|
کدخبر: 319219

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | فدرال رزرو

نهنگ های ارز دیجیتال به جنب و جوش افتادند / تراکنش های عظیم رمزارزهای برتر

تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره یک اهرم اقتصادی مهم است که بر بازارهای سنتی و بازار کریپتو تاثیر می‌گذارد. کاهش این نرخ می‌تواند به طور بالقوه جذابیت دارایی‌های پرریسک مانند ارزهای دیجیتال را کاهش دهد.

اقتصاد نهنگ های ارز دیجیتال به جنب و جوش افتادند / تراکنش های عظیم رمزارزهای برتر

طی ۲۴ ساعت گذشته، ثبت تراکنش‌های عظیم بیت کوین (BTCاتریوم (ETH) و ریپل (XRP)، توجه جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است.در ابتدای روز، ۱۴۷۶۸ توکن ETH به ارزش ۳۳.۵ میلیون دلار از یک کیف پول ناشناس به صرافی کوین‌بیس (Coinbase) منتقل شد.

به دنبال آن، ۲۷.۷ میلیون توکن XRP، معادل ۱۴.۴۸ میلیون دلار، به صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp) واریز شد.

اوج این تراکنش‌ها، انتقال ۳۲۴۹ بیت کوین به ارزش ۱۳۷.۳ میلیون دلار بود که از یک کیف پول ناشناس به یک حساب سازمانی کوین‌بیس منتقل شد. همزمان، ۱۴۲۶ بیت کوین به ارزش ۶۰.۴۹ میلیون دلار از خزانه کوین‌بیس خارج و به یک کیف پول ناشناس واریز شد.

شایان ذکر است که این تراکنش‌های بزرگ در آستانه اعلام اولین تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده در مورد نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ صورت می‌گیرد و به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران منتظر اعلام این نرخ و تصمیم‌گیری بر اساس آن هستند. شنیده‌ها از عدم تغییر نرخ بهره توسط این نهاد حکایت دارد. با این حال، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه بعد، ممکن است بازار کریپتو را تحت تاثیر قرار دهد.

تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره یک اهرم اقتصادی مهم است که بر بازارهای سنتی و بازار کریپتو تاثیر می‌گذارد. کاهش این نرخ می‌تواند به طور بالقوه جذابیت دارایی‌های پرریسک مانند ارزهای دیجیتال را کاهش دهد.

رمزارزها چطور کار می‌کنند؟

رمزارزها بر روی دفتر کل توزیع شده‌ای به نام بلاک چین اجرا می‌شوند که کلیه تراکنش‌های بر پایه رمزارزها را در خود ذخیره می‌کند.

واحدهای ارز دیجیتال از طریق فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد می‌شود. در فرایند ماینینگ، رمزارزها به واسطه نیروی کامپیوتر با حل مسائل پیچیده ریاضی تولید می‌شوند. کاربران همچنین می‌توانند ارزهای دیجیتال را از صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کنند، سپس آن‌ها را با استفاده از کیف پول‌های دیجیتالی ذخیره یا مبادله کنند.

رمزارزها مثل پول‌هایی که ما می‌شناسیم، نیستند؛ کاملاً با آن‌ها متفاوت‌اند. ازآنجایی‌که ارزهای دیجیتال مجازی هستند، نمی‌توان آن‌ها از بانک یا کارگزاری‌ها به صورت فیزیکی دریافت کرد. بلکه آن‌ها ارزهایی هستند که در فضای بلاک چین حضور داشته و کسانی که رمزارز دارند، فقط آدرس مربوط به آن بلاک را از آن خود کرده‌اند. زمانی که می‌خواهیم ارزهای دیجیتال را خرید یا فروش کنیم، به کمک این آدرس که در کیف پول ذخیره شده، می‌توان این کار را انجام داد. البته برای خرید این رمزارزها، نیازمند پول فیات هستید.

استفاده و استقبال عمومی از ارزهای دیجیتال، دنیای آینده‌ی ما را تشکیل خواهد داد. پس‌نیاز است که کمی درباره‌ی تفاوت ارزهای دیجیتال با پول‌های فیزیکی بنویسیم. یکی از تفاوت‌های اصلی ارزهای دیجیتال و فیات، غیرقابل برگشت بودن آن است. به‌بیان‌دیگر زمانی که یک تراکنش در شبکه‌ی بلاک چین انجام می‌شود، به‌هیچ‌وجه امکان برگشت آن وجود ندارد؛ مگر اینکه شخص گیرنده خودش پول را به‌حساب فرستنده منتقل کند.

تفاوت دوم مخفی بودن هویت در شبکه بلاک چین و ارزهای دیجیتال است. در شبکه بلاک چین هویت افراد قابل‌شناسایی نیست. فقط آدرس عمومی کیف پول (مانند شماره کارت‌های بانکی) و میزان موجودی آن قابل‌مشاهده است. سرعت و امنیت در معاملات ارزهای دیجیتال، پازل برتری را نسبت به پول عادی تکمیل می‌کند.

مورد دیگر اینکه ارزهای دیجیتال را می‌توان از هر نقطه‌ی جهان به نقطه‌ی دیگر بدون توجه به مسافت جغرافیایی، منتقل کرد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها