده در نمایشگاه ما باید جوابگو باشیم و بنابراین جواز کسب و کار، نحوه فعالیت نمایشگاه، قیمت کالاها در این نمایشگاه ها نظارت می شود. هدف وزارت ارشاد از برگزاری نمایشگاه فقط پول است. چون کالاهای توزیع شده گران است و به نفع مصرف کننده نیست. اگر قرار باشد ارشاد و شهرداری نمایشگاه برگزار کند، اتاق اصناق نمایشگاهی نخواهد داشت.تخلف همیشه وجود دارد، فروشگاهی بوده است که مجوز نداشته است اما فروش فوق العاده گذاشته است، قطعا اتاق اصناف با این افراد برخورد خواهد داشت.

نایب رییس اتاق اصناف ادامه داد: وقتی خود تولید کننده در حال توزیع است، مخصوصا در مورد پوشاک قیمت های مناسب تری به دست مصرف کننده می رسد. مناسب ترین جا برای برگزاری نمایشگاه شهر آفتاب است اما از چند نظر هزینه بردار است. آتشفشانی نداریم، وسایل مورد نیاز برای نگهداری کالا نداریم. مترو شهر آفتاب هر یک ساعت است اما در زمان برگزاری نمایشگاه هر نیم ساعت خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها